Marka Haklarının İhlali Hk.
4
●103
- 01-07-2021, 11:17:23Merhaba. Instagram'da marka haklarını elinde bulundurduğum bir isim, farklı bir kişi tarafından kullanılıyor. Tamamen taklit amaçlı yeni açılmış bir hesap. Nasıl bir aksiyon alabilirim? Direkt savcılığa mı bildirmeliyim yoksa CİMER üzerinden mi oluyor? Bilgisi olan varsa ve yanıtlarsa sevinirim.
- 01-07-2021, 11:22:40Sistem değişmedi ise; Fikri sınai haklar hukuk veya ceza mahkemesinde dava açıp kullanımdan men ve tazminat davası açabilirsinizMaharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-07-2021, 11:37:04Herhangi bir işlem yapmadan önce hesap ile alakalı bütün bilgileri ihlali nasıl yaptığını. Gönderilerinden örnekleri kullanıcı adını vs toplayıp saklayın. Sonrasında durumu açıklayan bir yazıyı marka haklarınızı belgeleyen evrakların örnekleriyle birlikte instagrama gönderin. Sonrasında instagrama yaptığınız başvuru metnini ve şu tarihte instagram yönetimine de şikayette bulunduk şeklinde belgeleyerek savcılığa suç duyurusunda bulunun.Maharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İnstagram bilgi paylaşımı konusunda sağlıklı imkanlar sunmuyor. Bu nedenle instagram iç denetim mekanizmalarını da sürece dahil etmenizde fayda var. Hiçbir işlem yapmadan önce delilleri sağlam bir şekilde toplamaya özen gösterin. İyi forumlar - 01-07-2021, 11:46:52Paylaşımlarda kopyalama yok. Sadece ismimizi kullanıyor.Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-07-2021, 11:53:25Hesap adını rastgele buldum. Ben aynı iş için kullanmıyorum zaten. Benim bu kişisel hesabım canım isterse post paylaşıyorum. Gibi bir durumla karşılaşmamak için sizin marka bilinirliğinizi kullanıp haksız kazanç elde ettiğini, sizin markanıza zarar verdiğini vs ispat etmeniz gerek. İspat için paylaşılan postları kayıt altına almanız gerek. Karşınıza gelen memur hani bu hesapta hiçbir şey yok diyebilir. İşin ucunda sizin haksız çıkıp karşı tarafa iftira atmaktan ceza almanız bile mümkün. İşlem yapmaya başlamadan önlem olarak bunları saklamanız gerekiyor. Fikri sinai haklar savcılığında işlemler biraz farklı yürüyor. Mümkünse başvuruyu avukat aracılığı ile yapın. Ne memurlar nede karar verici merciler vatandaşı çok ciddiye almıyor. Bugün git yarın gel muhabbeti bile yapabilirler. Geçmiş olsun.Maharaja adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle