150 tl ile ev geçindirme :/
19
●556
- 14-09-2021, 17:28:57Aileden maddi desteksiz zaten olacak iş değil üni. Aslında 650 ₺ gayet iyi bir rakam. Eğer tek geliri kredi-burs olan öğrenciler için kyk yurtları mevcut ( büyükşehirlerde sıranın gelmesi 3-4 yılı alır o ayrı) yemeği-konaklaması-sıcak suyu her şeyi bedavaya geliyor. Ben 280 ₺ alıyordum onunda hepsi ya yemeksepetine ya da sigaraya gidiyordu öğrencilerin büyük çoğunluğunu da bu tür harcamalara verdiğini düşünüyorum. Maalesef yaşam standartları yüksek bir ülke değiliz o yüzden evimi de devlet tutsun eğlencemi de karşılasın olmuyor
- 14-09-2021, 17:34:30Kardeş aileden destek yok mu ? Devlet tüm masrafları karşılayacak değil.
1. Ailenden uzak okul seçen sensin. Seçmezsen kira ödemezsin.
2. Devlet kalacak yemek paranı vermiyor eğitim masraflarını veriyor aslında binevi( kalem not kitap vb.)
bunlarda yoksa çalışabilirsiniz. - 14-09-2021, 17:52:41Paranın değeri gerçekten kalmadı. Ben Uzaktan internet işlerim için öğrenci arkadaşlarla çalışıyorum saati 15 tl. İngilizceniz varsa iletişime geçebilirsiniz.WatchSelman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Başarılar dilerim. - 14-09-2021, 18:03:33Kitap? Ünv. Okumadığınız belliPrens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 14-09-2021, 18:08:15Konuyu başka yerlere çeken arkadaşlar var. Eğlencemizide devlet karşılamasınmış. Konuda eğlenceden bahsettiğimi sanmıyorum. Artık öyle bir boşvermişlik içindeyimki tek amacımız kafamızı sokacak dökük bir ev ve karnımızın az buçuk doyması. Eğlenceymiş gezmekmiş zaten kimsenin umrunda değil cafeye oturup çay içmenin bile lüks sayıldığı dönemi herkes biliyor kimse inkar edip siyasetçilik yapmasın. Beğenmiyorsan git diyen arkadaşlar var isede keşke öyle bir şansım olsaydı
- 14-09-2021, 18:11:07Herkes anasından babasından altın kaşıkla doğup büyümüyor tabii,
Kira mı sadece tek mesele sanki, ailenin yanında okuyor olsan ne? Ek yarattığı masraflar insanın belini büküyor belini. Milyonlarca asgari ücretli aile var, çocuklar okula falan değil çalışmaya mahkum.
Pırıl pırıl çocuklar eğitimsiz geleceklere mecbur bırakılıyor. Çok üzücü. - 14-09-2021, 18:11:16Merhaba,
Paranın artık sadece adı var. Bir değeri yok artık.
650₺ değil 1650₺ bile olsa öğrenci için birşey ifade etmiyor.
Maddi durum yoksa, ya şehrindeki üniversiteye tercih yapılacak, ya da çalışıp okuyup kendini çevirmeye çalışacak.
Hepsi bittikten sonra da maalesef kredi ödemeleri - tabiri caizse kol gibi- karşısına çıkacak.