Wise hesabı kapanan var mı ?
11
●970
- Kabul Edilen Cevap
- 0 Beğeni
-
- 24-04-2022, 23:32:34Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Merhaba,Uzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Öncelikle ek bilgi vermelisiniz. Kimsenin hesabı durduk yere kapanmaz.
Kişisel hesap mı? Şirket Hesabı mı?
Kişisel hesap ise ve adres yurt dışı ise, hangi ülke?
Söz konusu ülkede vergi mükellefi misiniz?
Adres, gerçek adresinizle eşleşiyor mu?
Hesaba gelen ödemeler kredi kartı ile bir ödeme sağlayıcısı üzerinden mi geldi?
Hesaba gönderilen ödemelerden herhangi biri dispute almış ya da para transferi yapıldıktan sonra şikayet edilmiş olabilir mi?
Bu sorular böyle uzar gider. Benim hesaplarıma hiçbir şey olmadı. - 24-04-2022, 23:34:38Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.Aman hocam demeyin, ben de öyle diyordum. Kesin bir şey vardır niye kapatsınlar diye, instagramda yorumlarda yazanlara benimki kapanmadı diyordum tak diye kapattılar. Yani temkinli olun diye söylüyorum, sonra içindeki paranızı verene kadar canınızı çıkarıyorlar. Lütfen bu mesajımı dikkate alın, bir süre sonra yaşayacaksınız bu durumu.HMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-04-2022, 23:36:36Hocam içindeki bakiyeyi ne kadar sürede çekebildiniz nasıl bir süreç izlediniz ?yaziliman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 24-04-2022, 23:41:06Hocam biraz canınızı çıkarıyorlar, öncelikle hiç şikayetvara girişmeyin çünkü dikkate almıyorlar.Uzi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
1. İtiraz formunu doldurun wise'daki,
2. Hiç beklemeksizin Wise'ın sitesindeki iletişim formunu doldurun,
3. Wise'a kayıtlı mailiniz ile supportreply@wise.com (EN Önemlisi, bana parayı burası iade etti.) buraya mail atın, daha önce talebiniz varsa yanıtla şeklinde yazın işte param verilmedi diye.
4. Birleşik Ödeme sitesinden iletişim formunu doldurun ve mail gönderin, savcılığa vereceğim ben sizi muhattap alırım sizin lisansınıza güvenerek size para gönderdim yazın. (Birleşik ödeme ertesi gün biz sadece aracıyız wise a bilgi verdik diyecek.) Wise de birkaç saat sonra en geç ertesi gün dönüp sizden tekrar kimlikli selfie isteyecek. (Normalde itiraz formunu doldururken bir kimlikli selfie istiyor ama o amerikaya gidiyor, türkiyedeki ekip sizden isteyecek.) Onu gönderin ve "Param gelmezse yasal yollara başvururum." vb gibi tehditkar konuşun (Sizin tehdidiniz pek umurlarında değil ama tedirgin olduğunuzu görüyorlar en azından. Yoksa korkacaklarından değil
)
5. Ertesi gün itiraz formundaki ibana parayı gönderiyorlar ve size mail geliyor.
(Benim süreç öyle oldu. 15-20 gün falan sürdü ama normalde bu kadar uğraşmasam hiç dönecekleri yoktu.) Sitelerindeki 10 gün ibaresini dikkate almayın 10 gün içinde falan ödemiyorlar. - 24-04-2022, 23:57:44Şahsi bir hesapta yüklü bir bakiyenin işi yok.yaziliman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şirket hesabında da vergisi ödenmemiş bakiyenin işi yok. Özellikle gidip İngiltere'de şirket açtıysanız herkesin yaptığı gibi, tüm kayıtların online olarak erişilebilir olduğunu da biliyor olmanız gerekir. R10 adım, İngiltere'deki vergi denetim kurumundan gelir. HM Revenue and Customs, HMRC. Aynı şeyin ABD'deki karşılığı da Internal Revenue Service, yani IRS olarak geçer.
Wise sizin hesabınızı kafasına göre kapatmıyor, kafasına göre kapatma şansı da bulunmuyor. Wise olmak zorunda değil, başka bir sistemde Financial Fraud olarak anıldıysanız, buna PayPal ve Stripe da dahil, tüm diğer sistemler bundan etkilenir. O saatten sonra yeni açacağınız işlerde de pat diye bakiyeleriniz kapatılmaya başlar. Sicilinizi temizlemek, online sistemlerde mümkün olamayacak hale gelir. - 25-04-2022, 01:02:02Hocam ben zaten Wise dola-ndırıcı da hesap kapatıyor demiyorum, onların kendilerine göre bir sebepleri var, kendi ülkeleri ve tabi olduğu koşullara göre. Ama Bize göre yani ülkemize göre normal banka gibi kullanılamaz. Yani ne kadar doğru bir kullanım olduğunu sanarsanız sanın, çözebileceğiniz bir problem değil. Sadece TR'de faaliyet gösteriyorsanız, tabi ki o hesap kapanacak. Yurtdışındaki sebeplerden vb bahsetmiyorum. Mesajınız biraz alakasız oldu. Bahsettiğim , arkadaşların "ya ben kimsenin parasını çalmıyorum, do-landırmıyorum niye kapansın." düşüncesi yanlış. Öyle bir şey yok, AYRICA; Wise hesabımda 3000 TL vardı ve soyadımız aynı olan yurtdışındaki akrabamdan geldi, bir kez bile ticari işlem yapmadım. Sadece açıklamaya "Friend" gibi arkadaş terimleri yazılarak ödeme gönderildi. Vergiyle alakalı bir konu değil benim hesabımın kapanması, öncesinde Paypal hesabı açmadım ve Stripe hesabım da hiç kapanmadı.HMRC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle


)