• 12-05-2022, 12:48:47
    #1
    Bina 3 yıllık ancak tapusu kat irtifaklı.

    İnternette olumsuz yorumlar var kat irtifakı için. Forumda emlak işi içinde olanlar ne diyor bu işe.

    Evde elektrik - su - doğalgaz bağlı. Bireysel abonelikli.
  • 12-05-2022, 12:49:31
    #2
    İskanı almışlar mı?
  • 12-05-2022, 12:50:32
    #3
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İskanı almışlar mı?
    iskan var diyor emlakçı. Bunun belgesini veya doğrulamasını nereden yapabiliriz ?
  • 12-05-2022, 12:51:50
    #4
    üzerinize elektrik su gibi fatura çıkıyorsa ıskan var diye biliyorum
  • 12-05-2022, 12:52:52
    #5
    Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üzerinize elektrik su gibi fatura çıkıyorsa ıskan var diye biliyorum
    sordum onu üzerineymiş . şantiye elektrik suyu değil dedi.
  • 12-05-2022, 12:53:37
    #6
    İskanı belgeleyebiliyorsa sorun yoktur
  • 12-05-2022, 12:53:45
    #7
    fermat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iskan var diyor emlakçı. Bunun belgesini veya doğrulamasını nereden yapabiliriz ?
    Belediyeye gidin İSKAN belgesi alınmışsa Kat irtifaktan Kat mülkiyetine geçirmek zor değil. Çok cüzzi bir masrafı var. İskan almadıysa neden almadığını öğrenin. İş bitirmesinin kaç olduğunu öğrenin.

    3 yıl içinde normalde alınması lazım, Alınmamışsa çevreye ve belediyeye sorun bu mütehaitt firma daha önceki inşaatlarının iskanını almış mı.. Birde bina gerçeten 3 yıllık mı belediyeye sorun..
  • 12-05-2022, 12:54:14
    #8
    fermat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iskan var diyor emlakçı. Bunun belgesini veya doğrulamasını nereden yapabiliriz ?
    Belediyeye gidip satın almak istediğiniz evin ada parselini verirseniz. size yapı ruhsatı olup olmadığını söylerler, veya hangi idareye bağlı ise(bazıları belediye, bazıları il özel idaresi olabiliyor.)
    iskan=yapı kullanım izin belgesi.

    https://parselsorgu.tkgm.gov.tr/

    ek olarak yukarıdaki arkadaşın dediği gibi iskan alınma zamanı geçmiş ise yani hala yapı ruhsatında ise bina tekrardan ruhsat yenileme şantiye şefi vs işlemler tamamlanana kadar masrafları olur.
    tabi bunlar yüklü masraflar değil ve daire sahiplerinin hepsini ilgilendiren masraflar. he olay yapıda ise ve iskan alınmamış ve müteahhit bırakmış gitmiş ise ne kadar ne masrafı olduğunu öğrenin. saygılar.
  • 12-05-2022, 12:55:17
    #9
    oceans92 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belediyeye gidip satın almak istediğiniz evin ada parselini verirseniz. size yapı ruhsatı olup olmadığını söylerler, veya hangi idareye bağlı ise(bazıları belediye, bazıları il özel idaresi olabiliyor.)
    iskan=yapı kullanım izin belgesi.

    https://parselsorgu.tkgm.gov.tr/
    belediyede hangi birim bakıyor buna . Gidince oraya sorayım hocam.