• 22-09-2021, 19:22:36
    #10
    flyingatm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8 milyon veri tek tabloda 5GB boyutunda (total db 13 milyon, 12GB civarlarında) ise bunu 20 liralık hosting'de sorgu içerisinde data yapısı itibariyle mysql DISTNICT kullanarak listelemeyi yapabilirim diyorsunuz yani hocam? Ek olarak total sayfa sayısı da saydırılacak found rows ya da ayrı bir count ile ve hiçbir aktif cache sistemi kullanılmayacak.

    Bunu yapabilir misiniz 20 liralık hosting'de ve anlık on binlerce online hit altında?
    2 core bir sunucuda 4gb ramlik aylik 5 eurolouk bir sunucuda gayet yaptim. Tota sayfasi sayisi ve bunlarin sayfalanmasinada gerek yok 😂 ha istiyorsan sayfalamada onuda yaparsin rahatlikla cok yorucu bir sey degil. Calisilan veri 18 milyon response time to 1.2 (daha da optimize edilebilmesi gayet muhtemel) saniye idi. Sunucu firmasi hetzner. Anlik hit kismini cacheleme ile cok rahat cozebilir anlik veri akisinida web soket ile yapabilirsin. O cache kullanilamayacak yok bu yontem kullanilmayacak denmesi sacma maalesef.
  • 22-09-2021, 19:26:23
    #11
    Sunuda belirteyim ben burada bu teknoloji su teknolojiyi dover davasi yaomiyorum. Hepsi gerektiginde bilinmesi ve uygulanmasi lazim. Ama musteri bunda olacak diyorsa gayettr hizli bir cozumle sunabilirsin. Musteri belirttiginteknolojiker uzerinde yetismis insani rahat bulabildigi icin seciyor olabilir yada belirttiginiz teknolojiler onun isi icin farkli bir sorun yaratipta istememis olmasida muhtemel. Musteri su teknolojiler kullanilsin dediginde sen bu adamlar niye boyle diyemezsin.
  • 22-09-2021, 19:39:48
    #12
    Ecancan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2 core bir sunucuda 4gb ramlik aylik 5 eurolouk bir sunucuda gayet yaptim. Tota sayfasi sayisi ve bunlarin sayfalanmasinada gerek yok 😂 ha istiyorsan sayfalamada onuda yaparsin rahatlikla cok yorucu bir sey degil. Calisilan veri 18 milyon response time to 1.2 (daha da optimize edilebilmesi gayet muhtemel) saniye idi. Sunucu firmasi hetzner. Anlik hit kismini cacheleme ile cok rahat cozebilir anlik veri akisinida web soket ile yapabilirsin. O cache kullanilamayacak yok bu yontem kullanilmayacak denmesi sacma maalesef.
    Hocam sanırım beni junior bir yazılımcı sanıyorsunuz, sizin bahsettiğiniz olay sanırım wordpress site üzerinde statik cacheleme kullanarak yaptığınız bir iş sanırım. 1.2 saniye fazlasıyla çok bu arada bilginiz olsun. 10 bin hit altında bunu kaldıramazsınız. CPU %100'e vuracaktır. Sayfalama yapmak dünyanın en kolay işi, bunu nasıl yapacağımı sormadım. 8 milyon veride sorguya ek COUNT çekerseniz ya da found rows kullanırsanız neredeyse fazladan bir sorgu daha yapmış oluyorsunuz. Web Socket için socketo kullanalım dersem bunu nasıl 20 liralık hosting'de kullanacağım? Hakaret etmek istemem ancak, Sanırım WordPress'de sistem geliştire geliştire, uzun süredir custom sql sorgusu yazmadan ve her şeye cache eklentileri kullanarak gerçek dünya senaryolarını unutmuşsunuz. En son ne zaman yaptığınız PHP script'de redis cache algoritması kurdunuz?

    Burada soru 8 milyonun çokluğu ya da azlığı değildi. Burada konu neden R10'un bu stack'de hala bu kadar direttiğiydi. Ve evet tekrar ediyorum, DISTNICT kullanılan ve yine DISTNICT ile count çekilen 8 milyonluk tabloda 20 liralık hosting'de 20 kişiden fazlayı aktif olarak kaldıramazsınız. Sizin dediğiniz sanırım order by date ve limit 0,10 çekilen bir veritabanı. Hadi öyle olsun, bunu da 20 liralık host'da çekemezsiniz.

    Diğer mesajınıza cevap verecek olursam, bu bir soru. Neden R10'un bu stack'de direttiğini anlamadığım için sordum. Soru sor kategorisi burası, istediğim soruyu sorabilirim. Soru da gayet mantıklı bir soru.

