• 23-12-2022, 20:45:48
    #1
    Bir zamanlar milyon terimi vardı hatla çoğu insan hala 1 milyon der küçük sarı 1 tl ye aslında 1 tl( ytl den sonra tl geldi aradan ne kadar zmaan geçti Neyse şimdi biz tl ye bile alışmak da zorluk çekmişken şimdi para birimi komple birbirine girdi, az ile çok arasında düşünüp duruyor insan.

    Mesela ben bir markete girdiğimde bir çikolata fiyatını 1-2tl yada 3 tl yi normal olarak görüyorum 5 tl yada 10 tl bir çikolata için fazla geliyor. Param olmadığı için değil ama yıllarca bu fiyatlar sabitken gözümüz mü alıştı nedir çözemedim

    Yada 100 tl bana hala çok para gibi geliyor düz bir sayı birde 100 tl ye zamanında çok şey alıyorduk YÜZ işte ya 200 tl nin yarısı koskocaman yüz tl oysa 10 tl gibi falan oldu hemen uçuyor gidiyor.

    Örnekler artırılabilir, hatla siz de yazabilirsiniz.

    Vesselam her ne kadar tl yerin dibine de girse pul kadar değeri de olmasa bunu bilsek de kabullenemiyor muyuz yoksa benimseyemedik mi çözemedim.

    Bu konuda yalnız olmadığımı düşünüyorum, değilimdir değil mi böyle düşünen vardır.
  • 23-12-2022, 20:47:54
    #2
    High Ranking SEO Provider
    Söz konusu para birimi veya miktarı değil hocam.

    ALIM GÜCÜ olmadıktan sonra 500TL olarak para birimide olsa bi anlamı olmaz.
  • 23-12-2022, 20:49:21
    #3
    Üyeliği durduruldu
    SociAdwer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Söz konusu para birimi veya miktarı değil hocam.

    ALIM GÜCÜ olmadıktan sonra 500TL olarak para birimide olsa bi anlamı olmaz.
    Hay aklınla bin yaşa hocam şu farkındalığı bazı kişiler edinse çok farklı yerlerde olucaz belki de...
  • 23-12-2022, 20:51:46
    #4
    Bu millet nelere alıştı buna mı alışamayacak.
  • 23-12-2022, 20:53:08
    #5
    İçimden dua ediyorum inşallah siyaset yapılmasın tartışma çıkmasın diye
  • 23-12-2022, 20:53:30
    #6
    SociAdwer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Söz konusu para birimi veya miktarı değil hocam.

    ALIM GÜCÜ olmadıktan sonra 500TL olarak para birimide olsa bi anlamı olmaz.

    Aynen hocam alım gücü olmayınca bir hiç. Ben olayın sayısal boyutundayım, alıştığımız bazı şeylerin değişmesine insan kolay alışamıyor sanırım. Mesela elinde bir araba ev vs olan birisi 1 milyon tl ye satıyor diyelim 1 milyon tl çok büyük bir para gibi geliyor kulağa oysa hiç bir şey alamıyor insan ama yıllarca 1 milyon tl paran olsa milyonerdin mesela yani kocama adı var ama bir hiç.
  • 23-12-2022, 21:00:18
    #7
    sia
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen hocam alım gücü olmayınca bir hiç. Ben olayın sayısal boyutundayım, alıştığımız bazı şeylerin değişmesine insan kolay alışamıyor sanırım. Mesela elinde bir araba ev vs olan birisi 1 milyon tl ye satıyor diyelim 1 milyon tl çok büyük bir para gibi geliyor kulağa oysa hiç bir şey alamıyor insan ama yıllarca 1 milyon tl paran olsa milyonerdin mesela yani kocama adı var ama bir hiç.
    bunun ileri boyutu, para o kadar değersiz hala geliyor ki artık saymayıp tartılmaya başlanıyor. bkz: Arjantin, Venezuela gibi ülkeler.
  • 23-12-2022, 23:08:09
    #8
    Haklısınız hocam.
  • 23-12-2022, 23:10:17
    #9
    s.a. dediğin bakkal 100 liranı alıyor alışamadık

    https://www.youtube.com/watch?v=Jj_1-XHw1H4