Avustralya da yaşayan var mı?
2
●220
- 18-10-2022, 00:47:48Merhaba, 20 yaşındayım. Dil okulu ile Avustralya'ya gelmeyi düşünüyorum. Şuan da grafik tasarım okuyorum, fakat henüz bölümü bitirmedim. Portfolyom vs. mevcut, uzun süredir freelancer olarak çalışmaktayım. Avustralya'ya gelme amacım İngilizce öğrenmek ve orada da çalışabilmek. Oraya gittiğimde grafik tasarımcı olarak iş bulabilir miyim? Diploma falan isterler mi başlangıç için? İngilizcem neredeyse yok denilebilir durumda, yani çok çok temel. Başlarda çok zorlanır mıyım? Direk grafik tasarım ile alakalı bir iş bulmayı düşünmüyorum, başlangıçta UberEats tarzı işlerde de çalışmayı düşünüyorum. Ama tabi ki amacım düzgün kalıcı bir iş bulabilmek. Bazı şeyleri riske atarak Avustralya'ya gideceğim. Bu yüzden her şeyi öğrenmem gerek. Bu konularda beni aydınlatabilecek, orada yaşayan birileri var mı acaba?
- 18-10-2022, 01:42:01Avustralya'ya sık sık seyahat eden birisi olarak eklemeler yapayım;
1- Sydney'i asla tercih etmeyin, çok pahalı.
2- En sosyal ve yaşam tarzı açısından kaliteli şehir bence Melbourne.
3- Gerçekten dünyanın hayvanat bahçesi denebilecek kapasitede. Çok fazla zehirli hayvan var, çocukluk arkadaşımla Alexandra Gardens'te otururken yılan vakasıyla karşılaşmıştık. Keza örümcekler, yengeçler, akrepler, aklınıza ne geliyorsa her şey orada. Timsah bile. Ve işin garip yanıysa halk buna tamamen alışkın. Sokakta timsah yürüyor ve insanlar yürüyüp gidiyor. Örümcekler bazı yerlerde örgütlenmiş resmen, her evde mutlaka bir tane tarantula oluyor. Gökdelende ofise gittiğimizi biliyorum, orada bile vardı.
4- Avustralya yerlisi diye bir şey yok hocam. Avustralya'nın %5'i bile yerli değil. Çok farklı türden insanlar var. Ancak hepsi güler yüzlü, çoğu Avrupa ülkesinden daha sevimliler. Ben gittiğim hiçbir barda kavga çıktığını ya da silahlı bir durum olduğunu görmedim.
5- ILSC ve Discover'in 48 haftalık eğitimleri ortalama 10-15 bin AUD arası değişiyor. Yani 11 aylık bir eğitim için 130.000tlye yakın ödüyorsunuz. Ve bunu orada ödeme şansınız da yok. Çalışıp öderim diyemezsiniz. Dil okulu parası haricinde orada yaşayabileceğinize dair bir miktar (ortalama 5000AUD) para göstermek zorundasınız Avustralya Bankalarında. Çalışma izni yasal olarak sanırım dil okulundakilere 5 saatti. Ama el altından 12 saat çalıştıran çok. Yakalanırsanız sınır dışısınız ama kimsenin yakalandığını görmedim. Aynı zamanda el altından çalışırsanız asgari saatlik ücretin altında veriyorlar. Yani sırf yurtdışı göreyim, Türkiye'den gideyim diye kendinizi rezil etmeyin bence.
6- Her ne kadar sevsem de bence coğrafik konumu gereğince yaşanabilecek bir lokasyon değil. İnsanları çeşitli bile olsa 24 saat deprem ve tsunami korkusu insanı berbat ediyor. Zaten hayvanlar inanılmaz bir durum. Kıyı kısımlarında çok olmasa da içlere doğru gittikçe berbat ediyor. Midem kaldırmıyordu artık, korka korka uyuyordum...
Son olarak, kurlar bu seviyedeyken, TL'nin değer dipken, kenarıda 1M TL'niz yoksa hiçbir şekilde yurtdışına gitmeyi düşünmeyin, düşündürtmeyin. Türkiye'den daha beter halde olursunuz. Türkiye'de yaşayan ve 4 ülke arasında sürekli seyahat eden birisi olarak söylüyorum, enflasyon dünyanın hiçbir yerinde Türkiye seviyesinde olmasa da, dünyanın her yerinde ciddi bir enflasyon krizi var. Türkiye kadar olmasa bile çoğu yerde işçi talepleri karşılanamaz halde. Aksini iddia eden batı sevdalısıdır. Kesinlikle Türkiye'yle alakası yok, Türkiye'nin yanına bile yanaşamazlar bu konuda çünkü biz artık bitmişiz. Burası %1500 enflasyonsa orası %15 gibi. Ama kur sebebiyle orada aşırı değersiz olan paramız dolayısıyla şu an gitmeyi doğru bulmuyorum. Seçim sonrası gündeme bağlı olarak muhtemel Avrupa Birliği üyeliğiyle yurtdışına taşınmak kesinlikle daha kolaylaşacaktır. 20 yıl dişimizi sıktık, bi 2-3 yıl daha sabredelim. Saygılar.