• 24-11-2022, 22:49:57
    #1
    Merhaba,
    En sevdiğim müzik aletlerinden biri sazdır.

    Başlangıç için hiç bilmeyen birine hangi sazı önerirsiniz? Nasıl, nereden başlamalı? Önerileriniz nelerdir?

    Öncelikle evde altyapı oluşturup sonra Erdal Erzincan kursu yakınımda olduğu için oraya gitmeyi düşünüyorum
  • 24-11-2022, 22:52:44
    #2
    Caprivan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    En sevdiğim müzik aletlerinden biri sazdır.

    Başlangıç için hiç bilmeyen birine hangi sazı önerirsiniz? Nasıl, nereden başlamalı? Önerileriniz nelerdir?

    Öncelikle evde altyapı oluşturup sonra Erdal Erzincan kursu yakınımda olduğu için oraya gitmeyi düşünüyorum
    kısa sap bağlama alabilirsiniz 2bin - 2500 cıvarlarında bir bağlama bayağı götürür sizi
  • 24-11-2022, 22:54:00
    #3
    Bağlamaya öncelikle kısa sap, tınısı yerinde ve herhangi bir teknik hasarı olmayan bir bağlamayla başlamanız gerekiyor. Nota bilgisi öğrenmek şartıyla ilerlemeniz sizin faydanıza olacaktır. Zamanla çaldıkça müzik kulağınız oluşmaya başlayacak ve kulaktan da çoğu müziği çalabileceksiniz. Elbette bu müzik kulağı olayı herkeste olabiliyor mu emin değilim. 6 ay kısa sap ve 3 ay profesyonel uzun sap bağlama eğitimi aldım ben. İlerleyen dönemlerde kısa saptan uzun sapa geçmeniz birçok ezgiyi farklı şekilde çalmanıza olanak sağlayacaktır. Şu anlık bunlar yeterli. Çalmak için değil, öğrenmek için çalmaya gönül adayın. Kolay gelsin.
  • 24-11-2022, 22:54:44
    #4
    Bende yaklaşık 15 yıldır çalıyorum bağlama hocam.
    Benim tavsiyem direk kursa gitmeniz. Evde oluşacak altyapı kara düzen olacağı için önermem. Ancak Erdal hocanın kursu çok çok iyi. Direk oraya başlamanı öneririm. Zaten orda sana öğrenci bağlaması önerecekler. Selamlar.
  • 24-11-2022, 23:22:22
    #5
    oguzhana adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kısa sap bağlama alabilirsiniz 2bin - 2500 cıvarlarında bir bağlama bayağı götürür sizi
    Vay be o kadar oldu mu ya 250₺ ye almıştım ben
  • 24-11-2022, 23:58:18
    #6
    STRACASEE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vay be o kadar oldu mu ya 250₺ ye almıştım ben
    bende öyle almıştıım da fiyatlar çok farklı boyuta gitti