• 31-05-2022, 17:53:30
    #1
    Merhabalar geçenlerde açtığım 5000 adet civarı fake gmail hesaplarım çalındı satışını yaptığım adamın telefon numarası vs. var.
    Ben hakkımı hukuksal yollar ile arayabilir miyim bu olayın bir legalliği var mı hukukta bir yeri var mı bilmiyorum sonuçta fake sosyal medya hesapları açmak yasak ve satışını yapıyorum, vergisi vs. yok.
    Ben savcılığa versem benim de başım yanabilir bu durumdan dolayı adamı şikayet etsem herhangi bir giriş sağlamadan satmıştır zaten hesapları hesaplarda ip'si bile yok, ve versem bile hesapların sorunlu çıktığını söyleyerek şifresini benim değiştirdiğimi söyleyerek yırtabilir ne yapmalıyım bilgisi olan daha önce böyle birşey yaşamış olan var mı?
  • Kabul Edilen Cevap
    • Ceylanss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
      Bu gmail işinin el emeği olarak geçtiğini pek sanmıyorum, sonuç olarak internetten vergisiz para kazanıyoruz. Herhangi bir avukat varsa forumda burada konuyu aydınlatması daha iyi olacaktır. Teşekkürler
      Merhabalar.
      Konunun aydınlatılması oldukça zor. Vergisel konulardan bahsedersek el emeği kavramı pek açıklayıcı bir anlatım değil. Pek çok şartı var. O konulara girmeyeceğim. Ama "Ticari" hayata atılmadan önce gerekli yerlere kayıt olmanız en doğrusu olur. Bazı durumlarda geçmişe yönelik hak kayıpları ve cezalar olabiliyor. Diğer hususlar için de uygulama olmasa da kurallara uymak en mantıklısı olur, ilerde yaptırımla karşılaşmamak için.

      İşlem sonrası kayıt meselesine gelirsek. En basit anlatımla bu cevaba "cezadan kaçmak amacıyla söylenen söz" muamelesi yapıp dikkate bile almazlar. Cezai işlem uygulayıp, itirazınız varsa dava açın diyebilirler.

      Toplu e-mail hesabı satışı özelinde konuşmak gerekirse;
      1. Yaptığınız bir ticari işlem için ücret hak edersiniz ve ücret hakkınız olanı alamadığınızda ise hukuki yollara baş vurma hakkınız vardır. Bu olayda da hukuki yollara başvurabilirsiniz. Hukuk sistemimiz sadece savcılıktan ibaret değil. Diğer yolları da kullanabilirsiniz.
      2. Farklı bir açıdan bakmak gerekirse, mail hesapları hususiyeti gereği kişiye özeldir. Başkaları tarafından kullanılması sağlayıcı firmalar tarafından sözleşmelerle yasaklanmıştır. Başkasına devir edilemezler. Ayrıca toplu halde mail hesabı alan kişinin bu hesaplarla yapabileceği işlemler en yumuşak anlatımla; kişilerin algılarını manipüle etme amacı taşır. (takipçi satışı, beğeni, izleme, üyelik, yorum vs. bir şekilde kurumları ya da kişileri yanıltıp olduğundan farklı görülmesi amacı taşır) **************, haksız kazanç vs. de mümkündür. Bu nedenle toplu e-mail hesabı satışı, içinde muhatapları yanıltma unsuru barındırdığı için en yumuşak anlatımla genel ahlak kurallarına aykırı kabul edilebilir. Ülkemiz hukuk kurallarına göre genel ahlaka aykırı bir sözleşme yapılması durumunda taraflar birbirini sözleşmedeki edimlerini yerine getirmeye zorlayamaz. Bu nedenle malum kişi ile aranızda geçen ilişkinin özellikleri nedeniyle olay farklı bir boyut alıyor.
      Sonuç olarak uğradığınız zarar ciddi ise profesyonel danışmanlık almanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde kaş yaparken göze kast edilebilir. Geçmiş olsun. İyi çalışmalar.
      İyi forumlar
  • 31-05-2022, 18:02:15
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Geçmiş olsun hukuksal boyutu malesef ki yok
  • 31-05-2022, 18:03:37
    #3
    AnaBayin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hukuksal boyutu malesef ki yok
    Teşekkürler, cidden üzücü bir durum emekler boşa gidiyor.
  • 31-05-2022, 18:09:32
    #4
    Mail satışında ödemeyi önden alın. Başınız ağrımasın.

    3-4 gün sonra ödeme yapacağım diyen konulara yanaşmayın… adam mailin şifresini değiştirip kurtarma ekliyor (veya eklemiyor) satışını yapıyor ödemeyi size öyle yapıyor (oda yaparsa)

    ek olarak ticaret yaptığınız her şeyin hukuksal boyutu vardır. Bir avukata sorun. (El emeği ile yapılan işler vergiden muaftır diye hukuksal bir boyut var)
  • 31-05-2022, 18:13:22
    #5
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mail satışında ödemeyi önden alın. Başınız ağrımasın.

