• 21-09-2022, 19:40:02
    #10
    Yeni kulturler gormek, yeni yasamlar gormek iyi birseydir herkesin yapmasi kendi iyiliklerine olur.

    Tabi ki Amerika,England gibi ulkelerle kiyaslayamayiz ama yine de Turkiye'den biraz iyi bir ulkedir.
  • 21-09-2022, 19:40:37
    #11
    oguzhana adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bosnadan yazıyorum okul için geldim 6 gündür geldim çok farklı değil kültürel olarak tr den buraya göre 2500-3000km kazanırsan gül gibi yaşarsın. Araba falan çok ucuz.Ne işi yapıyorsunuz
    Hocam kalite kontrol sorumlusuyum da ortama maaşlar ne kadar sizce orda, Bir de asgari ücret?
  • 21-09-2022, 19:42:31
    #12
    akilicaslan3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kalite kontrol sorumlusuyum da ortama maaşlar ne kadar sizce orda, Bir de asgari ücret?
    Ortalama saatlik ücret 5km asgari ücret kazanılsa bile geçinilir bence burada. Tl kazandığımızdan pahalı geliyor ama buranın halkına çok pahalı değil gibi. 1500km ile bile rahat yaşarsın 750 ev fatura 750 sana kalır gıda vs
  • 21-09-2022, 19:42:38
    #13
    murrtex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni kulturler gormek, yeni yasamlar gormek iyi birseydir herkesin yapmasi kendi iyiliklerine olur.

    Tabi ki Amerika,England gibi ulkelerle kiyaslayamayiz ama yine de Turkiye'den biraz iyi bir ulkedir.
    Bulgarlar 1000 leva bozdurup 10 bin lirayı bol bol harcadık demesinden sonra bende öyle düşünüyorum Hocam
  • 21-09-2022, 19:44:34
    #14
    [QUOTE=akilicaslan3;1083523257]Hocam bazı yerlerde 400 dolar asgari ücret yazıyor bazi yerlerde ortalama maaş 1000 dolar civarı. Ne kadar doğru bilemiyorum. Tr de 10 bin civarı alıyorum da oda belli 550 dolar.

    ben Hollanda ya göre kıyaslayarak belirtmek istemiştim. Tr den giden adam için para direk 9a bölünecek. Amacınız birikim ise ne kadar arttırılır düşünmek lazım. Ama amacınız hava değişikliği ilerde de oturumdur vatandaşlıktır vs kovalarım ise düşünülebilir. Bosna vatandaşlarına Avrupada serbest dolaşım hakkı veriliyor. ( Göçmen olarak gidenlere bosna pasaportu verilmiyor diye biliyorum) Kültürel olarak sıkıntı yaşamazsınız, yerel halk gayet türk gibi zaten ben hiç garipsememiştim ortamı. Karman çorman yazdım biraz kafanızı da daha fazla karıştırmayayım
  • 21-09-2022, 19:47:38
    #15
    oguzhana adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ortalama saatlik ücret 5km asgari ücret kazanılsa bile geçinilir bence burada. Tl kazandığımızdan pahalı geliyor ama buranın halkına çok pahalı değil gibi. 1500km ile bile rahat yaşarsın 750 ev fatura 750 sana kalır gıda vs
    Asgari ücret kaç km dır işte hocam 😃 bir de buradaki gibi 8 saatlik bir çalışma sistemi mi var ?

    [QUOTE=cakmaecevit;1083523328]
    akilicaslan3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bazı yerlerde 400 dolar asgari ücret yazıyor bazi yerlerde ortalama maaş 1000 dolar civarı. Ne kadar doğru bilemiyorum. Tr de 10 bin civarı alıyorum da oda belli 550 dolar.

    ben Hollanda ya göre kıyaslayarak belirtmek istemiştim. Tr den giden adam için para direk 9a bölünecek. Amacınız birikim ise ne kadar arttırılır düşünmek lazım. Ama amacınız hava değişikliği ilerde de oturumdur vatandaşlıktır vs kovalarım ise düşünülebilir. Bosna vatandaşlarına Avrupada serbest dolaşım hakkı veriliyor. ( Göçmen olarak gidenlere bosna pasaportu verilmiyor diye biliyorum) Kültürel olarak sıkıntı yaşamazsınız, yerel halk gayet türk gibi zaten ben hiç garipsememiştim ortamı. Karman çorman yazdım biraz kafanızı da daha fazla karıştırmayayım
    Anladım hocam sagolun
  • 21-09-2022, 19:58:04
    #16
    [QUOTE=akilicaslan3;1083523349]Asgari ücret kaç km dır işte hocam 😃 bir de buradaki gibi 8 saatlik bir çalışma sistemi mi var ?

    cakmaecevit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Anladım hocam sagolun
    Evet 8 saat genel olarak 1200-1500 km arası değişiyor aylığa vurduğumuzda
  • 21-09-2022, 20:05:02
    #17
    akilicaslan3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim de bir tarafımız Avrupa da hocam yaşantımız belli
    Evet düşündürücü
  • 21-09-2022, 20:08:30
    #18
    akilicaslan3 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kalite kontrol sorumlusuyum da ortama maaşlar ne kadar sizce orda, Bir de asgari ücret?
    Yol üzerine mi kalite kontrol hocam. Bende denetimciyim Şu an manzaram bu 😅