Deephunter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dünyada en çok altına yönelen ülke şu sıralar Türkiye. Google'den araştırabilirsiniz, güncel yani. Dışa bağımlı olduğumuz için dış borçları ancak usd/euro paritesinde ödeyebiliriz. Doları olan vatandaş eğer zor durumda değilse satmıyor ve haliyle ülke içerisindeki döviz devletin bir işine yaramıyor. Bu nedenle de sınırdan içeri girenler (Bulgaristan/Gürcistan) dövizlerini bırakıp altınları götürüyor. Yani devletin işine geliyor ama halk daha da fakirleşiyor.
Yani döviz ile altın takas yapıyorlar ve altın bu yüzden mi yükseliyor