• 24-07-2023, 08:40:51
    #10
    Üyeliği durduruldu
    mercian adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar şunu anlamadım 20 sene dolandırıcılıktan hüküm yiyen biri 2 ay kapalı da yatıp serbest kalcamıs 40 sene yese 4 ay mi kaliyo aşiri saçma değil mi
    Hukukçu olduğum için başlık dikkatimi çekti ve bende yıllardır infaz kanunundan yakınırım. Tam olarak dediğin gibi değilse de çok yakın yani 15 yıl ceza almış birisi 3-5 ay sonra dışarıda gezebilecek bir infaz kanunumuz var. Ve bu infaz kanunu nedeniyle Türkiye de suç oranı fazla cezanın asıl amacı kişiyi ıslah etmektir daha da cesaretlendirip yeni yeni suçlar işle demek değildir. Bizim infaz kanunumuz tam bu amaca hizmet ediyor kişiye diyor ki sen işle kardeşim suçu gerisi önemli değil diyor.
  • 24-07-2023, 08:48:04
    #11
    Administrator
    işi üstadına soralım @MaRkS;
  • 25-07-2023, 15:58:43
    #12
    Danışman
    mercian adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar şunu anlamadım 20 sene dolandırıcılıktan hüküm yiyen biri 2 ay kapalı da yatıp serbest kalcamıs 40 sene yese 4 ay mi kaliyo aşiri saçma değil mi
    İnfaz sistemi bu şekilde işlemiyor. Ceza limitleri var. O limitin altında olan
    cezalara indirim verildi. Yani 40 yılın yatarı 4 ay değil. Ama yeni çıkartılan
    kanun kapsamında 20 yıl dolandırıcılık suçundan ceza almış olan biri 3 ay
    kapalı ceza evinde kalacak. Kalan cezasının büyük bir kısmını açık ceza
    evinde kalanını da denetimli serbestlik hükümlerine göre çekiyor.

    3 ay yatıp serbest kalacak diye bir şey yok. 3 ayın sonunda açık cezaevine
    geçiyor. Açık cezaevi de cezaevi. Sadece şartları farklı. Hala mahkumlar.

    Covid döneminde bir istisna yapıldı. Ama normal şartlarda açık ceza evinde
    olan kişiler ceza çekmeye devam ediyor. Bundan sonra da öyle devam edecek.

    Bu doğru bir yaklaşım mı? Hayır. Ceza sisteminin işlevselliğini büyük ölçüde
    kıran bir düzenleme. Hatta adalet sistemini işlevsiz bile kılabilir. Umarım millet
    olarak sancısını çekmeyiz