• 11-12-2021, 19:29:20
    #1
    temettü oranı nasıl oluyor. Diyelim ki ben 5000 TL'lik temettü aldım diyelim. Şirkette karından %10 temettü veriyor diyelim. O zaman bana 5000 TL'nin Yüzde 10'nu nu mu verecek? Yoksa kendi karından mı %10 verecek
  • 11-12-2021, 19:33:34
    #2
    Şirketlerde temettü hisse oranınız doğrultusunda ödenir ve %15 stopaj kesilerek ödenir. Örneğin kar 80bin lira sizin hisse oranınız yüzde 25 bu doğrultuda kar payınız 20bin Dir. Bundan yüzde 15 stopaj kesilerek kalan tutar ödenir.
  • 11-12-2021, 19:35:25
    #3
    Örnek:

    X şirketi 1 lot için 1 tl ödeyeceğim derse (temettü verirse)

    100 lot için 100₺ kazanırsınız tabi -%15 stopaj
  • 11-12-2021, 19:46:25
    #4
    saitelmas37 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şirketlerde temettü hisse oranınız doğrultusunda ödenir ve %15 stopaj kesilerek ödenir. Örneğin kar 80bin lira sizin hisse oranınız yüzde 25 bu doğrultuda kar payınız 20bin Dir. Bundan yüzde 15 stopaj kesilerek kalan tutar ödenir.
    Hocam mesela diyelim ki benim şirkette aldığım hisse doğrultusunda %0,2lik bir payım var diyelim o zaman bana yıl sonu karından %0,2 lik bir kar mı veririler
  • 11-12-2021, 20:21:06
    #5
    Furkan07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam mesela diyelim ki benim şirkette aldığım hisse doğrultusunda %0,2lik bir payım var diyelim o zaman bana yıl sonu karından %0,2 lik bir kar mı veririler
    Aynen öyle. Ancak şöyle bir durum var. Her kar sonucunda illa ortaklara dağıtılacak diye bir şey yok. Bu kar bazen sermayeye aktarılır bazen ortaklara dağıtılır. Bunun kararı da Genel Kurul da alınır. Bu karar doğrultusunda adım atılır.