Bina 3 yıllık ancak tapusu kat irtifaklı.
İnternette olumsuz yorumlar var kat irtifakı için. Forumda emlak işi içinde olanlar ne diyor bu işe.
Evde elektrik - su - doğalgaz bağlı. Bireysel abonelikli.
Kat irtifaklı daire alınır mı ?
28
●836
- 12-05-2022, 12:50:32iskan var diyor emlakçı. Bunun belgesini veya doğrulamasını nereden yapabiliriz ?cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-05-2022, 12:52:52sordum onu üzerineymiş . şantiye elektrik suyu değil dedi.Kei adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 12-05-2022, 12:53:45Belediyeye gidin İSKAN belgesi alınmışsa Kat irtifaktan Kat mülkiyetine geçirmek zor değil. Çok cüzzi bir masrafı var. İskan almadıysa neden almadığını öğrenin. İş bitirmesinin kaç olduğunu öğrenin.fermat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
3 yıl içinde normalde alınması lazım, Alınmamışsa çevreye ve belediyeye sorun bu mütehaitt firma daha önceki inşaatlarının iskanını almış mı.. Birde bina gerçeten 3 yıllık mı belediyeye sorun.. - 12-05-2022, 12:54:14Belediyeye gidip satın almak istediğiniz evin ada parselini verirseniz. size yapı ruhsatı olup olmadığını söylerler, veya hangi idareye bağlı ise(bazıları belediye, bazıları il özel idaresi olabiliyor.)fermat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
iskan=yapı kullanım izin belgesi.
https://parselsorgu.tkgm.gov.tr/
ek olarak yukarıdaki arkadaşın dediği gibi iskan alınma zamanı geçmiş ise yani hala yapı ruhsatında ise bina tekrardan ruhsat yenileme şantiye şefi vs işlemler tamamlanana kadar masrafları olur.
tabi bunlar yüklü masraflar değil ve daire sahiplerinin hepsini ilgilendiren masraflar. he olay yapıda ise ve iskan alınmamış ve müteahhit bırakmış gitmiş ise ne kadar ne masrafı olduğunu öğrenin. saygılar. - 12-05-2022, 12:55:17belediyede hangi birim bakıyor buna . Gidince oraya sorayım hocam.oceans92 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle