• 05-01-2022, 11:33:40
    #46
    3 doz oldum. Daha olur muyum bilemiyorum.
  • 05-01-2022, 12:12:01
    #47
    3 doz Biontech oldum.bilim insanları kaç olun derse ben cahillikten öleceğime bilime inanıp ölmeyi yeğlerim
  • 05-01-2022, 12:13:37
    #48
    Toplam 5 Doz oldum.
    2 Doz Sinovac
    3 Doz Biontech

    Korona devam ettiği ve aşı hakkım olduğu sürece olacağım.
  • 05-01-2022, 16:12:19
    #49
    1 Biontech oldum, ikinci konusunda tereddüt yaşıyorum. Biontech'in 2. dozundan korkuyorum açıkçası. Bu aşıda en büyük şikayetler hep 2. dozdan sonra geldi. Aşı karşıtı biri değilim ama neden 2. dozdan sonra bu kadar şikayet oluştu onu tam anlayamıyorum ve bu durumda korkuya neden oluyor.
  • 05-01-2022, 16:29:10
    #50
    hiç aşı olmadım,olmayacağım..coronada oldum ölmedim..
  • 05-01-2022, 16:36:18
    #51
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3. Dozu bu hafta kısmetse olmayı düşünüyorum, netten baktığıma göre bazı ülkeler 4. doza hazırlanıyormuş.
    Nereye kadar vurulacağız bilemiyorum. kaçıncı doza kadar vurulursunuz ? ben 5. doza kadar olurum ama bir yerden sonra artık vurulmam diye düşünüyorum.
    sonuç olarak grip de bir virüs ve yıllık grip aşısı olan da var olmayan da. bu virüsle yaşayacaksak aşısız da yaşayabiliriz sanırım.
    Tüm dünya aşılanıp virüs yayılamayacak kadar sıkışıp yok olana, ya da virüs mutasyon geçirip ölümcüllüğünü ve bulaşıcılığını yitirene kadar aşı olacağız.
    Ne aşının kendisi ne de hastalanmak kalıcı bağışıklık sağlamıyor.

    İnsanlar sürekli elma ile armutu karıştırıyorlar.
    Bu hastalığın griple uzaktan yakından alakası yok.
    Gribin bulaşma hızı 1,3 civarı 10 döngüden sonra hastalanan kşii sayısı 14-15 kişiye bulaştırırsınız.
    Corona'nın alfa varyantının bulaşıcılığı 3 civarıydı, 10 döngüden sonra 59 bin kişiye bulaşıyor.
    Yani kuluçka süresi 3 gün olsa grip olan bir kişi ayda 14 kişinin hastalanmasına neden oluyor.
    Ama corona olan bir kişi bir ayda 59 bin kişinin hastalanmasına neden oluyor.

    Bu hastalığın sıkıntısı ölümcül olması değil hızlı bulaşması.
    Sağlık sisteminde yoğun bakım, solunum aleti ve yatakların bir sınırı var.
    O kadar hızlı yayılabiliyor ki bu hastalık yeterli sağlık desteği aldığında hayatta kalabilecek insanlar aynı anda hastalanınca hastanelerde yer bulunamadığı için insanlar ölüyorlar.

    Ve bunu yaşadık.
    Fransa'da, İtalya'da, İspanya'da insanlar yoğun bakımda yer olmadığı için hastane koridorlarında parklarda öldüler.
    Kurtarılabilecek bir sürü yaşlı insan yoğun bakımda öncelik kurtarılması daha muhtemel gençlere verildiği için öldüler.
    Dünyada bir çok gelişmiş ülkede ortalama yaşam süresi kısaldı bu salgın yüzünden.

    Yani birileri corona'dan ölümler %1'in altında derken bu hesap sağlık sisteminin düzgün çalıştığı durum için geçerli.
    1 Ayda 10 milyon insan hastalanırsa bunların %5'i solunum desteğine ihtiyaç duıysa yüzbinlerce kişi solunum desteği ve hastanede yer bulamadığı için ölür.

    Yani aşıda şu kadar olurum bu kadar olurum diye bir durum söz konusu değil.
    Olduğunuz aşı sizi 3-6 ay koruyor. Ben 3. aşımı oldum annem babam 4 leri oldu.
    Aşılandıktan 1 sene sonra coronaya karşı hiç aşılanmamış kadar korunursunuz.
  • 05-01-2022, 16:51:40
    #52
    Kurumsal Üye
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tüm dünya aşılanıp virüs yayılamayacak kadar sıkışıp yok olana, ya da virüs mutasyon geçirip ölümcüllüğünü ve bulaşıcılığını yitirene kadar aşı olacağız.
    Ne aşının kendisi ne de hastalanmak kalıcı bağışıklık sağlamıyor.

    İnsanlar sürekli elma ile armutu karıştırıyorlar.
    Bu hastalığın griple uzaktan yakından alakası yok.
    Gribin bulaşma hızı 1,3 civarı 10 döngüden sonra hastalanan kşii sayısı 14-15 kişiye bulaştırırsınız.
    Corona'nın alfa varyantının bulaşıcılığı 3 civarıydı, 10 döngüden sonra 59 bin kişiye bulaşıyor.
    Yani kuluçka süresi 3 gün olsa grip olan bir kişi ayda 14 kişinin hastalanmasına neden oluyor.
    Ama corona olan bir kişi bir ayda 59 bin kişinin hastalanmasına neden oluyor.

