• 03-01-2022, 11:46:15
    #1
    Merhaba arkadaşlar, 1 ay önce arkadaşım İtalya'dan çikolata göndermişti. 3 Gün önce paket İstanbul'a geldi. Kontrollerden geçti.
    Şimdi mail adresime Gumruk cekimi 1.İhbar diye bir mail geldi
    ''Bu gönderinin size ulaşabilmesi için resmi gümrük çekim işlemlerinin yapılması gereklidir'' yazıyor. Ben bu işlemleri tek başıma yapabilir miyim? Yoksa Gümrükçü mü ayarlamak geliyor? Teşekkürler.
  • 03-01-2022, 11:52:10
    #2
    Merhaba,

    Gönderiniz DHL,TNT vb. bir firma ile mi gönderildi?
    Özelden awb(konşimento) numarası paylaşırsanız detaylarına bakalım.
  • 03-01-2022, 11:53:05
    #3
    Yuh yaa. Paket çikolatayı bile affetmiyor bizimkiler. Pes!
    Bu nasıl uçuştur, bu nasıl kıskanma seviyesi..
  • 03-01-2022, 11:54:12
    #4
    Eny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,

    Gönderiniz DHL,TNT vb. bir firma ile mi gönderildi?
    Özelden awb(konşimento) numarası paylaşırsanız detaylarına bakalım.
    TNT firmasıyla gönderildi hocam. Yazacağım şimdi özelden

    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yuh yaa. Paket çikolatayı bile affetmiyor bizimkiler. Pes!
    Bu nasıl uçuştur, bu nasıl kıskanma seviyesi..
    Ben de anlamadım hocam
  • 03-01-2022, 12:09:23
    #5
    Alperen hocam, öncelikle TNT müşteri hizmetleri( 444 0868 ) ile bir iletişime geçin. Malzemeniz ticari olarak tescillenmiş ve işlem görmüş. Müşteri hizmetlerini durumu izah edin, hediye ve yılbaşı amaçlı gönderildiğini birkaç kez telefon kaydında mutlaka geçirin.
    Eğer bu şekilde ikna olmazlar ise 910TL ardiye ve 180TL ordino ücreti var. Malzemeleriniz 164.60euro üzerinden kıymet görmüş ve bu rakam üzerinden de ayrıca gümrük vergisi uygulanacaktır.
    Tabiki bu işlemler için A yetki karneli bir gümrük müşaviri ile anlaşıp gümrüklü çekim yapılacağından orda da bir takım masraflarınız çıkacaktır.

    İlk bahsettiğim gibi, işlemleri TNT müşteri hizmetleriyle çözmeniz sizin için en makul yol olacaktır. Takıldığınız bir konu olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.

    İyi forumlar, esen kalın.
  • 03-01-2022, 12:10:33
    #6
    Çikolatayla ilgisi yok, Gümrük mevzuatına göre hareket ediyorlar….
  • 03-01-2022, 12:14:30
    #7
    Eny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alperen hocam, öncelikle TNT müşteri hizmetleri( 444 0868 ) ile bir iletişime geçin. Malzemeniz ticari olarak tescillenmiş ve işlem görmüş. Müşteri hizmetlerini durumu izah edin, hediye ve yılbaşı amaçlı gönderildiğini birkaç kez telefon kaydında mutlaka geçirin.
    Eğer bu şekilde ikna olmazlar ise 910TL ardiye ve 180TL ordino ücreti var. Malzemeleriniz 164.60euro üzerinden kıymet görmüş ve bu rakam üzerinden de ayrıca gümrük vergisi uygulanacaktır.
    Tabiki bu işlemler için A yetki karneli bir gümrük müşaviri ile anlaşıp gümrüklü çekim yapılacağından orda da bir takım masraflarınız çıkacaktır.

    İlk bahsettiğim gibi, işlemleri TNT müşteri hizmetleriyle çözmeniz sizin için en makul yol olacaktır. Takıldığınız bir konu olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.

    İyi forumlar, esen kalın.
    Çok teşekkür ederim hocam sağolun.
  • 03-01-2022, 12:30:36
    #8
    Eny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alperen hocam, öncelikle TNT müşteri hizmetleri( 444 0868 ) ile bir iletişime geçin. Malzemeniz ticari olarak tescillenmiş ve işlem görmüş. Müşteri hizmetlerini durumu izah edin, hediye ve yılbaşı amaçlı gönderildiğini birkaç kez telefon kaydında mutlaka geçirin.
    Eğer bu şekilde ikna olmazlar ise 910TL ardiye ve 180TL ordino ücreti var. Malzemeleriniz 164.60euro üzerinden kıymet görmüş ve bu rakam üzerinden de ayrıca gümrük vergisi uygulanacaktır.
    Tabiki bu işlemler için A yetki karneli bir gümrük müşaviri ile anlaşıp gümrüklü çekim yapılacağından orda da bir takım masraflarınız çıkacaktır.

    İlk bahsettiğim gibi, işlemleri TNT müşteri hizmetleriyle çözmeniz sizin için en makul yol olacaktır. Takıldığınız bir konu olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.

    İyi forumlar, esen kalın.
    Özelden tekrardan yazdım hocam
  • 03-01-2022, 14:19:56
    #9
    alperengnc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim hocam sağolun.
    Rica ederim hocam. Faydalı olabildiysem ne mutlu.
    İyi forumlar.