• 01-12-2021, 10:56:40
    #1
    Selamlar,

    Vds kullanmayı hadi öğrendik zaten bildiğiniz vmware sanal makine.

    Öğrenmek istediğim şu;

    Fiziksel makine kiraladım diyelim 64gb ram 500gb ssd /29 (bu ne bilmiyorum)
    24 çekirdek.

    Şimdi bu makineyi ayrı ayrı vds'lere bölmek istiyorum diyelim galiba esxi diye bir panel varmış.

    64gb'yi 4gb'lere bölünce 16 tane 4gb ramli vds elimde olacak buraya kadar güzel.

    24 core'u nasıl 16'ya taksim edebilirim ? Sonuçta 24 core maksimum 6 tane 4x4 vds elimde olmuş olacak. Geriye kalan 40gb ram ne olmuş olacak ?

    Aynı anda aktif olmaları gerekiyor hepsinin, trafik gönderimi sağlayacağım ama 6 tane makineyi 35'ten alsam daha ucuza gelir.

    Sanal çekirdek muhabbeti mi var ?

    Bide her birine ayrı IP nasıl oluyor ? 16x5-7₺ arası para mı vermem gerekiyor yoksa /29 29IP mi ?

    Bana bunu bir açıklayabilir misiniz ?
  • 01-12-2021, 11:06:25
    #2
    Merhabalar
    /29 Subnet 8 Adet kullanılabilir İpv4 adresidir.

    *Sanal çekirdek muhabbeti mi var ?

    - Evet sanal çekirdek mantıgı bulunmaktadır.
    Örn: 12 core 24 thread

    * Bide her birine ayrı IP nasıl oluyor ? 16x5-7₺ arası para mı vermem gerekiyor yoksa /29 29IP mi ?
    -/29 tanımlandıgında her birisi için ek ücret ödemeden
    8 adet ip adresi kendinize göre kullanabilirsiniz.

    * Aynı anda aktif olmaları gerekiyor hepsinin, trafik gönderimi sağlayacağım ama 6 tane makineyi 35'ten alsam daha ucuza gelir.
    - Kendi dedicated kaynagınızdaki 6 adet sanal makina ile dışardan tedarik edeceginiz sanal makinadaki performans değerleri aynı olmayacaktır. ( 35 Tlye aldıgınız ürün ortak havuzdan tedarik ediliyor bunu unutmayın)

    * 24 core'u nasıl 16'ya taksim edebilirim ? Sonuçta 24 core maksimum 6 tane 4x4 vds elimde olmuş olacak. Geriye kalan 40gb ram ne olmuş olacak ?
    - Kaynak yönetimi tamamen size baglı ister 1 gb 4 cpu ister 64 gb 12 cpu olarak değişkenli şekilde ayarlayabilirsiniz.
  • 01-12-2021, 11:11:35
    #3
    guneshost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar
    /29 Subnet 8 Adet kullanılabilir İpv4 adresidir.

    *Sanal çekirdek muhabbeti mi var ?

    - Evet sanal çekirdek mantıgı bulunmaktadır.
    Örn: 12 core 24 thread

    * Bide her birine ayrı IP nasıl oluyor ? 16x5-7₺ arası para mı vermem gerekiyor yoksa /29 29IP mi ?
    -/29 tanımlandıgında her birisi için ek ücret ödemeden
    8 adet ip adresi kendinize göre kullanabilirsiniz.

    * Aynı anda aktif olmaları gerekiyor hepsinin, trafik gönderimi sağlayacağım ama 6 tane makineyi 35'ten alsam daha ucuza gelir.
    - Kendi dedicated kaynagınızdaki 6 adet sanal makina ile dışardan tedarik edeceginiz sanal makinadaki performans değerleri aynı olmayacaktır. ( 35 Tlye aldıgınız ürün ortak havuzdan tedarik ediliyor bunu unutmayın)

    * 24 core'u nasıl 16'ya taksim edebilirim ? Sonuçta 24 core maksimum 6 tane 4x4 vds elimde olmuş olacak. Geriye kalan 40gb ram ne olmuş olacak ?
    - Kaynak yönetimi tamamen size baglı ister 1 gb 4 cpu ister 64 gb 12 cpu olarak değişkenli şekilde ayarlayabilirsiniz.

