• 11-04-2022, 22:59:02
    #1
    SBM üzerinden yaptığım başvuruda bir ekspertiz atandı ve araç değer kaybı miktarını belirtti.

    Bu miktarı karşı tarafın sigortasından talep ettikten sonra sigorta şirketi ödemeyi eksik yaptı.

    Kalan miktarı talep ettiğimde bu şekilde yanıt aldım:

    "Piyasa koşullarına göre hesaplanan gerçek değer kaybı zararı ödenmiştir. Ek ödeme talebiniz olumsuz değerlendirilmiştir."

    Ekspertiz ile sigorta şirketinin belirlediği miktar arasındaki farkın nedeni nedir?Bu farkı sigorta şirketinden almam mümkün mü?
  • 11-04-2022, 23:05:33
    #2
    ramob7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SBM üzerinden yaptığım başvuruda bir ekspertiz atandı ve araç değer kaybı miktarını belirtti.

    Bu miktarı karşı tarafın sigortasından talep ettikten sonra sigorta şirketi ödemeyi eksik yaptı.

    Kalan miktarı talep ettiğimde bu şekilde yanıt aldım:

    "Piyasa koşullarına göre hesaplanan gerçek değer kaybı zararı ödenmiştir. Ek ödeme talebiniz olumsuz değerlendirilmiştir."

    Ekspertiz ile sigorta şirketinin belirlediği miktar arasındaki farkın nedeni nedir?Bu farkı sigorta şirketinden almam mümkün mü?
    kusurun tamamı karşıdamı? haklılık oranınıza göre ödeme yapılmış olmasın
  • 11-04-2022, 23:06:56
    #3
    Evet alabilirsin eğer sigorta sirketi karşı araçın sigorta tahkim komisyonuna üye ise stk ya şikayet edeceksin dilekçe ile ama önden bir para veriyorsun heyet için orada daha yüksek çıkıyor hem
  • 11-04-2022, 23:07:15
    #4
    sedattm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kusurun tamamı karşıdamı? haklılık oranınıza göre ödeme yapılmış olmasın
    Hayır kusurun tamamı karşıda değil.

    Ekspertiz raporu verirken kusura göre miktar belirliyor bildiğim kadarıyla.Eksperin belirlediği miktarı ödemesi gerekiyor.
  • 11-04-2022, 23:08:41
    #5
    Benim kasım ayında kaza oldu
    Evin önünde araçta değildim karşı taraf park halinde çarptı karşı sigortadan yaptırdık aracın kapıyı sonra ben karşı sigortaya kendim değer başvurusu yaptım onlarda 1.2k verdi bende az buldum stk a gittim orasıda 3 bin değer kaybı dedi aradaki fark yine yatırdılar kesintileri ile
  • 11-04-2022, 23:10:04
    #6
    ramob7 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır kusurun tamamı karşıda değil.

    Ekspertiz raporu verirken kusura göre miktar belirliyor bildiğim kadarıyla.Eksperin belirlediği miktarı ödemesi gerekiyor.
    kusura göre değer kaybı hesaplamazlar hocam normal kaybı hesaplarlar haklılık oranınıza göre alırsınız isterseniz kendinizde yapın hesabı doğrumu karşılaştırırsınız. 100 bin değer kaybı varsa %75 haklıysanız 75 bin ödeme yapabilirler diye okumuştum. Bende yeni kaza yaptım daha okuduğum bir kaç yerde öyle gördüm
  • 11-04-2022, 23:10:17
    #7
    HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim kasım ayında kaza oldu
    Evin önünde araçta değildim karşı taraf park halinde çarptı karşı sigortadan yaptırdık aracın kapıyı sonra ben karşı sigortaya kendim değer başvurusu yaptım onlarda 1.2k verdi bende az buldum stk a gittim orasıda 3 bin değer kaybı dedi aradaki fark yine yatırdılar kesintileri ile
    Eksperin ilettiği değer kaybı bedeli kusur oranına göre belirleniyor değil mi?

    Bu konuda bilginiz var mı?
  • 11-04-2022, 23:10:51
    #8
    Ama eklemeyi unuttum
    Değer için başvurdum ya onlar ekspertiz ataması yaptı benim verdiğim fotoğraflar ve onarım görselleri ile sonra para yatınca hemen stk a gitmiyorsın sigorta sirketine önce eksik diye başvurman lazım bunu kabül etmiyorum diyorsun eğer sigorta sana olumsuz dönerse o zaman
  • 11-04-2022, 23:12:14
    #9
    hocam okuduğum bir makalede %25 kusur sizdeyse Değer kaybını %25 eksik alırsınız yazıyordu ne derece doğru bilemiyorum. Sigortacınıza danışırsanız daha net bilgi verecektir