• 01-02-2022, 13:42:50
    #1
    Araç 1 ay kadar önce aracı durdurun uyarısı vermişti o zaman devirdaim pompasının borusu bildiğiniz erimiş, konulan suyu boşaltıyordu geri. Devirdaim pompası komple orijinal bosch ile değişti.
    Şimdi ise Araç fan açmıyordu, fan müşürü değişti, hararet müşürü değişti (yol göstergesine elektronik olarak sıcaklık verilerini doğru aktarmıyordu)
    Önceden arabaayı park eder etmez fan açardı hatırlıyorum artık ne yaparsam yapayım uzun yoldan sonra bile açmıyor ama ilginçtir ki ısı 90 dereceyi de geçmiyor
    Fan arızalı desek, ilk götürdüğümde usta fan müşürünü çıkarttı ilk kabloyla aküden direkt elektrik verdi ve fan çalıştırdı, sonra dedi ki fan müşürün arızalı.

    Ama halen açmıyor fan, sorun ne olabilir?
    Araç su eksiltiyor ortalama 2 haftada 1 depo. Ama hararet vs yok su olmasa bile.
  • 01-02-2022, 13:43:23
    #2
    Devirdaim bozulmuştur
  • 01-02-2022, 13:43:24
    #3
    Bilginiz vardır ama yine de yazayım, bu soğuklarda istesek bile açtıramayız sanırım.

    Hiç sormayın, otomatik şanzıman sorununu çözdük, motor su kaçaklarını hortumları çözdük, fren sistemi servo ve merkez patlakmış çözdük, motorda sıkıntı vardı çözdük. Marş motorunda da sorun vardı onu da hallettik.
    En son kendi kendine stop ediyordu. Tevzi makarası kapağı çapraz duruyormuş, onu düzelttik onu da çözdüm. Ama kış ortasında kar üstüne battaniye sermekten ufo çalıştırmaktan gına geldi.
    Haaa sanayide verilen fiyatlar ile 35 bin tl maliyet vardı, Ankara'da Ay Yıldız sanayi var bulamayacağın parça yok. 2 bine falan çözdük tüm işi. 2 ayımı yedi -18'ler oldu ama sorunları hallettik.
    Baktırmadan araç alınınca böyle oluyor, sizin fan olayı kolaylıkla çözülür.

    Haa arıza tespit cihazı alın 100 - 150 tl bağlayın. Sorunu çözün, hata kodunu silin arızayı görün hiç ustayla uğraşmayın, biri elinizde kalabilir.
  • 01-02-2022, 13:43:43
    #4
    Soviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devirdaim bozulmuştur
    Devirdaim pompası 1 ay önce sıfırıyla değişti Bosch marka. Konuya ekledim o detayı da
  • 01-02-2022, 13:44:03
    #5
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bilginiz vardır ama yine de yazayım, bu soğuklarda istesek bile açtıramayız sanırım.
    Hocam soğuklardan önce de açmıyordu sorun bu
  • 01-02-2022, 13:45:58
    #6
    kaçlık müşür takıldı hocam kış müşürü ayrı yaz müşürü ayrı olarak biliyorum ben (eski modellerde öyleydi).
  • 01-02-2022, 13:46:49
    #7
    Ceku92 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kaçlık müşür takıldı hocam kış müşürü ayrı yaz müşürü ayrı olarak biliyorum ben (eski modellerde öyleydi).
    Hocam yanlış hatırlamıyorsam 82-102 yazıyordu
    acaba diyorum fan açması için 102 dereceye mi çıkması lazım
    ama aracın harareti hiç 90 ı geçtiğini görmedim bizim.
  • 01-02-2022, 13:47:57
    #8
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanlış hatırlamıyorsam 82-102 yazıyordu
    acaba diyorum fan açması için 102 dereceye mi çıkması lazım
    ama aracın harareti hiç 90 ı geçtiğini görmedim bizim.
    İlk mesajı güncelledim, bir arıza tespit cihazı alın 150 tl civarı, sorunu yazacaktır. Müşür vs. ise zaten basit işler alırsınız bir tane takarsınız.
  • 01-02-2022, 13:49:36
    #9
    AlperDemircan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk mesajı güncelledim, bir arıza tespit cihazı alın 150 tl civarı, sorunu yazacaktır. Müşür vs. ise zaten basit işler alırsınız bir tane takarsınız.
    Bluetooth obd olanlardan mı bahsediyorsunuz hocam