    Şimdi hocam teşekkür ederim öncelikle cevapladığınız için

    24 core'u 16 makineye bölebilir miyim sanallaştırma yaparak yani ?

    4gb ram 4 core olarak bahsettiğim özellikteki cihazı maksimum kaç parçaya bölebilirim ?

    8 IP adresi olarak elimde /29 yazıyorsa anladım. Bunlar ana IP'ler mi oluyor ?

    Yani bu IP'lerin içinden diğer vds'lere bu IP'lere bağlı IP mi atanıyor sanallaştırma gibi yoksa illa kalan 8 vds için IP mi kiralamam lazım ?

    Bunlara da cevap alabilirsem başka sorum kalmayacak
  • 01-12-2021, 11:16:10
    #4
    24 Çekirdeği otomatik kendi hangi sunucu o an ne kadar yükteyse otomatik işlem önceliği veriyor
    • halmubay
    halmubay bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 01-12-2021, 11:17:39
    #5
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    24 Çekirdeği otomatik kendi hangi sunucu o an ne kadar yükteyse otomatik işlem önceliği veriyor
    Tamam hocam anladım teşekkür ederim, IP adresi soruma cevabınız var mı ?
  • 01-12-2021, 11:18:38
    #6
    *24 core'u 16 makineye bölebilir miyim sanallaştırma yaparak yani ?

    - Tabiki bölebilirsiniz.

    *4gb ram 4 core olarak bahsettiğim özellikteki cihazı maksimum kaç parçaya bölebilirim ?

    - Kabaca düşünecek olursanız 1 gb ram 1 cpu veya 512 mb ram 1 cpu 256 mb 1 cpu vs. vs. İhtiyacınıza ve sistem kaynagınıza göre değişir.

    *8 IP adresi olarak elimde /29 yazıyorsa anladım. Bunlar ana IP'ler mi oluyor ?

    - Evet sanal makina kurulumunu tamamladıktan sonra internete çıkabilmeniz için örnegin 78.135.xx.xxx gibi ipv4 subnet ve gateway'i tanımlanız gerekiyor

    *Yani bu IP'lerin içinden diğer vds'lere bu IP'lere bağlı IP mi atanıyor sanallaştırma gibi yoksa illa kalan 8 vds için IP mi kiralamam lazım ?
    - Kaç adet sanal makina kuracaksınız sisteminiz kaç adet istiyor bunun en dogru kararını siz verirsiniz. Örn hali hazırda 7 adet sanal makinaya ihtiyacınız var 7 adet ip dolu olmuş oluyor 1 adet boşta tanımlanmamış ip adresiniz kalıyor. Sonuç olarak sürekli /29 kiralamanıza gerek yok /24 /26 /28 gibi ihtiyacınıza göre kiralama yapabilirsiniz. Subnet tablosunu googledan ögrenebilirsiniz.
  • 01-12-2021, 11:21:14
    #7
    guneshost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    *24 core'u 16 makineye bölebilir miyim sanallaştırma yaparak yani ?

    - Tabiki bölebilirsiniz.

    *4gb ram 4 core olarak bahsettiğim özellikteki cihazı maksimum kaç parçaya bölebilirim ?

    - Kabaca düşünecek olursanız 1 gb ram 1 cpu veya 512 mb ram 1 cpu 256 mb 1 cpu vs. vs. İhtiyacınıza ve sistem kaynagınıza göre değişir.

    *8 IP adresi olarak elimde /29 yazıyorsa anladım. Bunlar ana IP'ler mi oluyor ?

