• 12-12-2021, 17:53:32
    #1
    Arkadaşlar kaç zamandır merak ediyorum bu tuvalet kağıtları 100-130₺ ye fırladı ama bir anda neden böyle %100 e yakın fiyat artışı oldu hayır dolar bir anda %20-30 arttı tuvalet kağıdı nasıl dolardan çok zamlandı? Fırsatçılık desem bu kadar yetkili neden bişey yapmadı, tuvalet kağıdının üretimi mi bir şekilde pahalılandı nedir bu artışın nedeni sektörde çalışan arkadaşlar varsa bilgi almak istiyorum
  • 12-12-2021, 17:55:24
    #2
    Dolar artışı ile bitmiyor ki dostum... Reel enflasyonun %50'yı geçtiği söyleniyor.
  • 12-12-2021, 17:55:40
    #3
    Ortada dolanan paralı kodamanlar ceplerini dolduruyor
  • 12-12-2021, 17:56:25
    #4
    Hammadde girdi maliyeti arttı.
    Komple kağıt grubunda bu etki oldu
  • 12-12-2021, 17:56:43
    #5
    Tupcus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar kaç zamandır merak ediyorum bu tuvalet kağıtları 100-130₺ ye fırladı ama bir anda neden böyle %100 e yakın fiyat artışı oldu hayır dolar bir anda %20-30 arttı tuvalet kağıdı nasıl dolardan çok zamlandı? Fırsatçılık desem bu kadar yetkili neden bişey yapmadı, tuvalet kağıdının üretimi mi bir şekilde pahalılandı nedir bu artışın nedeni sektörde çalışan arkadaşlar varsa bilgi almak istiyorum
    hocam bir ara bir kagıt fabrikasına ham madde getiren tırcı ile konuştum adam 1 tır ham maddenin 30bin usd mal oldugunu söylemişti ham madde usd dayalı oldugu icindir.
  • 12-12-2021, 17:57:52
    #6
    elbistanli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bir ara bir kagıt fabrikasına ham madde getiren tırcı ile konuştum adam 1 tır ham maddenin 30bin usd mal oldugunu söylemişti ham madde usd dayalı oldugu icindir.
    Tamam dövizle de bağlantılı ama dövizden daha çok pahalılandı😅
  • 12-12-2021, 17:58:03
    #7
    Seka kağıt fabrikaları satılıp kapatılıp müze yapılırsa gayet normal böyle olması. Sadece tuvalet kağıdı değil tüm kağıt ürünlerinde herşey gibi dışa bağımlıyız ve dövizin durumu belli.

    bknz. https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonom...-lazim-6641456

    https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem...iyoruz-2593605
  • 12-12-2021, 17:59:40
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Afedersin ama popomuzu silmek icin bile disa bagimliyiz ne diyim ben ya
  • 12-12-2021, 18:03:24
    #9
    Arkadaşlar dışa bağımlılıktan olduğunu söylüyorsunuz ama döviz bu kadar artmadı bu neyin fiyatlaması oldu onu anlamadım; enflasyon desek diğer ürünlerin hepsi tuvalet kağıdı kadar zamlanmadı, dışa bağımlılık desek e döviz de bu kadar artmadı 2-3 ay sonraki kurun fiyatlamasını mı yaptılar