• 03-11-2021, 04:18:56
    #28
    Ben 400 dolar ile gün gibi geçiniyorum 1000 dolarım olsa güllük gülistanlık yaşarım hayatı
  • 03-11-2021, 13:28:54
    #29
    Yorumlara bak sanki herkes aylık 20k+ kazanıyor. Ülkenin %40'ı asgari ücretle çalışıyor. Aldığınız parayı savurursanız aylık 50 bin lira da yetmez. Ev geçindirmek, geçim sıkıntısı başlı başına bir dert. Ama şu duruma göre 9600 TL bence çok güzel bir rakam. Ama insanlar aşırı lükse kaçıyor veya hesabını bilmiyor. Adamın 5000 TL maaşı var, kredi kartı limiti 30 bin tl. Durmadan harcıyor sonra ben geçinemiyorum ben açım der.

    Her zaman yukarıya bakmayı bırakın biraz da aşağılara bakın. Hayatı günü gününe yaşayan insanlar var. Günlük 20 lirayla 30 lirayla yaşamaya çalışanlar var.
  • 03-11-2021, 13:37:17
    #30
    yaşamaktan ne anladığınıza bağlı
    insanımızın çoğu mecburen yaşamayı, ölmemek sanıyor.
    yaşamak = ölmemekse, bu para fazlasıyla yeter.
    • Angelicakaka
    • Type
    Angelicakaka ve Type bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 03-11-2021, 14:24:50
    #31
    Üyeliği durduruldu
    çok rahat yeter minimum standart yaşama
  • 03-11-2021, 14:52:51
    #32
    Kişinin karakteri ve yaşam standardı ile alakalıdır.
    Hayatını gelirine göre ayarlayabilen adam asgari ücretle de yaşar.
    Hayatını gelirine göre ayarlayamayan adam 20 bin lira kazansa da 2 sene sonra icralık borçları olur.

    4 kişilik ailenin yoksulluk sınırı 9500 lira.
    Bu para ile tek kişi orta alt sınıf hayat sürer.
  • 03-11-2021, 15:31:34
    #33
    huseyintalhazit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1000 Dolar Güncel Kur İle 9600 TL
    Ev Kirası piyasa fiyatların göre 3500 min
    Doğalgaz elektrik su internet : 1000 tl
    Giyim /mutfak : 1500
    Ufak tefek giderler : 400
    Arabada olacak ; 1500 araba masrafı
    Kalan 1700 tl
    Buyrun size hayat arkadaşım İstanbul'da oturuyor şuan onunla konuşurken denk geldim sayalım dedik bu çıktı ortaya
    4 kişilik bir mini ailemiz var. aylık 5K İle kira vermeden Krallar gibi geçiniyoruz..

    İhtiyaç; Yokluk duygusu ile ortaya çıkar ve sınırlı olan insan kaynaklarına karşılık sınırsızdır. 50 bin dolar ile geçinemeyen varken 1500TL İle de çok rahat tek başına geçinebilen çıkacaktır..



    Sanki forumdaki herkes 1000 usd kazanabiliyor gibi yazmış herkes..
  • 03-11-2021, 15:53:45
    #34
    harcayan adama 10 bin dolar da yetmez
  • 03-11-2021, 15:59:05
    #35
    kaane adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tek başına yaşıyorsa her türlü yaşanır. Dolarla maaş alması yeterli zaten, enflasyondan etkilenmez.
    Mesajı okurken gördüm, nice mutlu yıllara hocam,

    cevaba gelecek olursak, millet 3 bin tl ile kira ödüyor yaşıyor...
    Yaşamak var, Yaşamak var...
    Bu ucu açık bir soru. 3 bin alan da yaşıyor 300 bin alan da yaşıyor
  • 03-11-2021, 15:59:51
    #36
    Çok mu düşünüyorsun böyle boş konular açarken