• 03-10-2022, 22:14:59
    #1
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Devlet denilen mekanizmalar bütünü, neden halkını önce kendi merkezine koymaz?
    Sorum siyasi değil. İNSANİ....

    Yani mesela eskiden istanbulun her köşesinde, hatta köylerimizde dahi çeşmeler varken ve bu çeşmelerden insanlar su içebiliyorken, devlet neden çeşmeleri kurutup veya körleyip halka para ile su sattırır? Su develtin arazisinden çıkmıyor mu? Ama firmalar bunu insanlara para ile satıyor. Yani sosyal devletten ziyade kapitalist düzene halkı köle yapmak garibime gidiyor.

    Veya bu devlet her mahalleye bir çöpçü koyuyor ama bir çorba çeşmesi neden komuyor? Giden çorbasını doldursun içsin! Bunun gibi bir çok şey yapılabilir. Araya birini veya birilerini koyarak yardım dilenmek yerine ihtiyacı doğrultusunda gitsin tasını doldursun içsin (bu bir örnek)

    Üç dört sene evvel bir suriyeli ülkesinde elektirik ve suyun bedava oldugunu söylemişti. (Biri veya ikisiydi yanlış hatırlamıyorsam) Suriye denilen ülkede Türkiye barajları nehirleri tutsa susuzluktan kıvranacak olan ülkede bedava veya bedavaya yakın olması da acayip şaşırmıştım. Bu ülekde bedava olsun demiyorum lakin 4 kişilik bir hane ortalama 1 ayda 100 150 kw tüketiyorsa bunun üzeri ücretli olsun bari...

    Zaruri Temel Tüketim ihtiyaçları, su, elektirik bari belli bir kısmı ücretsiz olsun. Kaldı ki telekominikasyon, elektirik su gibi zaruri ihtiyaçlar kesinlikle özel sektörün elinde olmamalı.

    Devlet Devlet için midir? Devlet Millet için midir?
  • 03-10-2022, 22:17:12
    #2
    Hayır devlet baştakilerin SÜLALESİ içindir (Mozambik Cumhuriyeti baz alınarak söylenmiştir)
  • 03-10-2022, 22:19:38
    #3
    DartkGandalf adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır devlet baştakilerin SÜLALESİ içindir (Mozambik Cumhuriyeti baz alınarak söylenmiştir)
    Hocam mozambik neresi ? Ben Muz Cumhuriyetini biliyorum 😏
    Devlet Hem Millet hem Devlet içindir. Sıra bu şekilde.
  • 03-10-2022, 22:20:00
    #4
    Biz bunları düşünürken yabancı insanlar uzayda neler yapabilirim diye düşünüyor.
    Biz devleti düşünürken adamlar ülkeleri için neler neler yapıyor.
    Bizim kısır döngü bu sanırım.
  • 03-10-2022, 22:20:06
    #5
    şahsi görüşüm devlet millet içindir anlayışında yatıyor, çünkü bizim milletimiz zaten devletini her zaman baş üstünde tutmuştur, malesef günümüz deki bir çok sorunun asıl nedeni de sanırım bu devletin milletten üstün tutulması.
  • 03-10-2022, 22:20:46
    #6
    iso39 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mozambik neresi ? Ben Muz Cumhuriyetini biliyorum 😏
    Devlet Hem Millet hem Devlet içindir. Sıra bu şekilde.
    Kabile devleti, muz cumhuriyeti, Mozambik hepsi olur hocam, hepsinde durum böyle.
  • 03-10-2022, 22:22:20
    #7
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    Zeta adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şahsi görüşüm devlet millet içindir anlayışında yatıyor, çünkü bizim milletimiz zaten devletini her zaman baş üstünde tutmuştur, malesef günümüz deki bir çok sorunun asıl nedeni de sanırım bu devletin milletten üstün tutulması.
    Kısa ve öz budur bence hocam. Milleti yaşatki devlet yaşasın
  • 03-10-2022, 22:23:52
    #8
    Belediye suyu geri dönüşüm yapıyor bize satıyor
    Köyümüzde su dağdan ormandan geliyor para vermiyoruz.

    Sadece bu kısmı okudum Anlatmak istediğiniz belki bu değil de açıklık getirmek istedim
  • 03-10-2022, 22:24:41
    #9
    Devlet vergi içindir.