• 05-04-2023, 16:23:12
    #1
    Tüm foruma öncelikle hayırlı ramazanlar. Forum ne düşünüyor diye aslında bi sormak istedim konuyu o yüzden açtım.

    Tasarım yarışmalarında katılımı son dk ya mı bırakmak lazım yoksa erkenden katılımı gerçekleştirmek mi lazım?



    Benim fikrim bi zamanlar cok geç kalmadan katılım sağlanması gerektiği şeklindeydi fakat son zamanlarda isim vermek istemiyorum 5 yıllık üyelikleri olan bazı tasarımcı arkadaşlar katılım yaptıkları logo hakkındaki düşüncelerini diğer katılım yapan arkadaşlardan alıyor gibi gözüküyor. Bunu logo yarışmaları için söylüyorum. Çok geç kalmadan katılmak şöyle mantıklı belki başka bir tasarımcıyla aynı şeyi düşünmüş olabilirsiniz veya birbirini andıran tasarımlar olabilir o sizden önce katılırsa mesela sizin tasarımınız calıntı veya benden kopya çekmiş yapmış durumuna düşer. Geçenlerde bana oldu en basit örneği isim de verecegim bu konuda kendisi olumlu karşılar mutlaka. View Ajans yarışmasında @mesutsteel; hocam bir logo ile katıldı ve bende bir logo yapmıştım ve bekletiyordum. mesut hocamın katıldıgı logo altyapısı ile benim yaptıgım logo altyapısı aynıydı ve ben katılım sağlamadım. birebir aynı degildi katılsam kimse bişey diyemezdi diskalifiye de olmazdım, ama göz olarak baktığınızda birbirini andıran logolar olacaktı ve ben katılmadım mesut hocam resmi aşağıya bırakıyorum zaten az cok demek istediğimi anlarsınız. Konuyu uzattım biraz farkındayım. Şimdi sizlerin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir


    Yarışmalara erkenden katılmak mı? Yoksa en son katılmak mı mantıklı?
  • 05-04-2023, 16:25:44
    #2
    Zoa
    Platin üye
    sizin yaptığınızıda görseydik hocam bence geç erken farkediceğini düşünmüyorum yarışmayı düzenleyen kişiyi etkilemek yeterli
  • 05-04-2023, 16:27:56
    #3
    Bende bir yarışma düzenleyeceğim logo için en kısa zamanda.
    Size başarılar dilerim hocam.
  • 05-04-2023, 16:28:54
    #4
    Zoa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sizin yaptığınızıda görseydik hocam bence geç erken farkediceğini düşünmüyorum yarışmayı düzenleyen kişiyi etkilemek yeterli
    Eklediğim görsel benim yaptığım. https://www.r10.net/tasarim-yarismal...m-16-mart.html
    Linkten mesut hocamın yaptıgını da görebilirsiniz demek istedigimi anlıcagınızı düşünüyorum
  • 05-04-2023, 16:39:13
    #5
    Ben artık erkenden atıyorum bazi yarismalar o kadar spesifik cizgiler koyuyor ki yaptiginda. Yapilacaklar cok farkli olmuyor. Birde kinu disinda çalışmalara bakmıyorum
  • 05-04-2023, 16:44:00
    #6
    msergek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben artık erkenden atıyorum bazi yarismalar o kadar spesifik cizgiler koyuyor ki yaptiginda. Yapilacaklar cok farkli olmuyor. Birde kinu disinda çalışmalara bakmıyorum
    Erkenden atarsanız sizden esinlenebilirler. Geç atarsanız yaptıgınızı sizden önce düşünüp yapan ve atan olabilir bu iki madde arasında gidip geliyorum hangisi mantıklı. Cünkü esinlenip yaptıklarında bunu bi diskalifiyesi söz konusu degil olmuyor yani birebir esinlenmiyor ama yüzde 50 fikiri sizden alıyor yapıyorlar cevabını için teşekkür ederim.
  • 05-04-2023, 16:45:51
    #7
    MKDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Erkenden atarsanız sizden esinlenebilirler. Geç atarsanız yaptıgınızı sizden önce düşünüp yapan ve atan olabilir bu iki madde arasında gidip geliyorum hangisi mantıklı. Cünkü esinlenip yaptıklarında bunu bi diskalifiyesi söz konusu degil olmuyor yani birebir esinlenmiyor ama yüzde 50 fikiri sizden alıyor yapıyorlar cevabını için teşekkür ederim.
    Haklisin ama benden almalari benim aldigimi dusunmelerinden baskin geliyor. O bir sikinti. Gizlilik olsa super oplacak
  • 05-04-2023, 16:49:44
    #8
    msergek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklisin ama benden almalari benim aldigimi dusunmelerinden baskin geliyor. O bir sikinti. Gizlilik olsa super oplacak
    ben öyle düşünmesinler öyle izlenim yaratmamak için konuda belirttigim gibi yaptıgımı tasarım ile katılmadım. Yukarıda belirttiğim olay mesut hocama haksızlık ve emegini calmışım gibi gözükecektim
    aslında ben yaptım ve bekletiyordum katılmak için baktım mesut hocam benzer bir calışma yapıp katılmış ben o logoyu kullanmadım Teşekkürler düşünceleriniz için tekrardan
  • 05-04-2023, 16:51:36
    #9
    Zoa
    Platin üye
    MKDesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eklediğim görsel benim yaptığım. https://www.r10.net/tasarim-yarismal...m-16-mart.html
    Linkten mesut hocamın yaptıgını da görebilirsiniz demek istedigimi anlıcagınızı düşünüyorum
    yorumunuzu kaldırmışlar hocam malasef