Ne Kadar Komisyon İstenir?
4
●258
- 01-03-2023, 11:42:39Merhabalar, bir şirket için internet üzeri perakende olarak kadın giyim ürünleri satıyorum. Maaşlı eleman olarak çalışıyorum fakat işe girerken satışlar için komisyon alacağım hakkında da konuştuk. Sattığımız ürünler XXX tutarda. Bunun için nasıl bir komisyon istenir? Yani ürün başı mı, belirli bir adet veya satış tutarı için mi istenir? İstenirse oranı ne olmalı?
- 01-03-2023, 11:45:25Ben 2017 de magazada calisirken aylik 40,000₺ satis yaptığım zaman %2,5 satıştan pay alirdimCivanDemir bunu beğendi.1 kişi bunu beğendi.
- 01-03-2023, 11:55:27Şahsen en mantıklısı satış tutarı diye düşünüyorum. Biri gelir 10 klık alışveriş yapar, peşine 10 kişi gelir 100er liralık alışveriş yapar. Adet başına veya ürün başına olduğunda bu iki durumun sizin için aşırı bir farkı yok. işletme açısından da mantıklı değil. Satış tutarı olduğunda siz hep daha yüksek kar marjı olan ürünler satmak isteyeceksiniz, onları sergileyecek pazarlayacaksınız. İşletme de kazanacak siz de. Komisyon oranı da kar oranına bağlı direkt olarak bence. bazı ürünlerde %60 %70 kar ederken bazı ürünler de %15 kar ediyor işletme. Ettiği kar üzerinden hesaplanması gerekir bence.