Merhaba arkadaşlar, 1 ay önce arkadaşım İtalya'dan çikolata göndermişti. 3 Gün önce paket İstanbul'a geldi. Kontrollerden geçti.
Şimdi mail adresime Gumruk cekimi 1.İhbar diye bir mail geldi
''Bu gönderinin size ulaşabilmesi için resmi gümrük çekim işlemlerinin yapılması gereklidir'' yazıyor. Ben bu işlemleri tek başıma yapabilir miyim? Yoksa Gümrükçü mü ayarlamak geliyor? Teşekkürler.
Yurtdışından Gelen Kargo HK.
11
●138
- 03-01-2022, 11:46:15
- 03-01-2022, 11:54:12TNT firmasıyla gönderildi hocam. Yazacağım şimdi özeldenEny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben de anlamadım hocamglobaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 03-01-2022, 12:09:23Alperen hocam, öncelikle TNT müşteri hizmetleri( 444 0868 ) ile bir iletişime geçin. Malzemeniz ticari olarak tescillenmiş ve işlem görmüş. Müşteri hizmetlerini durumu izah edin, hediye ve yılbaşı amaçlı gönderildiğini birkaç kez telefon kaydında mutlaka geçirin.
Eğer bu şekilde ikna olmazlar ise 910TL ardiye ve 180TL ordino ücreti var. Malzemeleriniz 164.60euro üzerinden kıymet görmüş ve bu rakam üzerinden de ayrıca gümrük vergisi uygulanacaktır.
Tabiki bu işlemler için A yetki karneli bir gümrük müşaviri ile anlaşıp gümrüklü çekim yapılacağından orda da bir takım masraflarınız çıkacaktır.
İlk bahsettiğim gibi, işlemleri TNT müşteri hizmetleriyle çözmeniz sizin için en makul yol olacaktır. Takıldığınız bir konu olursa yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.
İyi forumlar, esen kalın. - 03-01-2022, 12:14:30Çok teşekkür ederim hocam sağolun.Eny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-01-2022, 12:30:36Özelden tekrardan yazdım hocamEny adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-01-2022, 14:19:56Rica ederim hocam. Faydalı olabildiysem ne mutlu.alperengnc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İyi forumlar.