• 07-10-2022, 11:49:30
    #10
    Sadece şunu söyleyebilirim ki üniversitelerin hali ortada onuda geç o paralara artık okumak hayal onun dışında bence daha mantıklı bir bölümü gelişi güzel dışardan bitir emin ol daha karlı olursun ve üni mezunu oldun diyede kimse sana iş vermeyecek en başından hemen hayata atıl ve bir meslek öğren o meslek üzerine dışardan açıktan bir okul bitir daha karlı olursun ... en azından ailenden vs ayrılmamış vede paran cebınde olur yaşın küçük kesinlikle tavsiyem budur...

    şahsım

    önce lise okudum baktım olmadı çıraklık eğıtım ustalık belgesi sonra yine olmadı elektrik iletim dağıtım okudum , ingilizceyi yurt dışı işlerde öğrendim şimdi isg okuyorum yaş 32 ve patronum kendi işimi yapıyorum kimseyede eyw yok Allah'a çok şükür kazancımda yerinde ben şuanda senin gibi 4 kişi çalıştırıyorum hepside benim aklımdan gidiyor ve kazanacaklar eminim
    • Dojeh
    Dojeh bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-10-2022, 11:59:33
    #11
    Doğru karar tebrikler. Umarım yaşınız da gençtir. Şimdi gidip bir meslek öğrenerek rahat bir hayat yaşabilirsiniz.

    Meslek: Altın bilezik.
  • 07-10-2022, 12:01:08
    #12
    Kendi şehrinde ailenle beraber kalıp üni. okumak olabilir. Diğer türlü şehir dışında kaliteli bir üniversite/iyi bir bölüm değilse okumak bu devirde akıl karı değil.
  • 07-10-2022, 12:24:32
    #13
    İşte mu masraflardan korktuğum için uzaktan eğitim tercih ettim.
    Kendinizi geliştirebilirseniz iş bulursunuz. Yabancı dil dünyası çok geniş.
  • 07-10-2022, 12:38:22
    #14
    aklı selim bir insan, karşısındaki bir insana nasıl okumak boş iş, diplomanın değeri yok vs diyebilir gerçekten aklım almıyor. gerçekten, kafalarınız çok güzelmiş. güle güle kullanın.
  • 07-10-2022, 12:47:09
    #15
    carmeena adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aklı selim bir insan, karşısındaki bir insana nasıl okumak boş iş, diplomanın değeri yok vs diyebilir gerçekten aklım almıyor. gerçekten, kafalarınız çok güzelmiş. güle güle kullanın.

    Ben de sizin gibi yazanları anlayamıyorum. Okuduğunuzu anlamıyor musunuz ? Kimse okul okumak boş demiyor. Dandik kariyerine fayda sağlamayacak bölümleri okumayın diyor. Kimse mühendis, doktor, avukat, ilahiyatçı, öğretmen vs vs olma okuma demiyor. Ama gidip te lise 5 gibi bir üniversditede 2 yıllık dandik bir bölüm okuma deniliyor ve doğru olan da bu. Gerçekten siz ve sizin gibi yazanlar, insanların burada ne demek istediğini anlamayıp, " Okul okumaya nasılboş iş dersiniz ya " demesini iq seviyesi ile bağdaştırıyorum. Çünkü gerçekten bunu dahi anlamamanızın başka açıklaması yok.
    • Dojeh
    Dojeh bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-10-2022, 13:10:16
    #16
    okuduğunuz bölüm benim nazarımda iyi bir bölüm değil, 2+ 1 yılda harcayacağınız paraya ingiltere de 1 yılda seve seve alırsınız. Değerlendirin derim. (dil kursu)

    hakkınızda hayırlı olsun.
  • 07-10-2022, 13:14:59
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de sizin gibi yazanları anlayamıyorum. Okuduğunuzu anlamıyor musunuz ? Kimse okul okumak boş demiyor. Dandik kariyerine fayda sağlamayacak bölümleri okumayın diyor. Kimse mühendis, doktor, avukat, ilahiyatçı, öğretmen vs vs olma okuma demiyor. Ama gidip te lise 5 gibi bir üniversditede 2 yıllık dandik bir bölüm okuma deniliyor ve doğru olan da bu. Gerçekten siz ve sizin gibi yazanlar, insanların burada ne demek istediğini anlamayıp, " Okul okumaya nasılboş iş dersiniz ya " demesini iq seviyesi ile bağdaştırıyorum. Çünkü gerçekten bunu dahi anlamamanızın başka açıklaması yok.
    forumda bu tarzda gördüğüm en az 10. konu bu ve insanlar emin olun ki genel olarak okumaya boş diyorlar. her bölüm okunacak diye bir şey tabii ki yok. tutup da vanda bir okulda japon dili ve edebiyatı vb gibi bölümlerin okunmasının hiç bir manası yok. bunun ben de farkındayım. benim sitemim açıklama yaparak gençleri yönlendiren bireylere değil, körü körüne okul boş iş aman kendini geliştir piyasada iş bulursun diyen tiplere. anlama kabiliyetinde problem olan bence ben değilim. bu konuyu da bir kez daha düşünmenizi tavsiye ediyorum.

