• 16-10-2021, 17:05:51
    #1
    Üyeliği durduruldu
    20li yaşlarda üniversite arkadaşlarıızla memleket muhabbeti de yapardık. Herkes kendi memleketini sever savunurdu. Genelde bizim millet böyle muhabbetleri sever, kendi memleketiyle övünmeye bayılır.

    Ancak lisedeyken de okula bomba koyma gibi bir fantezimzi vardı. Yok örgüt işi falan değil. Öğütüm sistemi çok berbat olduğu için bezdiriyordu. Üstelik bunu çok farklı kişilerden de duyunca yalnız olmadığımı farkettim.

    Geçen zamanla birlikte, çok da övündüğümüz şehirlerimizin aslında çok kötü özelliklerinin de olduğunu kavramaya başladım. Eh, işlerimşz de kötü gitmeye başlayınca geçmişten bugüne geniş bir değerlendirme yapınca daha farklı düşünüyorum artık.

    Eğer ekonomik sorununuz yoksa, hayatınız vasatın üstündeyse körü körüne şehrinize aşırı sevgi duyabilirsiniz. Ve olumsuz şeyleri de görmezden gelebilirsiniz.


    ***

    Yaşadığım köy ilçe ve şehri eleştirirken çoğu kişi benim abarttığımı düşünür. Oysa o kadar çok kötülük ve çirkinlik var ki... Belki çok iyi durumda olsaydım ben de görmezden gelirdim. Bilemiyorum.


    ***

    Ancak yaşadığım duyguları ilginç bir şekilde Ahlat ağacı filminde birebir gördüm. Burada oyuncunun Çan için söyledikleri aynen benim durumumu yansıtıyor. Filmi izlemediyseniz ayıp etmişsiniz.

    Çan belediye başkanı ise, filmde geçen iki diyalog nedeniyle duyar kasıp sitem etmiş. Haber şurada.

    Ben de bulunduğum çevreyle ilgili eleştiri yapınca tıpkı bu belediye başkanı gibi düşünen tipler aynı şekilde tepki gösteriyor.

    Burada kesiyorum. Konuya ilgi olursa uzatacağım...
  • 16-10-2021, 17:33:55
    #2
    Başlık doğru mu?

    Ayrıca memleketim süper, içindeki insanlardan dolayı kötülemem , kötü yapanlar insanlar 😊
  • 16-10-2021, 17:40:00
    #3
    Konuyu okudum ama ana düşünceyi ve sorunuzu algılayamadım.
    Alıntı
    Ancak lisedeyken de okula bomba koyma gibi bir fantezimzi vardı.
  • 16-10-2021, 17:41:03
    #4
    Var tabii, olmaz mı!?
  • 16-10-2021, 17:41:24
    #5
    Konuyu kavrayamadım ben.
  • 16-10-2021, 18:50:18
    #6
    Üyeliği durduruldu
    osmanlitorunu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Başlık doğru mu?

    Ayrıca memleketim süper, içindeki insanlardan dolayı kötülemem , kötü yapanlar insanlar 😊
    Kötü insan ve kötülük oranı yüksek olunca, evet başlık doğru hocam.
    Filmi izlemeniz gerekiyor.
  • 16-10-2021, 18:51:42
    #7
    Üyeliği durduruldu
    bakis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu okudum ama ana düşünceyi ve sorunuzu algılayamadım.
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu kavrayamadım ben.
    Hocam
    1. Filmi izlememişsiniz
    2. Yaşadığınız şehirde pek kötü olay yaşamamışsınız
    3. Lise eğitiminiz bizim zamana göre çok çok iyi geçmiş.
    Siz şükredin.
  • 16-10-2021, 19:00:23
    #8
    looktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam
    1. Filmi izlememişsiniz
    2. Yaşadığınız şehirde pek kötü olay yaşamamışsınız
    3. Lise eğitiminiz bizim zamana göre çok çok iyi geçmiş.
    Siz şükredin.
    1. Saçma konu açmışsınız.
    2. Forum'da filmi izleyen yokmuş.
    3. Cümleler açıklayıcı değilmiş.
    Siz konuyu kilitleyin.