• 17-04-2023, 22:10:22
    #1
    Selamlar, Rahmetli dayımdan kalan hisseli bir dairemiz var bu daire toplamda 16 Pay olarak intikalde verildi.
    8 Pay Dayımın eşi
    4 Pay Teyzem

    1 Pay Ben
    1 Pay Kardeşim
    1 Pay ikinci kardeşim
    1 Pay Babamın

    Şimdi sorum şudur 8 pay olan dayımın eşi payını satmak istiyor bizde bu payı Teyzem ve bizim aile olarak ortak almak istioruz. 8 Payın yarısını teyzem geri kalan 4 payıda ailemiz içinde her birimize 1 pay olarak.

    Daha önce bu şekilde işlem yapmış kişiler yorum yaparsa sevinirim Belge olarak ne gerekiyor ? Harc ücreti ne kadar çıkar 200.000TL ile aramızda anlaştık

    Satış için direkt olarak tapu dairesine gidilip mi yapılır yoksa Webtapudan Dayımın Eşi Satış başlatıp alıcıya bizlerimi eklemeli ?
  • 17-04-2023, 22:19:35
    #2
    İşlem yapılabilir. Webtapu’dan başvuru yapabilirsiniz. Satış bedelinin %4’ü + 1000₺ civarı döner sermaye ödeme çıkar. Başvuru sırasında bilgiler sizden istenir girersininiz. Eksik belge olunca sizi ararlar ne eksikse söylerler tapuya götürürsünüz.
  • 17-04-2023, 22:24:31
    #3
    Sizin bir rakam üzerine anlaşmanız önemli tabiki, fakatbelediyenin rayiç kayıtlarının altına düşemessiniz. Belediye 300 ise en düşük rakam 300 olmalı.
    Tapu dairesine giderek yapmanızda fayda görüyorum. Fakat Web tapudan işlem yapılması zorunluluğu var diye biliyorum.
    Toplam Ödenecek Tapu Harcı : 4000alıcı + 4000satıcı = 8.000,00 TL
    Konutun tapu harcı ödenirken, tüketiciden talep edilen ve tapu harcına dahil olmayan bazı döner sermaye masrafları bulunmaktadır. Bu masraflar toplamda 178,5 TL’dir.
  • 17-04-2023, 22:35:13
    #4
    MaliMusavir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin bir rakam üzerine anlaşmanız önemli tabiki, fakatbelediyenin rayiç kayıtlarının altına düşemessiniz. Belediye 300 ise en düşük rakam 300 olmalı.
    Tapu dairesine giderek yapmanızda fayda görüyorum. Fakat Web tapudan işlem yapılması zorunluluğu var diye biliyorum.
    Toplam Ödenecek Tapu Harcı : 4000alıcı + 4000satıcı = 8.000,00 TL
    Konutun tapu harcı ödenirken, tüketiciden talep edilen ve tapu harcına dahil olmayan bazı döner sermaye masrafları bulunmaktadır. Bu masraflar toplamda 178,5 TL’dir.
    Rayiç bedeli belediyenin sitesinden sokak bilgisi yazınca çıkan tutar bu şekilde Yani şimdi 218 Bin TL yemi satın alabiliyoruz hisseyi ? Dairenin tamamını almıyoruz sadece 8 pay'ı bölünüyormu yoksa toplam hisse olarakmı hesaplanıyor ?

  • 17-04-2023, 22:37:22
    #5
    hsaat06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşlem yapılabilir. Webtapu’dan başvuru yapabilirsiniz. Satış bedelinin %4’ü + 1000₺ civarı döner sermaye ödeme çıkar. Başvuru sırasında bilgiler sizden istenir girersininiz. Eksik belge olunca sizi ararlar ne eksikse söylerler tapuya götürürsünüz.
    Tapuya gitmeden önce Webtapudan Satan kişi üzeirnden başvuru yapmamız lazım sanırım ondan sonra eksik belge vs var ise tapu bizi arıyacak bilgi verecek sonra bizi çağıracak ?
  • 17-04-2023, 22:40:29
    #6
    Tabkide hisseye düşen rakamı alıcaksınız.
    Satış Rakamı / Hisse Adedi = Bir Hisse Bedeli

    Alınacak hisse sayısı kadar rakam çıkacak