    - Evet sanal makina kurulumunu tamamladıktan sonra internete çıkabilmeniz için örnegin 78.135.xx.xxx gibi ipv4 subnet ve gateway'i tanımlanız gerekiyor

    *Yani bu IP'lerin içinden diğer vds'lere bu IP'lere bağlı IP mi atanıyor sanallaştırma gibi yoksa illa kalan 8 vds için IP mi kiralamam lazım ?
    - Kaç adet sanal makina kuracaksınız sisteminiz kaç adet istiyor bunun en dogru kararını siz verirsiniz. Örn hali hazırda 7 adet sanal makinaya ihtiyacınız var 7 adet ip dolu olmuş oluyor 1 adet boşta tanımlanmamış ip adresiniz kalıyor. Sonuç olarak sürekli /29 kiralamanıza gerek yok /24 /26 /28 gibi ihtiyacınıza göre kiralama yapabilirsiniz. Subnet tablosunu googledan ögrenebilirsiniz.

    Tamamdır hocam teşekkür ederim aydınlandım bilgilerinizle

    Bana 7/24 core'da IP'de lazım olacağı için çok masraflı olacak galiba yine de bir bakayım denemelik satın alacağım bu ay, çok sağolun
  • 01-12-2021, 11:27:38
    #8
    esxi (vsphere'in ücretsizi) linux tabanlı şahsına münhasır bir işletim sistemi. vmware sitesinden indirebilirsin. bir sürü vmware çalıştırabilen bir üst işletim sistemi diye düşünebilirsin. kurulduğu zaman arayüzü falan yok, sadece bir ip yazıyorsun ve sana ekranda bir link gösteriyor, "git yönetim panelini buradan indir" diyor. fiziksel makinanın üzerinde çok alengirli konfigürasyonlar yapmayacaksan hiçbir işin olmuyor. bayağı büyük bir uzaktan yönetim programı var, onunla idare ediyorsun. fiziksel makinada ne kadar disk ram işlemci varsa bunları kuracağın bir sürü sanal makina rasında paylaşarak kullanabiliyorsun. işlemci sayılarını ve çekirdekleri ayrı ayrı sanal makinalarda kullanabiliyorsun. ram'i de aynı şekilde... makinalar birbirinden bağımsız ve bildiğin pc yada server olarak çalışıyor. her sanal makinaya ayrı ayrı network kartı tanımlıyorsun (tabii sanal olarak) onları da yine bir sanal switch'le birbirine bağlayarak fiziksel karta "bind" ediyorsun. farklı ip kullanma yöntemleri var ama temelde aynı pc''de yaptığın gibi her bir makinaya gidip network kartına servis sağlayıcının sana verdiği ip'leri statik olarak tanımlıyorsun, olup bitiyor. eğer bazı makinalar sadece kendi aralarında hberleşecekse izole netwokrler, ip'ler ve subnetler tanımlayabliyorsun.

    işin güzel trafı şu... kullandığın fiziksek server üzerinde tek işlemci ve 4 çekidek var diye sadece bu sayıda işlemci ve çekirdek kullanmıyorsun. 40gb ram var diye bu kadar ram kullanman gerekmiyor. esxi denilen işletim sistemi bu kaynakları kullanıma göre anlık olarak sanal makinalar arasında paylaştırdığı için, örneğin bir makinanda database işemi yoğun olarak yapılıyorsa kaynakları oraya yönlendiriyor ve iş bitince örneğin yoğun hit alan siteni barındıran sanal makinaya geri veriyor. tabii bir takım üst limit sınırlamaları var ama endişe etmene gerek yok bu sınırları esxki makina kurarken söylüyor. bir sürü farklı tip ve boyutta diski birleştirip tek bir büyük disk (datastore) yapıyor. sen bu datastore'u sanal makinaların arasında paylaştırıyorsun. istersen diskler gerektiğinde dinamik olarak büyüyor falan. her türlü raid miror yapabiliyorsun.

    işşin komik tarafı, ben yoğun şekilde seneler önce kullanırken,esxi vmware altına kendi laptop'una kurulabiliyorsu. sanırım yine öğledir. denyebilirsin. sanal makinalara windows 95'ten linuz'a ms server'ın binbir çeşidini kurabilirsin. yedekleme olayı bir harika... sanal makineyi install edip "snapshot" alıyorsun (acayip de hızlı alıyor) al sana yedek. makinayı çat diye istediğin tarihe geri dönebiliyorsun. sanırım esxi yapmıyor ama paralı versiyonu olan vsphere makinalar arasında hot-swap yapabiliyor, iki sanal makinayı senkronize edebliyor, böylece mesela siteni çalıştıran asıl sanal makina çökerse öteki çat diye devreye giriyor falan filan...


