• 02-04-2022, 20:36:02
    #1
    Hükümet Tarıma yeterince destek vermiyor. Gübre, İlaç,Mazot fiyatları çok pahalı.
    Böyle olunca hükümet yurtdışından ithal ediyor ama bu da sürdürülebilir değil bir yerde patlayacak.
    Gelecekte belki başka bir hükümet Tarıma desteği artırırsa Çiftçilik daha cazip bir hale gelmez mi ?

    Tarım bir mecburiyet ve eninde sonunda desteklenmeli ne yalan söyleyim ben gelecekte destekleneceğini düşünüyorum
    çünkü dışarıdan alamazsak aç kalırız böyle olunca Sizce Tarıma şimdiden yatırım yapmak mantıklı değil midir ucuzdan tarla vs alma mesela
    bir 10 yıllık bakın mesela.
  • 02-04-2022, 20:39:09
    #2
    yeni gelecek hükümet bile bütün gücüyle uğraşsa bu ülkeyi ölüsü bile 10-15 senede yavaş yavaş anca kalkındırır ama ortalama yarım asır sürecek ve biz görebilecek miyiz muamma.

    tarım bitti, hayvancılık bitti, üretim bitti, her şey bitti.
  • 02-04-2022, 20:39:46
    #3
    Çok bereketli topraklarımız var Konya ovası Harran Ovası ve diğer yerler.. Hemen herşeyi dışarıdan ithal ediyoruz. En basiti ay çiçeği yağı Rusya mevzusunda tavan yaptı Rusya göndermiyorum dese nasıl bir sıkıntıya düşecektik? Çiftçi ekmemekte haklı Mazotun litresi olmuş 20 lira gübrenib tonu olmuş 15.000 lira hiç kimse artık kolay kolay ekemiyor hal böyle olumcada mecbur dışarıdan ithal ediliyor.. Çözüm gelmezse ileride çok daha zor günler hepimizi bekliyor…
  • 02-04-2022, 20:40:34
    #4
    AEE
    Üyeliği durduruldu
    Hangi tarım
  • 02-04-2022, 20:42:22
    #5
    Türkiye'nin toprakları oldukça verimli ancak hükümet çiftçiye yeterli ilgiyi göstermiyor.
    Bu yüzden gübre üretimi için alt yapı çalışmalarına başladım.
    Yakın gelecekte bulunduğum bölgedeki gübre ihtiyacını bizzat kendim temin edeceğim
    • Palria
    Palria bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-04-2022, 20:43:20
    #6
    şu anda bir çiftçi bölgesinde yaşıyorum babamda bu bölgede esnaf hatta kendi kiraya verdiğimiz tarlarda var ama çiftçilik yapıp tarım ile uğraşan herkes - de şu anda kar edilmiyor tarları yöneten çiftçiler bile kendi yevmiylerini bile çıkartamıyorlar uzun bir zaman sonrası için yatırım yapmayı düşünüyorsanda çok belirsiz bir konu yatırım sonuç olarak ne olacağı net değil ama şu ana kadar gördüğüm kadarı ile emlak her zaman kazandırıyor
  • 02-04-2022, 20:43:50
    #7
    Almanya Tarım ile mi Avrupa'nın 1. Dünyanın 4. en büyük ekonomisi? Hemen hemen tüm tarım ürünlerini dışarıdan alıyor.
    Türkiye dünyanın en büyük fındık üreticisi bizde bu yüzden fındık çok ucuz ve doya doya tüketebiliyorsak o zaman siz haklısınız gelecek tarımda diye düşünebilirim.
  • 02-04-2022, 20:44:09
    #8
    90 dekar tarlam var konyada 10 yıldır ekmiyorum.
  • 02-04-2022, 20:44:27
    #9
    GencFoby adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yeni gelecek hükümet bile bütün gücüyle uğraşsa bu ülkeyi ölüsü bile 10-15 senede yavaş yavaş anca kalkındırır ama ortalama yarım asır sürecek ve biz görebilecek miyiz muamma.

    tarım bitti, hayvancılık bitti, üretim bitti, her şey bitti.
    Evet hocam her şey bitti ama bunlar çok temel şeyler yani Tarım, Hayvancılık, Üretim bunlar bana göre daha çabuk toparlanabilir yani eğitime göre mesela.
    bu durumda bu bir girişimcilik fırsatı olmaz mı çiftçi tarlasını vs satıyor çünkü üretemiyor e şehirde de insanlar paralarını tl'de tutmak istemiyor.
    bir tarla almak 10 yıl sonra tarıma gelecek bir destekle değer kazanabilir. aslında o boyutu düşündürdü beni

    onlinecihan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok bereketli topraklarımız var Konya ovası Harran Ovası vsvs ve çok verimli bir şekilde hemen herşeyi dışarıdan ithal ediyoruz. En basiti ay çiçeği yağı Rusya mevzusunda tavan yaptı Rusya göndermiyorum dese nasıl bir sıkıntıya düşecektik? Çiftçi ekmemekte haklı Mazotun litresi olmuş 20 lira gübrenib tonu olmuş 15.000 lira hiç kimse artık kolay kolay ekemiyor hal böyle olumcada mecbur dışarıdan ithal ediliyor.. Çözüm gelmezse ileride çok daha zor günler hepimizi bekliyor…
    Evet hocam çok bereketli topraklarımız var değerlendirdiğimiz taktirde çok verim alabiliriz.
    Şehirde işsizlik büyük bir sorun keza çiftçi de üretim yapmak istemiyor zarar ediyor tarlasını falan satıyor şimdiden geleceğe yatırım olarak
    bir kaç tarla almak gelecekte gelecek bir teşşvikte kar bırakabilir belki

    Rex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi tarım
    toprak olduğu sürece bir şekilde oluşmaz mı tarım