    Biraz saldırı gibi bir mesaj oldu ancak takıldığınız yeri anlamadım.

    Düzenleme nedeni: Hakaret olduğunu düşündüğüm bir kısım silindi...
  • 22-09-2021, 19:44:05
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Reno şahin doblo arıza yapınca servis ve parça çok. Ancak audi volvo bir kez sorun çıkarsa sıkıntı.
    Projeyi yaptıran benim gibhem ekonomi hem de bilgi açısından düşük düzeydeyse durum budur. Ancak ciddi büyük kişilerin ve firmaların da bilgi-bilinç düzeyi şüpheli.

    İşin daha da kötüsü, yetkili ve makam mevki sahiplerinin çoğu teknolojiden satattan anlamaz. O yüzden ÇALIŞIYORSA BIRAK DURSUN zihniyeti çoğu yerde geçerlidir.
    Bu kültürle ilgili.
  • 22-09-2021, 20:43:37
    #14
    Bilinirlik
    Ozdesmislik
    Dolumantasyon coklugu
    Neredeyse basitlik
    Ne yapsin adam 50 tlye php gelistirme istiyor ...
  • 22-09-2021, 21:56:14
    #15
    flyingatm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sanırım beni junior bir yazılımcı sanıyorsunuz, sizin bahsettiğiniz olay sanırım wordpress site üzerinde statik cacheleme kullanarak yaptığınız bir iş sanırım. 1.2 saniye fazlasıyla çok bu arada bilginiz olsun. 10 bin hit altında bunu kaldıramazsınız. CPU %100'e vuracaktır. Sayfalama yapmak dünyanın en kolay işi, bunu nasıl yapacağımı sormadım. 8 milyon veride sorguya ek COUNT çekerseniz ya da found rows kullanırsanız neredeyse fazladan bir sorgu daha yapmış oluyorsunuz. Web Socket için socketo kullanalım dersem bunu nasıl 20 liralık hosting'de kullanacağım? Hakaret etmek istemem ancak, Sanırım WordPress'de sistem geliştire geliştire, uzun süredir custom sql sorgusu yazmadan ve her şeye cache eklentileri kullanarak gerçek dünya senaryolarını unutmuşsunuz. En son ne zaman yaptığınız PHP script'de redis cache algoritması kurdunuz?

    Burada soru 8 milyonun çokluğu ya da azlığı değildi. Burada konu neden R10'un bu stack'de hala bu kadar direttiğiydi. Ve evet tekrar ediyorum, DISTNICT kullanılan ve yine DISTNICT ile count çekilen 8 milyonluk tabloda 20 liralık hosting'de 20 kişiden fazlayı aktif olarak kaldıramazsınız. Sizin dediğiniz sanırım order by date ve limit 0,10 çekilen bir veritabanı. Hadi öyle olsun, bunu da 20 liralık host'da çekemezsiniz.

    Diğer mesajınıza cevap verecek olursam, bu bir soru. Neden R10'un bu stack'de direttiğini anlamadığım için sordum. Soru sor kategorisi burası, istediğim soruyu sorabilirim. Soru da gayet mantıklı bir soru.

    Biraz saldırı gibi bir mesaj oldu ancak takıldığınız yeri anlamadım.

    Düzenleme nedeni: Hakaret olduğunu düşündüğüm bir kısım silindi...
    Haklısın...
  • 23-09-2021, 10:05:34
    #16
    flyingatm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Proje geliyor, çok yüksek verilerle, çok fazla hit kaldırması istenen bir sistem isteniyor. MongoDB ve strapi headless CMS ile react kodlama yapalım diyorum css'de de tailwind kullanırız.

    Ancak hep aynı, mySQL, php ve bootstrap stack isteniyor.

    R10'daki bu hastalık nedir?
    Hocam ben hiç mongo db kullanmadım, mysql, sqlite, postgre falan kullandım. 40 gb lik veritabanından sorgular çekiyorum, 70 milyon satır vt den sorgu çektim, saniyenin 10 da 3 ü hızda dönüyor mesela sorgular,
    Mongo db kullandığınıza göre daha önce mysql kullanmışsınızdır, aradaki farkları biliyorsunuzdur. Ben bilmediğimden soruyorum. Mongo db daha mı hızlı mysql'den.
  • 23-09-2021, 10:12:17
    #17
    Ecancan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısın...
    erdeminizden dolayı tebrik ederim.
  • 23-09-2021, 10:21:26
    #18
    Mysql ile milyonlarca veriyi sorunsuz milisaniyeler içinde çekebiliyorum işini bilirsen mysql de güzel