    sana kolaylıkları diliyorum.
  • 01-12-2021, 11:30:56
    #9
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    esxi (vsphere'in ücretsizi) linux tabanlı şahsına münhasır bir işletim sistemi. vmware sitesinden indirebilirsin. bir sürü vmware çalıştırabilen bir üst işletim sistemi diye düşünebilirsin. kurulduğu zaman arayüzü falan yok, sadece bir ip yazıyorsun ve sana ekranda bir link gösteriyor, "git yönetim panelini buradan indir" diyor. fiziksel makinanın üzerinde çok alengirli konfigürasyonlar yapmayacaksan hiçbir işin olmuyor. bayağı büyük bir uzaktan yönetim programı var, onunla idare ediyorsun. fiziksel makinada ne kadar disk ram işlemci varsa bunları kuracağın bir sürü sanal makina rasında paylaşarak kullanabiliyorsun. işlemci sayılarını ve çekirdekleri ayrı ayrı sanal makinalarda kullanabiliyorsun. ram'i de aynı şekilde... makinalar birbirinden bağımsız ve bildiğin pc yada server olarak çalışıyor. her sanal makinaya ayrı ayrı network kartı tanımlıyorsun (tabii sanal olarak) onları da yine bir sanal switch'le birbirine bağlayarak fiziksel karta "bind" ediyorsun. farklı ip kullanma yöntemleri var ama temelde aynı pc''de yaptığın gibi her bir makinaya gidip network kartına servis sağlayıcının sana verdiği ip'leri statik olarak tanımlıyorsun, olup bitiyor. eğer bazı makinalar sadece kendi aralarında hberleşecekse izole netwokrler, ip'ler ve subnetler tanımlayabliyorsun.

    işin güzel trafı şu... kullandığın fiziksek server üzerinde tek işlemci ve 4 çekidek var diye sadece bu sayıda işlemci ve çekirdek kullanmıyorsun. 40gb ram var diye bu kadar ram kullanman gerekmiyor. esxi denilen işletim sistemi bu kaynakları kullanıma göre anlık olarak sanal makinalar arasında paylaştırdığı için, örneğin bir makinanda database işemi yoğun olarak yapılıyorsa kaynakları oraya yönlendiriyor ve iş bitince örneğin yoğun hit alan siteni barındıran sanal makinaya geri veriyor. tabii bir takım üst limit sınırlamaları var ama endişe etmene gerek yok bu sınırları esxki makina kurarken söylüyor. bir sürü farklı tip ve boyutta diski birleştirip tek bir büyük disk (datastore) yapıyor. sen bu datastore'u sanal makinaların arasında paylaştırıyorsun. istersen diskler gerektiğinde dinamik olarak büyüyor falan. her türlü raid miror yapabiliyorsun.

    işşin komik tarafı, ben yoğun şekilde seneler önce kullanırken,esxi vmware altına kendi laptop'una kurulabiliyorsu. sanırım yine öğledir. denyebilirsin. sanal makinalara windows 95'ten linuz'a ms server'ın binbir çeşidini kurabilirsin. yedekleme olayı bir harika... sanal makineyi install edip "snapshot" alıyorsun (acayip de hızlı alıyor) al sana yedek. makinayı çat diye istediğin tarihe geri dönebiliyorsun. sanırım esxi yapmıyor ama paralı versiyonu olan vsphere makinalar arasında hot-swap yapabiliyor, iki sanal makinayı senkronize edebliyor, böylece mesela siteni çalıştıran asıl sanal makina çökerse öteki çat diye devreye giriyor falan filan...


    sana kolaylıkları diliyorum.
    Teşekkür ederim hocam bilgileriniz için