    Bu hastalığın sıkıntısı ölümcül olması değil hızlı bulaşması.
    Sağlık sisteminde yoğun bakım, solunum aleti ve yatakların bir sınırı var.
    O kadar hızlı yayılabiliyor ki bu hastalık yeterli sağlık desteği aldığında hayatta kalabilecek insanlar aynı anda hastalanınca hastanelerde yer bulunamadığı için insanlar ölüyorlar.

    Ve bunu yaşadık.
    Fransa'da, İtalya'da, İspanya'da insanlar yoğun bakımda yer olmadığı için hastane koridorlarında parklarda öldüler.
    Kurtarılabilecek bir sürü yaşlı insan yoğun bakımda öncelik kurtarılması daha muhtemel gençlere verildiği için öldüler.
    Dünyada bir çok gelişmiş ülkede ortalama yaşam süresi kısaldı bu salgın yüzünden.

    Yani birileri corona'dan ölümler %1'in altında derken bu hesap sağlık sisteminin düzgün çalıştığı durum için geçerli.
    1 Ayda 10 milyon insan hastalanırsa bunların %5'i solunum desteğine ihtiyaç duıysa yüzbinlerce kişi solunum desteği ve hastanede yer bulamadığı için ölür.

    Yani aşıda şu kadar olurum bu kadar olurum diye bir durum söz konusu değil.
    Olduğunuz aşı sizi 3-6 ay koruyor. Ben 3. aşımı oldum annem babam 4 leri oldu.
    Aşılandıktan 1 sene sonra coronaya karşı hiç aşılanmamış kadar korunursunuz.
    Tam demek istediklerimi yazmışsınız, teşekkür ederim.

    Bazı arkadaşlar, hiçbir bilimsel veriye dayandırmadan "aşıların koruyuculuğu yok" gibi yanlış söylemlerde bulunuyor. Eğer net bir bilgi paylaşıyorsanız, o bilgiyi kanıtlarla desteklemelisiniz.
  • 05-01-2022, 16:52:38
    #53
    Gold üye
    Ne kadar çıkarsa
  • 05-01-2022, 16:55:26
    #54
    RocKets adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 Biontech oldum, ikinci konusunda tereddüt yaşıyorum. Biontech'in 2. dozundan korkuyorum açıkçası. Bu aşıda en büyük şikayetler hep 2. dozdan sonra geldi. Aşı karşıtı biri değilim ama neden 2. dozdan sonra bu kadar şikayet oluştu onu tam anlayamıyorum ve bu durumda korkuya neden oluyor.
    2. dozu olmayacaksan keşke birincisini de olmasaydın.
    Dünyada aşı isteyip ulaşamayan milyonlarca insan varken bu çok bilinçliymiş gibi sorgulamalar bana şımarıkça geliyor.
    Bebekken sana bir sürü aşı yaptılar.
    Ve muhtemelen bu aşıların bir çoğundan sonra ateşlendin ve annen sabaha kadar başında ateşini düşürmeye uğraştı.
    Şimdi devlet sana bedava aşı hakkı veriyor ve sen aşının en doğal etkilerini şikayet diye tanımlayıp aşıdan kaçıyorsun.
    Aşı vücuduna sahte bir enfeksiyon yaşatarak hedeflenen hastaloığa karşı bağışıklık yaratmaya çalışır.
    Bu esnada vücudun kendini enfeksiyon halinde sanması ve reaksiyon göstermesini tehlikeli bir şeymiş gibi anlatıyorlar.
    Corona'dan 2 hafta yatak döşek yatmamak, nefes alamayıp solunum desteğine ihtiyaç duymamak için aşılanıp 1-2 gün aşı yüzünden hastalanmak gerekiyor.
    Ben 3. dozumu oldum, 3 dozda da ne ateş, ne ağrı, ne halsizlik hiç bir şey hissetmedim.
    Hatta o kadar hiç bir şey hissetmedim ki acaba aşı işe yaraadı mı diye antikor testi yaptırdım antikorlarım yüksek çıktı.
    Yani aşının 2. dozu hangi tarihte yapılmalıysa yaptır.

    Son sözüm aşının neden 2. dozunun daha çok şikayet yarattığını neden anlamaya çalışıyorsun? Sen aspirin içtiğinde başının ağrısını hangi mekanizma ile kestiğini biliyor musun? Aşının neden 2. dozda daha çok reaksiyon yarattığını öğrenmek istiyorsan tıp eğitimi almalısın değerli hocam.
    Bugüne kadar kullandığın hangi ilacın etki mekanizmasını bu aşı kadar merak ettin ki?
    Aşının yan etki yapması, ateş, ağrı, halsizlik çok iyi bir şey.
    Bu aşının işe yaradığının ve vücudun savunma için bağışıklık oluşturduğunun kanıtıdır.
    Yoksa benim gibi sivrisinek sokmasından hafif şekilde atlatırsan aşılanmayı, sonra para verip antikor testi yaptırman gerekiyor.