• 24-09-2021, 17:56:27
    #1
    Merhabalar bi sorum var bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.
    Babam %47 engelli engelli raporuyla ötvden vs muaf olarak araba alınabiliyor ancak nerden nasıl başvuruluyor. arabayı sadece o mu kullanabiliyor ? Yardımcı olursanız sevinirim.
  • 24-09-2021, 17:57:20
    #2
    bende engelliyim araba oto galeriye gidin yardimci oluyorlar
  • 24-09-2021, 17:58:36
    #3
    tegretol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende engelliyim araba oto galeriye gidin yardimci oluyorlar
    Ehliyeti vs yok ama biriyle konuştum. Aile hekiminze başvurun sizi tekrar heyete yönlendiricekler ordakıler alabılır yada alamaz dıye karar verıcek dedı
  • 24-09-2021, 17:59:07
    #4
    steelyasin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar bi sorum var bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.
    Babam %47 engelli engelli raporuyla ötvden vs muaf olarak araba alınabiliyor ancak nerden nasıl başvuruluyor. arabayı sadece o mu kullanabiliyor ? Yardımcı olursanız sevinirim.
    %90 engelli raporu olanların vasileri kullanabilir.
    %47 ise sadece babanız kullanabilir muhtemelen tabii bu engelin ne olduğuna göre de değişiyordur.
    Tam olarak başvuru nasıl bilmiyorum maalesef.
  • 24-09-2021, 17:59:16
    #5
    Merhabalar,
    1. derece yakınınızın %90 ve üzeri engelli raporu olması lazım.

    %47 ile alamazsınız diye biliyorum.
    Ayrıca alsanız bile 5 yıl satamıyorsunuz bilginiz olsun.
  • 24-09-2021, 18:00:29
    #6
    steelyasin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar bi sorum var bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim.
    Babam %47 engelli engelli raporuyla ötvden vs muaf olarak araba alınabiliyor ancak nerden nasıl başvuruluyor. arabayı sadece o mu kullanabiliyor ? Yardımcı olursanız sevinirim.
    Önceden sadece %90 üzeri engellilere ötv den muaf yapıyolardır diye biliyorum, amcamlar dedemin üzerinden araba almıştı.
    Hayır arabayı o kullanmak zorunda değil.
    ötv'den muaf olabilmeniz için bir çok doktor sizleri inceliyor ve rapor ona göre veriliyor.
    araçı aldıktan sonra 5 sene satışı yasaktır. sonrasında dilediğiniz gibi satabilirsiniz.
    %40 %60 engelli olarak alan insanlarda gördüm. Tam detayını bilmiyorum bildiğim kadarını aktardım.
  • 24-09-2021, 18:00:49
    #7
    SerhatUner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,
    1. derece yakınınızın %90 ve üzeri engelli raporu olması lazım.

    %47 ile alamazsınız diye biliyorum.
    Ayrıca alsanız bile 5 yıl satamıyorsunuz bilginiz olsun.
    %40 ile %89 arası alabiliyor.
  • 24-09-2021, 18:05:14
    #8
    Merhaba hocam,
    İlk önce Devlet hastanesinde sağlık kurulu bölümüne randevu alın. Daha sonra orada sizi yönlendiriyorlar ne engeli olduğuna dair sorular hazırlıyorlar. Size sorular sorduktan sonra heyet karşısına çıkmak için randevu veriyorlar. Heyet zamanı geldiğinde hasta 5-6 Doktorun karşısına çıkıyor ve hastayı kontrol ediyorlar. O gün engel puanı belli oluyor. ÖTV'den muaf sayılabilmesi için %90 üzerinde engeli olması gerekiyor. Bizim yakınımız maalesef %88 de kalmıştı.
  • 24-09-2021, 18:07:14
    #9
    Kia Markasının sitesinde yazan bilgilendirme

    ÖTV (Özel Tüketim Vergisi), Belirli ürünlerin harcamalarında maktu ya da oransal olarak alınan bir vergi türüdür.
    ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) muafiyeti ise, vücudunda belli bir oran üzerinde işlev kaybı olan engelli vatandaşlarımızın faydalanabileceği bir haktır. Muafiyetli satış için sağlanması gereken koşullar aşağıdaki gibidir;
    Engel oranı %90 ve üzeri olan bireyler ÖTV’den muaf olarak araç satın alabilirler. ÖTV indirimden faydalanmak için ise engel oranı en az %40 olmalıdır. Raporda “ağır engelli” ya da “sürücü belgesi alabilir” ifadelerinin yer alması gerekmektedir.
    Araç sahibinin aracı kullanmasının mümkün olmaması durumunda, üçüncü dereceye kadar yakınları B sınıfı ehliyet sahibi olması koşuluyla bu araçları kullanabilirler.