neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim anladığım döviz yükselirse kar ediyorsun. Mesela 14.85 den yatırıp yaptın. 3 ay sonra 17 olursa kalan farkı devlet veriyor. 12 olursa da düşen farkı karşılıyor. Ana paradan bir şey gitmiyor yani
Yarı eksik anlamışsınız. Dolar yükselince devlet zarar ediyor çünkü fark ödüyor. Düşünce devlet fark ödemiyor. Banka faiz ödüyor.

Örnek olarak. Banka 10 liraya 1 lira veriyor diyelim.
Dolar 10 ken 15 e çıktıysa. 1 banka 4 devlet verir 15 alırsınız
Dolar 10 ken 9 a düştüyse sadece bankanın verdiği 1 i alır 11 lira alırsınız.
Sonuç olarak her türlü kar.