• 09-04-2022, 12:31:32
    #37
    İnsanların tamamı müslüman doğsaydı acaba değişiklik olurmuydu?
    Ben neden müslüman doğdum diyorum bazen. Hristiyan, yahudi doğup müslümanlığa geçen oldukça azdır mesela.
    Bu kişiler bizden dez avantajlı olmuyor mu bu durumda? Ben ne yaptımda onlara karşı avantaj elde ettim.

    Bir de eski zamanlara baktığımızda insanlar köylerde yaşıyordu ve genelde çoğu namaz kılan, camiye giden muhafazakar insanlardı.
    Şimdi doğanlar ise müslümanım dese dahi namaz kılmayan sadece lafta müslüman olan çoğunluk.
    Son yıllarda deist ve ateistlerin sayılarının artmasına hiç girmiyorum bile.

    Bir çocuk, çocukluğunda devamlı işkenceye uğrasa ya da taciz edilse, psikolojisi onu farklı bir insan yapabiliyor.
    İyi bir aile de yetişen insan iyi oluyor.
    Bunlar neye göre nasıl seçiliyor, aklım almıyor mesela.
    Kimsede mantıklı cevap sunamıyor.

    Şimdi çıkıp, Allah akıl vermiş, aklını kullan demesin kimse. Akıl birazda yaşadığın hayattaki koşullara göre şekilleniyor, anne babanın zekasına göre şekilleniyor.

    Ek olarak Allah cehennemi yarattı ve sözünü tutar. Ama aynı zamanda bağışlayıcı da. Ben tüm insanları bağışladım dese, biz çıkıp sözünü tutmadın mı diyeceğiz. En doğrusunu ALlah bilird emekten başka çaremiz yok.
  • 09-04-2022, 12:44:16
    #38
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Leuqme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ölunce game over matrixden cikiyoruz
    Sen de herkes gibi bir köle olarak doğdun. Dokunamadığın, tadamadığın ya da koklayamadığın bir hapishanedesin. Beyninin içi bir hapishane. Ne yazık ki, Matrix’in ne olduğu kimseye anlatılamaz. Bunu kendin görmek zorundasın. Bu senin son şansın. Bundan sonra, bir geri dönüş olmayacak. Mavi hapı alırsan, bu hikaye sona erer, yatağında uyanırsın ve istediğin her neyse ona inanırsın. Kırmızı hapı alırsan Harikalar Diyarı’nda kalırsın. Ben de sana tavşan deliğinin gittiği yerleri gösteririm. Unutma… Sana vadettiğim tek şey gerçek, fazlası değil…




  • 09-04-2022, 13:08:13
    #39
    Madem öyle mesela ben Dünyanın en kötü insanıyım diyelim ve çok zekiyim Dünyayı ele geçirdim istediğim gibi yönetebiliyorum. Tüm dinleri unutturdum baskı yötemiyle yıllarca bu fikri devam ettirdim aradam geçti
    200 yıl ve artık doğan insanların Din den vs haberi yok böyle olunca kimse cennete gitmeyecek mi ? yada cehenneme ? Din konuları mantığın bittiği yerde başlar, mantığın başladığı yerde de Din biter...
  • 09-04-2022, 13:48:44
    #40
    Tek tanrıya inanan ve erdemli yaşayan herkes, eninde sonunda cennete girecektir diye düşünüyorum.
  • 09-04-2022, 13:57:42
    #41
    5 milyarın belki 10 katı gidecek cehenneme
  • 09-04-2022, 13:59:15
    #42
    ben cehennemde herkesin yaptığı günaha göre yaşayacağına inanıyorum, biryerde duymuştum yanlışsa kusura bakmayın ama biryerde duydum : "Benim kullarımı kimse alıkoyamaz elbet zamanında herkes yanıma gelecek" benzeri birşeydi yada yanlış hatırlıyorum. Bence herkes iyiliğine ve kötülüğüne göre yargılanacak, dinine göre değil. E tabii dine inanlar belki daha iyi yaşar bilemem. Bu arada Hristiyanlar ve Yahudiler kafir sınıfına girmez çünkü onlarıda allah gönderdi. Çünkü kafir "Tanrı’nın varlığına inanmayan, Tanrıtanımaz, dinsiz, inançsız (kimse). " demektir ancak yahudiler ve hristiyanlar allaha ve kitaba inanıyor. Kısacası herkes yaşadığı ve yaşattığı gibi yargılanacak(bence)
  • 09-04-2022, 14:14:35
    #43
    Üyeliği durduruldu
    Yıllardır deist birisi olarak dinin eksikliğini hayatımda hissetmedim neticede yanacak olan biziz davasını siz gütmeyin
  • 09-04-2022, 14:48:43
    #44
    Parayla imanın kimde olduğu belli olmaz,
    Son nefese kadar ne olacağını kimse bilemez,
    Belli vakte kadar izin verilenlerdeniz.

    Allah sonumu hayretsin.
  • 09-04-2022, 14:55:18
    #45
    Yav boş verin arkadaşlar. Cennete/cehenneme kim gitmiş de biz gidelim. İnanç gereği varmış gibi yapın ama gerçekte olmadığını da bilin. 300 bin yıldır kaç milyar insan yaşadı şu dünyada, sadece ortadoğu coğrafyasındaki müslüman nüfus (Ortadoğu diyince hepimizin yüzünde bir ekşime oluyor sanki) cennete gidecek, ama onlar dışındaki herkes cehenneme gidecek! Düşünsenize, arap şehyleri cennete, bilim insanları, hekimler, sağlıkçılar, eğitimciler, vs vs milyarlarca insan cehenneme gidecek! Mantıklı geliyor mu size?