    3-4 gün sonra ödeme yapacağım diyen konulara yanaşmayın… adam mailin şifresini değiştirip kurtarma ekliyor (veya eklemiyor) satışını yapıyor ödemeyi size öyle yapıyor (oda yaparsa)

    ek olarak ticaret yaptığınız her şeyin hukuksal boyutu vardır. Bir avukata sorun. (El emeği ile yapılan işler vergiden muaftır diye hukuksal bir boyut var)
    Bu gmail işinin el emeği olarak geçtiğini pek sanmıyorum, sonuç olarak internetten vergisiz para kazanıyoruz. Herhangi bir avukat varsa forumda burada konuyu aydınlatması daha iyi olacaktır. Teşekkürler
  • 31-05-2022, 18:14:55
    #6
    5000 adet maili nasıl çaldırdınız açıkçası merak ettim.
  • 31-05-2022, 18:16:14
    #7
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5000 adet maili nasıl çaldırdınız açıkçası merak ettim.
    Kontrol sonrası ödeme yapıyorum dendi fakat ortalıktan kayboldu olay yaklaşık 3-4 hafta önce gerçekleşti.
  • 31-05-2022, 18:49:45
    #8
    Ceylanss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu gmail işinin el emeği olarak geçtiğini pek sanmıyorum, sonuç olarak internetten vergisiz para kazanıyoruz. Herhangi bir avukat varsa forumda burada konuyu aydınlatması daha iyi olacaktır. Teşekkürler
    Evde kullanılan mutfak robotu, dikiş makinesi, ütü ve benzeri makinelerle, dışarıdan işçi çalıştırmamak şartı ile yapılan her türlü ürün (havlu, örtü, çarşaf, çorap, halı, kilim, dokuma mamulleri, kırpıntı deriden üretilen mamuller, örgü, dantel, her nevi nakış işleri ve turistik eşya, hasır, sepet, süpürge, paspas, fırça, yapma çiçek, pul, payet, boncuk işleme, tığ örgü işleri, ip ve urganları, tarhana, erişte, mantı) işyeri açmadan satanlar.
    Siz bu seçeneklerin arasına bilgisayar veya telefon ekleteceksiniz, sonuçta bunlarda evde olan ürünler.

    kaynak

    Resmi gazete (madde 3-4-5)

    daha önce muhasebeci ile bu konuları görüştüm. Aradaki tek fark vergi kaydınızın olmaması. Onuda satış sonrasında gelecek olan parayla kayıt yaptıracaktım dersiniz savcıya… (avukata sorun)

    iyi forumlar
  • 31-05-2022, 19:21:18
    #9
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Danışman
    Ceylanss adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu gmail işinin el emeği olarak geçtiğini pek sanmıyorum, sonuç olarak internetten vergisiz para kazanıyoruz. Herhangi bir avukat varsa forumda burada konuyu aydınlatması daha iyi olacaktır. Teşekkürler
    Merhabalar.
    Konunun aydınlatılması oldukça zor. Vergisel konulardan bahsedersek el emeği kavramı pek açıklayıcı bir anlatım değil. Pek çok şartı var. O konulara girmeyeceğim. Ama "Ticari" hayata atılmadan önce gerekli yerlere kayıt olmanız en doğrusu olur. Bazı durumlarda geçmişe yönelik hak kayıpları ve cezalar olabiliyor. Diğer hususlar için de uygulama olmasa da kurallara uymak en mantıklısı olur, ilerde yaptırımla karşılaşmamak için.

    İşlem sonrası kayıt meselesine gelirsek. En basit anlatımla bu cevaba "cezadan kaçmak amacıyla söylenen söz" muamelesi yapıp dikkate bile almazlar. Cezai işlem uygulayıp, itirazınız varsa dava açın diyebilirler.

    Toplu e-mail hesabı satışı özelinde konuşmak gerekirse;
    1. Yaptığınız bir ticari işlem için ücret hak edersiniz ve ücret hakkınız olanı alamadığınızda ise hukuki yollara baş vurma hakkınız vardır. Bu olayda da hukuki yollara başvurabilirsiniz. Hukuk sistemimiz sadece savcılıktan ibaret değil. Diğer yolları da kullanabilirsiniz.
    2. Farklı bir açıdan bakmak gerekirse, mail hesapları hususiyeti gereği kişiye özeldir. Başkaları tarafından kullanılması sağlayıcı firmalar tarafından sözleşmelerle yasaklanmıştır. Başkasına devir edilemezler. Ayrıca toplu halde mail hesabı alan kişinin bu hesaplarla yapabileceği işlemler en yumuşak anlatımla; kişilerin algılarını manipüle etme amacı taşır. (takipçi satışı, beğeni, izleme, üyelik, yorum vs. bir şekilde kurumları ya da kişileri yanıltıp olduğundan farklı görülmesi amacı taşır) **************, haksız kazanç vs. de mümkündür. Bu nedenle toplu e-mail hesabı satışı, içinde muhatapları yanıltma unsuru barındırdığı için en yumuşak anlatımla genel ahlak kurallarına aykırı kabul edilebilir. Ülkemiz hukuk kurallarına göre genel ahlaka aykırı bir sözleşme yapılması durumunda taraflar birbirini sözleşmedeki edimlerini yerine getirmeye zorlayamaz. Bu nedenle malum kişi ile aranızda geçen ilişkinin özellikleri nedeniyle olay farklı bir boyut alıyor.
    Sonuç olarak uğradığınız zarar ciddi ise profesyonel danışmanlık almanızı tavsiye ederim. Aksi takdirde kaş yaparken göze kast edilebilir. Geçmiş olsun. İyi çalışmalar.
    İyi forumlar