• 14-09-2022, 21:25:05
    #1
    Arkadaşlar merhaba tokiye babamı kaydettik ve asil olarak ismi çıktı, 10 gün içinde peşinatı yatırıp sözleşmeyi imzalayacağız. Fakat tüm ödemeleri ben gerçekleştireceğim ve babam bana devredecek. Ev 2+1 orta gelir grubu. Bunun için bir şart, süre dilimi var mı?
  • 14-09-2022, 21:28:40
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Üstat TOKİ'nin genel şartları hakkında şöyle yazar.
    Anahtar tesliminden 1 yıl yıl sonra 3. kişilere devredebileceklerdir ...

    Devir işlemlerini Toki adına görevlendirilen banka yapmaktadır. Devri kim üstüne alırsa banka borç bitmeye yakın bir zamanda TOKİ ye onun adını bildirmekte ve işlemler devralan kişi adına tescil edilmektedir.
  • 14-09-2022, 21:33:30
    #3
    Üyeliği durduruldu
    @fechken; üstat
    21. madde
  • 14-09-2022, 21:41:17
    #4
    haber58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @fechken; üstat
    21. madde

    siz bilgili birine benziyorsunuz

    https://www.toki.gov.tr/sosyal-konut.html

    Hak sahibi olup sözleşme imzalayanlar konutlarını borçları bitene kadar devredemeyeceklerdir.
    bu işlem nasıl oluyor acaba
  • 14-09-2022, 21:43:48
    #5
    Üyeliği durduruldu
    UMUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz bilgili birine benziyorsunuz

    https://www.toki.gov.tr/sosyal-konut.html

    Hak sahibi olup sözleşme imzalayanlar konutlarını borçları bitene kadar devredemeyeceklerdir.
    bu işlem nasıl oluyor acaba
    Sizinki orta gelir gurubu Sosyal konut değil. Sosyal konutlar devredemez. Sosyal konut alt gelir grubuna yönelik yani fakirlere yönelik konutlardır.
  • 14-09-2022, 21:46:18
    #6
    haber58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizinki orta gelir gurubu Sosyal konut değil. Sosyal konutlar devredemez. Sosyal konut alt gelir grubuna yönelik yani fakirlere yönelik konutlardır.
    Devletimiz öyle uygun görmüş ama bence 2+1 608 bin tl bence alt gelir grubunun ödeyebileceği bir rakam değildir. 20 yıl çok bir zaman. Bir süre sonra ben satıp başka bir yerden konut almayı hedefliyordum. Öyle bir şey olmayacak o zaman
  • 14-09-2022, 21:49:31
    #7
    Üyeliği durduruldu
    UMUT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletimiz öyle uygun görmüş ama bence 2+1 608 bin tl bence alt gelir grubunun ödeyebileceği bir rakam değildir. 20 yıl çok bir zaman. Bir süre sonra ben satıp başka bir yerden konut almayı hedefliyordum. Öyle bir şey olmayacak o zaman
    Umut üstat bu 608.000 başlangıç fiyatıdır. Her 6 ayda bir zam gelecektir ve 240 ay vadeli olduğuna göre bu fiyat a 40 kez zam gelmiş olacaktır. Belki de bu konutlar 2000.000 e mal olabilecektir (Tahmin)
  • 14-09-2022, 21:56:24
    #8
    haber58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Umut üstat bu 608.000 başlangıç fiyatıdır. Her 6 ayda bir zam gelecektir ve 240 ay vadeli olduğuna göre bu fiyat a 40 kez zam gelmiş olacaktır. Belki de bu konutlar 2000.000 e mal olabilecektir (Tahmin)
    bir de şöyle düşünmek lazım. Vatandaş bu evleri 3-5 sene sonra maddi imkansızlıklardan dolayı ödeyemeyecek duruma geldi, satış ve devir işlemi yasak olduğu için nasıl bir yol bulunabilir
  • 14-09-2022, 22:14:11
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Toki genel şartlarında şöyle der ...

    TOKİ bir takvim yılı içerisinde 3 kez üst üste taksitini aksatan kişiler ile sözleşmeyi tek taraflı olarak feshetme hakkını saklı tutar der ...

    İsterse ödediğin paradan masrafını keser, yıpranma parası alır ve geri kalanını iade eder, evini de alıp, açık satış usulü ile 3. kişilere satar.
    Ama biraz idare ediyorlar bunu biliyorum.