• 02-10-2021, 18:52:55
    #1
    Cyber Security
    Arkadaşlar Proton Maili araştırdım ve özel şifrelemelerde korunan en iddialı mail olduğunu gördüm şimdi sorumuza gelelim.
    Soru 1- Proton Mail denildiği kadar güvenli mi?
    Soru 2- Proton Mailden memnun musunuz?
    Soru 3- Proton Maili Tavsiye edermisiniz?
    Soru 4- Daha önce faydasını gördünüzmü?

    Sorduğum sorular aslında bakıldığı zaman aynı yere çıkıyor bu proton mail ile alakalı düşüncelerinizi yorumlarınızı merak ediyorum.
    İyi forumlar.
  • Kabul Edilen Cevap
    • 2 yıl dolmak üzere protonmail ücretli üyeliğini domain mail olarak kullanıyorum. Daha öncesinde 1 yıl civarı yandex kurumsal ve 4 yıl civarı Google G-Suite kullandım.
      Muhtemelen artık Protonmail ile devam ederim, bu kadar yer dolandıktan sonra içime sinerek kullandığım tek mail servisi oldu.

      Kişisel iletişim için kullanıyorum. Öyle ultra gizlilik durumum yok fakat yinede diğer mail servislerinde içim rahat değildi. Benim için sözleşmede “Mail datalarını işleriz, iş ortaklarımızla paylaşırız sonra sana reklam olarak döneriz.” Demedikleri sürece ve bunuda şifreleme ile güvence altına aldıkları sürece sıkıntı yok.

      Ha bu arada protonmail’ in direkt kendi uzantıları bazı şirketlerde ************** girişimleri yüzünden banlı. Proton uzantılı mailler ile kayıt almıyorlar. Ben kendi domainimi bağladığım için hiç sıkıntı yaşamadım bugüne kadar. Bu durumda aklınızda bulunsun.
  • 02-10-2021, 18:54:08
    #2
    hiçbir faydasi yok eğer olsaydi tr de barinmazdi.
  • 02-10-2021, 18:54:28
    #3
    Yazılım Hizmetleri
    Çok büyük güvenlik farkları olacağını sanmıyorum.
    Diğer mail servislerinden de gözle görünür bir farkı yok.
  • 02-10-2021, 18:57:15
    #4
    Kullanımı temiz ve güzel. İçerisindeki güvenlik modülleri de gayet iyi çalışıyor ancak gizlilik için kullanacağım diyorsanız pek tavsiye etmem. Kendileri de gizlilik için kullanacaksanız TorNetwork ü üzerinden bağlanmanızı tavsiye ediyor.

    Bknz: https://secoursrouge.org/france-suis...entrification/
  • 02-10-2021, 18:58:08
    #5
    En iyisi sanırım
    Gene dökülüyor günün sonunda hocam küçük çaplı gizlenmek için kullanılabilir ancak
  • 02-10-2021, 19:26:19
    #6
    Güvenlik açısından değil ama kullanış rahatlığı ve arayüz sadeliği sebebi ile 2 yıldır kullanıyorum bir sorun yaşamadım
  • 02-10-2021, 20:07:15
    #7
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Kurumsal PLUS
    2 yıl dolmak üzere protonmail ücretli üyeliğini domain mail olarak kullanıyorum. Daha öncesinde 1 yıl civarı yandex kurumsal ve 4 yıl civarı Google G-Suite kullandım.
    Muhtemelen artık Protonmail ile devam ederim, bu kadar yer dolandıktan sonra içime sinerek kullandığım tek mail servisi oldu.

    Kişisel iletişim için kullanıyorum. Öyle ultra gizlilik durumum yok fakat yinede diğer mail servislerinde içim rahat değildi. Benim için sözleşmede “Mail datalarını işleriz, iş ortaklarımızla paylaşırız sonra sana reklam olarak döneriz.” Demedikleri sürece ve bunuda şifreleme ile güvence altına aldıkları sürece sıkıntı yok.

    Ha bu arada protonmail’ in direkt kendi uzantıları bazı şirketlerde ************** girişimleri yüzünden banlı. Proton uzantılı mailler ile kayıt almıyorlar. Ben kendi domainimi bağladığım için hiç sıkıntı yaşamadım bugüne kadar. Bu durumda aklınızda bulunsun.
  • 02-10-2021, 20:31:05
    #8
    Aksine bana hiç güvenli gelmiyor. 2 yıl önce açtığım tüm Proton mailler sebepsiz yere kapanmıştı.
  • 17-11-2022, 00:34:51
    #9
    Konu hakkında birtakım araştırmalar yapıyordum ve forumda bu konuya rastlayınca birkaç şey eklemek istedim. Lüblanlı Profesör Nadim Kobeissi'nin bu konu hakkında yayınladığı bir analiz var.
    An Analysis of the ProtonMail Cryptographic Architecture - Eylül 6, 2021 - https://eprint.iacr.org/2018/1121.pdf

    https://techcrunch.com/2021/09/06/pr...s-authorities/