• 27-06-2023, 14:33:56
    #1
    Dün kendini emlakçı olarak tanıtan birine 3000 TL kapora verdim fakat emlakçı değil sadece aracı bir kira bedeli de para istedi ev için daha sonra evden vazgeçince 2000 TL parayı eşimin hesabına geri yolladı fakat ortada ne kira sözleşmesi ne de yazılı başka bir şey yok. Karakola gidip herhangi bir para kesintisi yapacağını belirtmediğini kendini emlakçı olarak gösterdiğini söyleyerek şikayette bulunacağım. Parayı yollarken açıklamaya daire kaporası yazdım. Burada haksız çıkma durumum var mı? Zaten kabul ederek 2000 TL parayı geri yolladı bana kabul etmese bunuda yollamaz ortada onun bana yazılı olarak imzallattığı bir şey ve ya mesaj yok.
  • 27-06-2023, 14:36:08
    #2
    Emlakçı değilse ceza yer + kalan miktarı iade eder, emlakçıysada kalan 1k yı iade ettirirler.
  • 27-06-2023, 14:37:05
    #3
    2000 tl'i geri alabildiğin için şanslısın.
  • 27-06-2023, 14:37:48
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    nitelikli dolandırıcılıktan işlem yapılır muhtemelen..
  • 27-06-2023, 14:38:00
    #5
    eğer yazılı olarak sana 1000₺ borcum var gibi bir kanıt varsa elinizde misliyle bile alabilirsiniz
  • 27-06-2023, 14:39:12
    #6
    Haksız çıkmazsınız gibi duruyor ama hukukçu arkadaşlar daha iyi bilir tabii
  • 27-06-2023, 14:46:51
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eğer yazılı olarak sana 1000₺ borcum var gibi bir kanıt varsa elinizde misliyle bile alabilirsiniz
    yazılı olarak sadece daire kaporası yazarak para yolladım bu var elimde + whatsap evi görmeye geliyorum diye yolladığım mesaj var gün içinde olan bir olay bu zaten
  • 27-06-2023, 14:47:32
    #8
    ichtyandr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haksız çıkmazsınız gibi duruyor ama hukukçu arkadaşlar daha iyi bilir tabii
    hukukçu arkadaşım elinde biz sözleşme yok kiraya daira yazılı olarak belirtmişsin resmi bi beyanı yok adamın haklı çıkarsın diye belirtti
  • 27-06-2023, 14:54:38
    #9
    digitalDev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hukukçu arkadaşım elinde biz sözleşme yok kiraya daira yazılı olarak belirtmişsin resmi bi beyanı yok adamın haklı çıkarsın diye belirtti
    Sözleşmenin kurulması için "kural" olarak yazılı olmasına gerek yoktur. Yazılı olarak yapılması ispat kolaylığı sağlar. Yani siz birisiyle konuşarak anlaştığınızda dahi sözleşme kurulmuş olur ama ispat edilmesi daha zor olur. Sizin olayınızda parayı yollarken zaten açıklama kısmına daire kaporası şeklinde yazmışsınız e ortada ev de yok bu paranın tamamen iade edilmesini istemeniz sizin en doğal hakkınız. Suç duyurusunda bulunurken karşı tarafın emlakçıyım dediğini söylersiniz kaporayı o yüzden yolladığınızı ama tamamını iade etmediğini söylersiniz. Yani bence hem kayıt dışı emlakçılık yaptığı için hem de paranızı iade etmediği için şikayetçi olmalısınız.