Bu sorunuza sayfalar dolusu bir cevap yazabilirim lakin kısa ve öz,yeni demokrasiyle tanışmış tüm toplumlarda halk devlet içindir anlayışı hakim Türkiye de daha 100 yıl önce demokrasi ile tanıştı.Neo liberalizm,neo kapitalizmin etkisi gerek toplumlar üzerinde gerek ise devlet üzerinde artıkça bu anlayış hakimiyetini korumaya devam edecek.Lakin odağına halkı koymamış tüm toplum yada devletlerin sonu hep hüsran olmuştur.Tarih tekerrürden ibarettir.Ne zamanki ana odak halk,demokrasi,eşitlik ve hukuğu almadığı sürece bu böyle devam edecek ne yazıkki.