• 01-02-2023, 16:55:50
    #1
    Merhabalar, öncelikle amacım siyaset veya a partisi b partisi demek değil. Kesinlikle siyaset değil sadece tartışma konusudur.

    Şimdi ülkemizde bulunan yan komşunun vatandaşları ülkemizde sadece altın ve dövize yönelmiş durumdalar ben çevremde ne kadar gorduysem hepsi altın ve döviz yapıyorlar paralarını sadece.

    Şimdi sorum şu şekilde bunlar bu altını dövizi alınca altın ve dövize yani yukselmesine etki ediyor mu ?

    Eğer etki ediyorsa bunun önüne geçilmesi gerekmiyor mu ?

    Ve bu konu eğer siyaset içeriyorsa silinebilir
  • 01-02-2023, 16:57:00
    #2
    ne diyeceksin vatandaşa senelerfe kazandığın hiç olacak sakın döviz almayacaksın mı diyeceksin?
  • 01-02-2023, 16:57:40
    #3
    Caesar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne diyeceksin vatandaşa senelerfe kazandığın hiç olacak sakın döviz almayacaksın mı diyeceksin?
    Hocam bizden bahsetmedim yan ülkenin vatandaşlarından bahsettim somurduler de onu anlatmak istedim
  • 01-02-2023, 16:58:08
    #4
    Buna nasıl müdahele edeceksin? Serbest piyasaya yaptığın en ufak yanlış sana 10 misliyle geri döner. Milletin dolar almasına müdahale edersen zaten bir avuç kalan yabancı yatırımcı arkasına bakmadan kaçar, döviz karaborsaya düşer, 1 dolar almak için çuvalla TL taşırsın, Venezuala'ya dönmen 1 seneyi bulmaz.
  • 01-02-2023, 16:59:01
    #5
    nasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Buna nasıl müdahele edeceksin? Serbest piyasaya yaptığın en ufak yanlış sana 10 misliyle geri döner. Milletin dolar almasına müdahale edersen zaten bir avuç kalan yabancı yatırımcı arkasına bakmadan kaçar, döviz karaborsaya düşer, 1 dolar almak için çuvalla TL taşırsın, Venezuala'ya dönmen 1 seneyi bulmaz.
    Konuda bahsettiğim kişiler yabancı yatırımcı değiller hocam Suriye tarafından bahsediyorum ben
  • 01-02-2023, 16:59:32
    #6
    cagdasronay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuda bahsettiğim kişiler yabancı yatırımcı değiller hocam Suriye tarafından bahsediyorum ben
    Fark etmez, isterse Papua Yeni Gineli olsun. Dediğin şey kuru kafana göre manipüle etmektir.
  • 01-02-2023, 17:00:11
    #7
    nasirjones adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fark etmez, isterse Papua Yeni Gineli olsun.
    Anladım hocam etkisi oluyor mu peki bunların almasının
  • 01-02-2023, 17:00:26
    #8
    💚 R10.NET 💚
    Dünyada en çok altına yönelen ülke şu sıralar Türkiye. Google'den araştırabilirsiniz, güncel yani. Dışa bağımlı olduğumuz için dış borçları ancak usd/euro paritesinde ödeyebiliriz. Doları olan vatandaş eğer zor durumda değilse satmıyor ve haliyle ülke içerisindeki döviz devletin bir işine yaramıyor. Bu nedenle de sınırdan içeri girenler (Bulgaristan/Gürcistan) dövizlerini bırakıp altınları götürüyor. Yani devletin işine geliyor ama halk daha da fakirleşiyor.
  • 01-02-2023, 17:01:46
    #9
    Deephunter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyada en çok altına yönelen ülke şu sıralar Türkiye. Google'den araştırabilirsiniz, güncel yani. Dışa bağımlı olduğumuz için dış borçları ancak usd/euro paritesinde ödeyebiliriz. Doları olan vatandaş eğer zor durumda değilse satmıyor ve haliyle ülke içerisindeki döviz devletin bir işine yaramıyor. Bu nedenle de sınırdan içeri girenler (Bulgaristan/Gürcistan) dövizlerini bırakıp altınları götürüyor. Yani devletin işine geliyor ama halk daha da fakirleşiyor.
    Yani döviz ile altın takas yapıyorlar ve altın bu yüzden mi yükseliyor