• 04-09-2021, 04:40:10
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Son 1 aydır gördüğüm kadarıyla bu konuya benzer şikayetler açılmış. Arada insanlar köprü olarak kullanılıp suçlu durumuna düşmüş. Bunun önüne nasıl geçersiniz;

    Şimdi asıl konuya gelelim R10 üzerinden ************** yapmanın 2 adet yöntemi var ( Önlem alıp mağdur olmamanız için anlatıyorum. Gidip milleti dolandırmaya çalışmayın )

    1 = Şimdi 3 kişi düşünün. Bunun birisi a birisi b birisi de namı değer ***********. Olay tamamen bu 3 kişinin arasında gerçekleşiyor. A kişisine Ahmet, B kişisine Burak diyelim. Diğeri de zaten *********** kişisi.

    Şimdi Ahmet bir konu açıyor atıyorum bir instagram hesabı satın almak istiyor. Aynı zamanda Burağın da bir konusu var instagram youtube vs. farketmez herhangi bir konusu var diyelim. *********** bu iki kişiyi hedefe koyuyor. Önce gidiyor Ahmet'e WhatsApp üzerinden ulaşıyor.

    D ( *********** ) = Merhaba dostum R10 üzerinden geliyorum. Sanırım hesap arıyorsun
    A ( Ahmet ) = Evet hocam hesap aramaktayım ( Aktiflik. takipçi. fiyat orasını kafanızda düşünün )
    D = İlgilenirseniz şu şekilde bir hesabım var ... ( Burada hesabı istatistikleri vesayre attığını düşünün )
    A = Hesap güzelmiş hocam, fiyatı ne kadar? indirim var mı? ve mail durumu nedir acaba?
    D = Hocam fiyat xxx pazarlık sünnettir tabiki de ve evet xx maili mevcut
    A = Ooo güzel hocam az biraz da indirim yaparsanız satın alırım ( Burayı şu şekilde düşünün *********** 5000 TL edecek hesaba 2000 TL diyor ve Ahmet düşünüyo fiyat güzel az da indirim yaptırır alırım )
    D = Tabi hocam xx fiyatı benim için makul. İlk alışverişimiz olduğu için de ayağınız alışsın
    A = Tamamdır öyleyse alayım hocam yine de emin olmak için R10'dan teyit yapalım işimiz garanti olsun
    D = Tabi hocam mesaj atıyorum WhatsApp'tan konuştuğunuz kişi benim diye ( Bu ve bunun gibi bir anahtar kelime de olabilir )
    A = Tamamdır hocam bekliyorum

    Şimdi Ahmet kişisini ayarladı. Ama bunu ayarlarken Burak kişisiyle de arka pencerede konuşuyordu. Burak kişisine mesaj attı. uygun fiyat verdi ( Konusu neyse atıyorum 500 TL edecek birşeye 250 dedi ve Burağı da okeyledi )
    Burak kişisiyle anlaştı ve teyit almak için '' Hocam teyit amaçlı bana WhatsApp'ta konuştuğunuz benim gibi bir mesaj atabilir misiniz? ardından işleme başlayalım'' kalıbında bir SM çekti. Burak garibim ne bilsin ucuza hizmet veya ürün buldum kaçırmayayım gibisinden hiç düşünmeyip Burağın profiline girdi. Teyit için Dolandırıcının dediği şeyi Ahmet kişisine yazdı ( Anahtar kelimeler farklılık gösterebilir )

    Ardından Ahmet kişisine yazdı '' Hocam yolladım mesaj bi bakın ticareti yapalım '' Ahmet gitti, mesajlara baktı, Burak kişisinden teyit mesajı gelmiş. Ardından Ahmet dolandırıcıya yazdı tamamdır hocam gördüm mesajınızı dedi ve dolandırıcıdan iban istedi. *********** usül usül ibanını verdi parayı aldı. ( Eğer sadece Ahmet değil Burak'ta satın alan tarafsa onun da parasını aldı. Yani çift dikiş )


    *********** parayı aldı. Belki Buraktan da parayı aldı orası duruma bağlı olarak değişmekte. Ardından *********** ikisini de engelleyip yavaştan kaçtı. Belli bir zaman geçti Ahmet baktıki adam bunu engellemiş. Hemen gitti R10'dan şikayet konusu açtı. @ Buraktan şikayetçiyim. Yazışmalar, paranın gönderildiğine dair dekont, r10'dan attığı teyit mesajı. Herşey iyi güzel de, ee Burak birini dolandırmadı ki? Sorun burada başlıyor ve tırmanmaya devam ediyor. Uzuyor da uzuyor. Moderatörler de bu olaya herhangi birşey yapamıyor çünkü kimin kime taktığı belli değil

