mercian adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar şunu anlamadım 20 sene dolandırıcılıktan hüküm yiyen biri 2 ay kapalı da yatıp serbest kalcamıs 40 sene yese 4 ay mi kaliyo aşiri saçma değil mi
İnfaz sistemi bu şekilde işlemiyor. Ceza limitleri var. O limitin altında olan
cezalara indirim verildi. Yani 40 yılın yatarı 4 ay değil. Ama yeni çıkartılan
kanun kapsamında 20 yıl dolandırıcılık suçundan ceza almış olan biri 3 ay
kapalı ceza evinde kalacak. Kalan cezasının büyük bir kısmını açık ceza
evinde kalanını da denetimli serbestlik hükümlerine göre çekiyor.

3 ay yatıp serbest kalacak diye bir şey yok. 3 ayın sonunda açık cezaevine
geçiyor. Açık cezaevi de cezaevi. Sadece şartları farklı. Hala mahkumlar.

Covid döneminde bir istisna yapıldı. Ama normal şartlarda açık ceza evinde
olan kişiler ceza çekmeye devam ediyor. Bundan sonra da öyle devam edecek.

Bu doğru bir yaklaşım mı? Hayır. Ceza sisteminin işlevselliğini büyük ölçüde
kıran bir düzenleme. Hatta adalet sistemini işlevsiz bile kılabilir. Umarım millet
olarak sancısını çekmeyiz