• 27-07-2022, 14:46:57
    #1
    Merhaba
    Su an bilgisayar programcılığı mezunuyum farklı işlerde çakışıyor bir şekilde geçimimi sağlıyorum yaptığım freelance bir is yok.
    Şahıs şirketi açmak benim ne isime yarar mantıklı olur mu mevcut maliyeti nedir ve ilerde artar diye şimdiden açmak akıl işi mıdır 23 yaşındayım sigortali bir işe girersem orasi ne olur yada işsiz görünürsem resmiyette şahıs şirketinden bagkur yatirmam gerekir mi yillik ne kadar çıkar cebimden kısacası aklimda deli sorular bu konu hakkında bilgi paylaşırsanız sevinirim tavsiye ettiğiniz makale varsa link atarsanız sevinirim herkese teşekkürler
  • Kabul Edilen Cevap
    • merhaba şuanda en az 10 k geliriniz yok ise şahiş şirketi açmanin bir avantaji maalesef yok
      genç girişimci teşviğinden faydalanabilirsiniz 1 yil bağkuru devlet karşilar daha sonrasi ise şu anda 1910 tl ödemesi çikiyor.
      Beyanname muhasebe vs derken en az 3 k masrafiniz çikar.
      şuanda açmanizi önermem
      iyi günler
  • 27-07-2022, 15:21:13
    #2
    Merhaba Sevgili kardeşim Muhasebeci yada mali müşavir değilim bu konunun uzmanları bu meslekte çalışanlardır. Öncelikle bunu belirtmek isterim. Detaylı bir bilgi almak istiyorsan onlardan alabilirsin.
    Öncelikle genç girişimci olarak işe başlarsın.
    https://www.gib.gov.tr/fileadmin/HTM...tListesi/b.htm
    Yukarıdaki adreste yer alan linkten şirketinin ana faaliyetini belirlersin. Bu kod ile şirketini evden veya bir dükkandan- iş yeri olarak kiraladığın bir ofisten gösterebilirsin. (Dikkat stopaj vergisi)
    Stopaj vergisi buradan oku öğren.
    Sonra şirketini muhasebecin kurdu hayırlı olsun.
    Aylık muhasebeci ücretin
    Her ay sabit damga pulu vergini ödersin.
    Genç girişimci olduğun için sana 3 yıl gelir vergisi muafiyeti yapacaklar şartları için burayı okuyabilirsin.
    1 Yıl boyunca da Bağkur desteği sağlayacak sana devlet. Bundan da genç girişimci olarak faydalanabilirsin.
    1 Sene sonra otomatik olarak Bağkur yatırmaya başlaman gerek şu an bağkur 2000 lira civarı sanırım.
    Hiç fatura kesmezsen KDV ödemen çıkmaz.
    Fatura kesersen seçtiğin faaliyet koduna göre KDV çıkar ve bunu ödersin. KDV ödememek için ise gider göstermen gerekir. Bu da harcadığın fiş ve faturalarla yaptığın iştir. Arada + varsa vergi ödemezsin - varsa ödersin.
    Şimdiden kendi şirketini kurmak isteyen delikanlılara selam olsun.
  • 27-07-2022, 15:25:56
    #3
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    merhaba şuanda en az 10 k geliriniz yok ise şahiş şirketi açmanin bir avantaji maalesef yok
    genç girişimci teşviğinden faydalanabilirsiniz 1 yil bağkuru devlet karşilar daha sonrasi ise şu anda 1910 tl ödemesi çikiyor.
    Beyanname muhasebe vs derken en az 3 k masrafiniz çikar.
    şuanda açmanizi önermem
    iyi günler
  • 28-07-2022, 01:30:21
    #4
    abarruh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Sevgili kardeşim Muhasebeci yada mali müşavir değilim bu konunun uzmanları bu meslekte çalışanlardır. Öncelikle bunu belirtmek isterim. Detaylı bir bilgi almak istiyorsan onlardan alabilirsin.
    Öncelikle genç girişimci olarak işe başlarsın.
    https://www.gib.gov.tr/fileadmin/HTM...tListesi/b.htm
    Yukarıdaki adreste yer alan linkten şirketinin ana faaliyetini belirlersin. Bu kod ile şirketini evden veya bir dükkandan- iş yeri olarak kiraladığın bir ofisten gösterebilirsin. (Dikkat stopaj vergisi)
    Stopaj vergisi buradan oku öğren.
    Sonra şirketini muhasebecin kurdu hayırlı olsun.
    Aylık muhasebeci ücretin
    Her ay sabit damga pulu vergini ödersin.
    Genç girişimci olduğun için sana 3 yıl gelir vergisi muafiyeti yapacaklar şartları için burayı okuyabilirsin.
    1 Yıl boyunca da Bağkur desteği sağlayacak sana devlet. Bundan da genç girişimci olarak faydalanabilirsin.
    1 Sene sonra otomatik olarak Bağkur yatırmaya başlaman gerek şu an bağkur 2000 lira civarı sanırım.
    Hiç fatura kesmezsen KDV ödemen çıkmaz.
    Fatura kesersen seçtiğin faaliyet koduna göre KDV çıkar ve bunu ödersin. KDV ödememek için ise gider göstermen gerekir. Bu da harcadığın fiş ve faturalarla yaptığın iştir. Arada + varsa vergi ödemezsin - varsa ödersin.
    Şimdiden kendi şirketini kurmak isteyen delikanlılara selam olsun.
    öncelikle virgül bırakıp mesleğimize saygı duyanlara selam olsun. Kısmen de olsa guzEl Ozetlemişsin dostum. mukellefin de bilinçli olanı gerek şahsım adına teşekkür ederim.