    ayrıca bu üstün zekalı arkadaşlarımızın şunu da bilmesini isterim. üniversite de insanların kendisini geliştirmesini destekleyen bir yerdir. ülkemizin eğitim kalitesi zaten yerlerde, onu bir kenara koyuyorum. fakat eğitim alanının dışında bile kendinizi geliştirebileceğiniz milyon tane alan var. hiçbir şey yapmasanız insanlarla karşı karşıya gelip, hitabınızı, diksiyonunuzu, insan ilişkilerinizi gibi bir çok alanda kendinizi geliştirebilirsiniz.

    iq seviyesi kısmına gelecek olursak bu yorumunuz tamamen hadsizliktir. iq seviyem düşük olsaydı yüksek mühendis olamazdım diye düşünüyorum fakat tabii ki siz benden daha iyi bilirsiniz bu konuda da bir yorumum olmayacak.

    genel olarak bu konuda herkese tavsiyem; karşınızda hayatın gerçekleriyle tam manasıyla tanışmamış genç bireyler var. çoğu genç birey de karşısındakilerin tavsiyeleriyle kendine bir yol çizmeye çalışıyor. fikirlerden, görüşlerden etkileniyor. genç yaşlarda ben kimseyi takmıyorum diyen kişi net olarak yalan söylüyordur. hiçbir şey olmasa bile aklının bir kenarına kazınıp gençler etkileniyor. eğer ki bu gençlere yol göstermek istiyorsanız detay ve örneklerle yol gösterin. konuşmak için konuşmayın.

    size iyi günler.

    edit: mesela ben bu mesajı yazarken yukarıda Browland nickli arkadaş güzel bir örnek ile arkadaşa yol göstermiş. anlatmak istediğim tam olarak da bu, körü körüne değil mantıklı şeylerle gençleri yönlendirin.
  • 07-10-2022, 14:06:36
    #18
    carmeena adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    forumda bu tarzda gördüğüm en az 10. konu bu ve insanlar emin olun ki genel olarak okumaya boş diyorlar. her bölüm okunacak diye bir şey tabii ki yok. tutup da vanda bir okulda japon dili ve edebiyatı vb gibi bölümlerin okunmasının hiç bir manası yok. bunun ben de farkındayım. benim sitemim açıklama yaparak gençleri yönlendiren bireylere değil, körü körüne okul boş iş aman kendini geliştir piyasada iş bulursun diyen tiplere. anlama kabiliyetinde problem olan bence ben değilim. bu konuyu da bir kez daha düşünmenizi tavsiye ediyorum.

    ayrıca bu üstün zekalı arkadaşlarımızın şunu da bilmesini isterim. üniversite de insanların kendisini geliştirmesini destekleyen bir yerdir. ülkemizin eğitim kalitesi zaten yerlerde, onu bir kenara koyuyorum. fakat eğitim alanının dışında bile kendinizi geliştirebileceğiniz milyon tane alan var. hiçbir şey yapmasanız insanlarla karşı karşıya gelip, hitabınızı, diksiyonunuzu, insan ilişkilerinizi gibi bir çok alanda kendinizi geliştirebilirsiniz.

    iq seviyesi kısmına gelecek olursak bu yorumunuz tamamen hadsizliktir. iq seviyem düşük olsaydı yüksek mühendis olamazdım diye düşünüyorum fakat tabii ki siz benden daha iyi bilirsiniz bu konuda da bir yorumum olmayacak.

    genel olarak bu konuda herkese tavsiyem; karşınızda hayatın gerçekleriyle tam manasıyla tanışmamış genç bireyler var. çoğu genç birey de karşısındakilerin tavsiyeleriyle kendine bir yol çizmeye çalışıyor. fikirlerden, görüşlerden etkileniyor. genç yaşlarda ben kimseyi takmıyorum diyen kişi net olarak yalan söylüyordur. hiçbir şey olmasa bile aklının bir kenarına kazınıp gençler etkileniyor. eğer ki bu gençlere yol göstermek istiyorsanız detay ve örneklerle yol gösterin. konuşmak için konuşmayın.

    size iyi günler.

    edit: mesela ben bu mesajı yazarken yukarıda Browland nickli arkadaş güzel bir örnek ile arkadaşa yol göstermiş. anlatmak istediğim tam olarak da bu, körü körüne değil mantıklı şeylerle gençleri yönlendirin.

    Aynı fikirde değiliz ama kibarlığınız çok hoşuma gitti. İq konusunda söylediğim hoş olmayan sözü geri alıyorum. İyi günler dilerim...