    Olay bu şekilde gerçekleşiyor ve son zamanlarda sık sık şikayet konularında bu olaya şahit oluyorum. Bunun birde 2. versiyonu var ama anlatayım mı anlatmayayım mı tam emin değilim. Çünkü 2. olayı anlatırsam bu olaya ne moderatörler ne de adminler engel olabilir. Tamamen ************** havuzuna döner site ama bir moderatör veya admin benimle iletişime geçebilirse önce ona anlatırım hem bilgi sahibi olurlar hem de konuya ekleyip ekleyemeyeceğime karar verirler


    https://www.youtube.com/watch?v=pXcr4HBBv2M


    D0land1r1cılığın sansürlendiğini bilmiyordum. Artık o sansürü aklınızda canlandırırsınız
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      PARODİ amaç yaşanmasını önlemek sanırım.
  • 04-09-2021, 04:49:32
    #2
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    PARODİ amaç yaşanmasını önlemek sanırım.
  • 04-09-2021, 04:54:32
    #3
    la casa de papel
  • 04-09-2021, 04:58:10
    #4
    Yeni bir yöntem değil r10 da olan herkes yıllardır bilir sanırım bu yöntemi düşmezler diye düşünüyorum. Ama hiç de belli olmaz profesyonel SM uygularsa savcıları bile kandırırlar.
  • 04-09-2021, 05:02:23
    #5
    Üyeliği durduruldu
    superbir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni bir yöntem değil r10 da olan herkes yıllardır bilir sanırım bu yöntemi düşmezler diye düşünüyorum. Ama hiç de belli olmaz profesyonel SM uygularsa savcıları bile kandırırlar.
    Hocam ben eskiyi pek bilmem 9 aydır üyeyim. Son 2 haftadır şikayet konularında sürekli olarak bu yönteme maruz kalıp şikayet açan insanları görüyorum. Bu yüzden sürecin nasıl işlediğini anlattım. Büyük meblağlar için böyle şeylerin yaşanması çok zor amma velakin 50 100 200 300 500 gibi paralarda yaşanması çokta zor değil. Meblağ düştükçe %lik oran arttıkça artıyo. Bu yüzden teyit alırken detaylı bir teyit mesajı hatta karşılık olarak bu siz misiniz veya anlaştığınız şeylerin detaylarını aktarmalılar. Yoksa bunun önüne ne moderatör ne de hukuk geçer. Çünkü asıl kişi çoktan gitmiş oluyor ve ihaleyi birine bırakıp gidiyo. Birde bunun tek r10 hesabıyla yöntemi var. O bundan daha sıkıntılı bir yöntem. Çok düşükte olsa illaki bunu çaktırmadan yapan insanlar vardır gibime geliyor
  • 04-09-2021, 05:07:39
    #6
    Forumun ünlü dolandiricisi bile var "SeyİT" diye ararsan bir sürü yazı bulabilirsin 😂 adam aynı telefon numarasıyla yıllardır milleti dolandırıyor bildiğin şebeke gibi birisi 😂 şuanda Allah bilir kimleri kandırıyordur.

    weondie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben eskiyi pek bilmem 9 aydır üyeyim. Son 2 haftadır şikayet konularında sürekli olarak bu yönteme maruz kalıp şikayet açan insanları görüyorum. Bu yüzden sürecin nasıl işlediğini anlattım. Büyük meblağlar için böyle şeylerin yaşanması çok zor amma velakin 50 100 200 300 500 gibi paralarda yaşanması çokta zor değil. Meblağ düştükçe %lik oran arttıkça artıyo. Bu yüzden teyit alırken detaylı bir teyit mesajı hatta karşılık olarak bu siz misiniz veya anlaştığınız şeylerin detaylarını aktarmalılar. Yoksa bunun önüne ne moderatör ne de hukuk geçer. Çünkü asıl kişi çoktan gitmiş oluyor ve ihaleyi birine bırakıp gidiyo. Birde bunun tek r10 hesabıyla yöntemi var. O bundan daha sıkıntılı bir yöntem. Çok düşükte olsa illaki bunu çaktırmadan yapan insanlar vardır gibime geliyor