Merhaba eyt ile emekli olacağım inşallah, halen şahıs şirketi üzerinden e-ticaret yapıyorum.
2 sorum olacak
1- işyerini kapatmadan maaşa başvuru yapıp maaş bağlatabilir miyim, yoksa kapatıp tekrar mı açmam gerekecek?
2- Ssk lı işçiler çalışmaya devam ederse sgk destekleme primi ödüyorlar, bağkur da böyle bir durum var mı? Esnaf kendi işinde çalışmaya devam ederse emekli olunca prim ödeyecek mi ödeyecekse ne kadar bir rakam?
Teşekkürler..
Mali Müşavirlere Sorum Var
12
●294
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 29-12-2022, 10:33:42kadınlarda 7200 günglobaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
erkeklerde 9000 gün
Bende 9006 gün var. - 29-12-2022, 10:34:35İşyerini kapatmana gerek yok ki, dilekçeni vereceksin devam ke..
Bagkur prim borcuda çıkamayacak onun içinde bilgi vereceksin.. emekli olmussun bide prim mi ciksin hayla sagliktanda faydalanacaksin... - 29-12-2022, 10:34:37Ama hepsi birleşti. 5000 gün baz alındı diye biliyorumMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-12-2022, 10:36:15İnşallah öyle yapmışlardır ama kanun taslağını görmek lazım ama 1999 öncesi prim gün sayıları yukarıda yazdığım şekilde.globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-12-2022, 10:38:06Arkadaşlar kadinlarda da erkeklerdede 5bin prim gününüz var ise 8 Eylül 1998 den önce girişiniz fiilen var ise kadınlar 20 yıl sigortalılık suresi, erkeklerde 25 yıl sigortalılık süresi varsa yaşa bakılmadan emeklilik hakki kazanacak.
Esnas,ssk,memur
İşçiler çalışmaya devam edebilecek esnaf da çalışmaya devam edecek