• 28-03-2022, 13:35:52
    #1
    Merhaba bu sisteme para yatıran var mı? Bugün arkadaşın ödemesi gelmiş 100k vermiş 32k geri almış 3 ay da. Bence temiz para ama kıyıda köşede para yok işte
  • 28-03-2022, 13:38:11
    #2
    arkadaşın +32k aldığı için sende para yok
  • 28-03-2022, 13:38:25
    #3
    Zaten olay parası olana daha çok kazandırma garantisi veriyor.Parası olmayana sadece iç çekmek ve vergi vermek kalıyor
  • 28-03-2022, 13:39:18
    #4
    Kar mı yapmış oldu şimdi arkadaşın 😂😂😂
  • 28-03-2022, 13:44:43
    #5
    Bende bunu düşünüyorum şimdi 300-400 k gibi bir para koyunca veya 15-20 k dolar koyunca aylık veya 3 aylık getirisi ne olur ne yapmak mantılıdır bilemedim
  • 28-03-2022, 13:50:08
    #6
    Zaten çok riskli bir hesap değil normalde de bankada tutuyor millet parasını ekstra mevduata koymaya korkuyor hadi yastık altı tutsa neyse. (Dolar düşerse kazanıyorsun, dolar yükselirse kazanıyorsun.)

    Not: Helal/haram vs. şeklinde düşünmeyenler için söylüyorum bunu normal mevduata atanlar için.
  • 28-03-2022, 13:51:00
    #7
    cnkylmz53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşın +32k aldığı için sende para yok
    Ben de bildim bileli para yok zaten

    Comicsoon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten olay parası olana daha çok kazandırma garantisi veriyor.Parası olmayana sadece iç çekmek ve vergi vermek kalıyor
    Aynen öyle

    Btc_Daddy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kar mı yapmış oldu şimdi arkadaşın 😂😂😂
    En azından enflasyona karşı parası değer kaybetmedi. TL olarak dursaydı buharlaşacaktı o da.

    UHGrafik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende bunu düşünüyorum şimdi 300-400 k gibi bir para koyunca veya 15-20 k dolar koyunca aylık veya 3 aylık getirisi ne olur ne yapmak mantılıdır bilemedim
    Benim anladığım döviz yükselirse kar ediyorsun. Mesela 14.85 den yatırıp yaptın. 3 ay sonra 17 olursa kalan farkı devlet veriyor. 12 olursa da düşen farkı karşılıyor. Ana paradan bir şey gitmiyor yani
  • 28-03-2022, 13:56:28
    #8
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim anladığım döviz yükselirse kar ediyorsun. Mesela 14.85 den yatırıp yaptın. 3 ay sonra 17 olursa kalan farkı devlet veriyor. 12 olursa da düşen farkı karşılıyor. Ana paradan bir şey gitmiyor yani
    Yarı eksik anlamışsınız. Dolar yükselince devlet zarar ediyor çünkü fark ödüyor. Düşünce devlet fark ödemiyor. Banka faiz ödüyor.

    Örnek olarak. Banka 10 liraya 1 lira veriyor diyelim.
    Dolar 10 ken 15 e çıktıysa. 1 banka 4 devlet verir 15 alırsınız
    Dolar 10 ken 9 a düştüyse sadece bankanın verdiği 1 i alır 11 lira alırsınız.
    Sonuç olarak her türlü kar.
  • 28-03-2022, 14:18:01
    #9
    aslında kazandığı bir şey yok, mesela bizim 100 bin tlmiz vardı şuan 100bin tlmiz 3 ay öncesinden daha değersiz, kur korumalıda parası olana ise sadece kaybettiği değeri geri verildi, durum bence böyle 🤖