• 10-01-2023, 18:53:17
    #1
    Merhaba, oturduğum apartmanın sistemi merkezi ısıtma olduğu için bu ayki faturadan hiç bir şey anlamadım. Şuanda KIRGAZ olarak güncel fiyatlandırma nasıl oluyor acaba bunun bilgisini bilenler aktarabilirler mi? Bu ay "A-A1" olarak 20 kWh yakmışım ve 23,89 TL Isınma Gideri yazıyor. Ancak apartman yöneticine sorunca da 1 kWh 0,58 TL yapıyor diyor. Hesaplayınca normalde 23,89 değil 13,8562 TL yapması gerekiyor. Ama apartman gider tablosunda ise Yakıt Birim Fiyatı 1 TL yazıyor bu nasıl oluyor? Bu konuda bilgisi olanlar bana anlatabilirler mi?

  • 10-01-2023, 19:12:54
    #2
    Merkezi ısıtma sistemleri için hesaplama formülü bakanlık tarafından verilmiştir. Aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.

    Birim fiyatlara çok takılmayın. Kırgaz'ın birim fiyatı ile hesaplamada oluşan birim fiyat her zaman farklıdır. Sayaç okuma ve faturalandırmayı yönetim yapıyor sanırım. Profesyonel sayaç okuma firmalarından destek/ hizmet almanızı öneririm.

    https://www.resmigazete.gov.tr/eskil...080414M1-3.htm