• 31-12-2021, 15:37:47
    #1
    Merhaba hocalarım,
    3 hafta önce İtalya'dan bir arkadaşım adıma kargo yollamak istedi. Kargonun içeriği olarak içinde sadece çikolata var. TNT firmasıyla gönderildi.
    Bugün itibariyle kargo İstanbul'a ulaştı. Gümrük ile ilgili benim bir şey yapmam gerekiyor mu? Hiç bir bilgim yok.
    Bu konuda bilgisi olan var mı?
    Teşekkür ederim.
  • 31-12-2021, 15:39:20
    #2
    tnt firması seni arar hocam , vergisini ödersin kargonu getirirler ,
  • 31-12-2021, 15:41:28
    #3
    yalnizyargic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tnt firması seni arar hocam , vergisini ödersin kargonu getirirler ,
    Az önce kendilerini ben aradım, gümrük müşaviri tutun vs vs bir şeyler sayıkladı operatör. Vergi ödenmesi gerekiyor vs demedi hocam
  • 31-12-2021, 15:43:33
    #4
    size evrak gönderecekler , gümrükten almak için ürünü , siz gelen evrağı imzalıp göndereceksiniz

    Sonra size şu hesaba şu kadar ücret gönderin diyecekler

    Gelen ürünün %20 si gibi , gümrüksüz bir şey gelmiyor diye biliyorum

    ödemeyi yapınca yılbaşından sonra kargonu mng ile veya kendileri getirirler

    alperengnc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Az önce kendilerini ben aradım, gümrük müşaviri tutun vs vs bir şeyler sayıkladı operatör. Vergi ödenmesi gerekiyor vs demedi hocam
  • 31-12-2021, 15:44:42
    #5
    yalnizyargic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    size evrak gönderecekler , gümrükten almak için ürünü , siz gelen evrağı imzalıp göndereceksiniz

    Sonra size şu hesaba şu kadar ücret gönderin diyecekler

    Gelen ürünün %20 si gibi , gümrüksüz bir şey gelmiyor diye biliyorum

    ödemeyi yapınca yılbaşından sonra kargonu mng ile veya kendileri getirirler
    Teşekkürler hocam
  • 31-12-2021, 15:45:47
    #6
    yalnizyargic adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tnt firması seni arar hocam , vergisini ödersin kargonu getirirler ,
    Hem ürün alıyosun sonra vergide veriyoz
  • 31-12-2021, 15:47:07
    #7
    Ben ürün almadım arkadaşlar, arkadaşım çikolata göndermek istedi
  • 31-12-2021, 15:48:01
    #8
    Global gönderilerde UPS yada DHL tercih etmeniz bu konuda daha iyi olacaktır hocam bilginiz olsun. TNT ile hiç kargo teslim almadığım için bir şey diyemiyorum ama DHL genelde kendisi hallediyor gümrük işlemlerini vs. Bir de ben Amazon'dan alışveriş yaptığım için gümrük ödemesini Amazon'a yapıyorum o yüzden DHL hiç arayıp gümrük ücreti istemiyor ama genellikle 24 saatten kısa sürede de getiriyorlar kargoyu.

    En son Polonya'dan bir ürün aldım, Polonya'dan Almanya'ya (DHL Global Dağıtım Merkezi sanırım Almanya, hep oraya gidiyor) oradan da İstanbul'a geldi, elime ulaşması 15 saat sürdü (kargoya verildikten sonra).

    Edit: Fatura olmadığı için, alım yaptığına dair bir şey olmadığından ötürü vergi ile ilgili bir işlem olmaması gerek ama yine de eğer müşavirle iletişime geçin diyorlarsa eğer bir gümrük müşavirliğine sorun, arkadaşım hediye yolladı diye illa ki yönlendirirler.
  • 31-12-2021, 15:48:55
    #9
    Mufugo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Global gönderilerde UPS yada DHL tercih etmeniz bu konuda daha iyi olacaktır hocam bilginiz olsun. TNT ile hiç kargo teslim almadığım için bir şey diyemiyorum ama DHL genelde kendisi hallediyor gümrük işlemlerini vs. Bir de ben Amazon'dan alışveriş yaptığım için gümrük ödemesini Amazon'a yapıyorum o yüzden DHL hiç arayıp gümrük ücreti istemiyor ama genellikle 24 saatten kısa sürede de getiriyorlar kargoyu.

    En son Polonya'dan bir ürün aldım, Polonya'dan Almanya'ya (DHL Global Dağıtım Merkezi sanırım Almanya, hep oraya gidiyor) oradan da İstanbul'a geldi, elime ulaşması 15 saat sürdü (kargoya verildikten sonra).
    Bundan sonra tercih etmem zaten hocam. Her şeyiyle ben uğraşacaksam ne yapayım böyle kargoyu