• 03-03-2023, 09:48:49
    #1
    Selamlar blog sitemde bir yazıyı kopy paste yaptım site benimle iletişime geçti telif hakkı ihlali diye
    Yazıları aldım için kaldırılmasını yoksa bu konuda şikayet edeceğini söyledi
    Bende kaldırdım problem yok
    Ama aklıma şu takıldı
    Ben yine telif hakkı icin iletişim bıraktım
    Bir kişi uyarmadan şikayet etmeye hakkı var mı
    Telif hakkı oldunu iletmeden dava açmaya hakkı var mı bilen var mı acaba
  • 03-03-2023, 09:50:07
    #2
    Evet, kendi insiyatifine bağlı kişinin. Uğraşmak isterse uyarma zorunluluğu yok. Direkt şikayetçi olabilir.
  • 03-03-2023, 09:50:57
    #3
    enesutku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, kendi insiyatifine bağlı kişinin. Uğraşmak isterse uyarma zorunluluğu yok. Direkt şikayetçi olabilir.
    Peki botlar la çekilen yazılar icinde aynı durum söz konusumu
  • 03-03-2023, 09:52:59
    #4
    Açabilir uyarmak zorunda değil. Ulaşamadım der, uzun süre kullanmış der vs. vs.
    • Bodur
    Bodur bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-03-2023, 09:54:53
    #5
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açabilir uyarmak zorunda değil. Ulaşamadım der, uzun süre kullanmış der vs. vs.
    rss ile çekilen yazılar içinde aynı durummu
  • 03-03-2023, 09:55:59
    #6
    Bodur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki botlar la çekilen yazılar icinde aynı durum söz konusumu
    Botu sitenize kuran sizsiniz, bu işlem sonucunda gelir elde eden yine sizsiniz. Etraftan almaktansa kendi makalelerinizi kendiniz yazmayı deneyin.
  • 03-03-2023, 09:59:31
    #7
    Bodur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    rss ile çekilen yazılar içinde aynı durummu
    Rss, Bot vb. her ne olursa olsun riske girdiğine değmez. Kaynak göstererek paylaşmak istediğini belirterek izin almayı dene. Yine de izin vermiyorsa zorlamanın manası yok. Haber alanında ciddi cezalar söz konusu. Kafayı takar, uğraşmak ister sonra sıkıntı yaşarsın.
    • Bodur
    Bodur bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 03-03-2023, 10:08:11
    #8
    Kesinlikle şikayet edebilir onun olanı rizası olmadan kullanmak sonuçta.
    Kopya içerik almasın kimse kimseden dini anlamda da büyük vebal.
  • 03-03-2023, 10:11:34
    #9
    enesutku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Botu sitenize kuran sizsiniz, bu işlem sonucunda gelir elde eden yine sizsiniz. Etraftan almaktansa kendi makalelerinizi kendiniz yazmayı deneyin.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rss, Bot vb. her ne olursa olsun riske girdiğine değmez. Kaynak göstererek paylaşmak istediğini belirterek izin almayı dene. Yine de izin vermiyorsa zorlamanın manası yok. Haber alanında ciddi cezalar söz konusu. Kafayı takar, uğraşmak ister sonra sıkıntı yaşarsın.
    elyesaayse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle şikayet edebilir onun olanı rizası olmadan kullanmak sonuçta.
    Kopya içerik almasın kimse kimseden dini anlamda da büyük vebal.
    Ben haber sitelerinden cekiyorun hocam onlar eder mi diye sordum yoksa kücük bloglara falan yapmıyorum