• 20-06-2021, 13:59:52
    #1
    Arkadaşlar dün normal bir şekilde PC’yi kapattım bugün açtım sürekli reboot and select proper boot device hatası almaya başladım. Daha sonra araştırdım hdd ile alakalı olabileceğini öğrendim pcyi komple söküp hddyi kontrol edip tekrar topladım fakat sorun düzelmiyor bir türlü sizce ne olmuş olabilir hddnin ömrü bitmişmidir?

    mobilden bağlanıyorum ondan resim yan olmuş kusura bakmayın

  • 20-06-2021, 14:04:30
    #2
    Tam emin olmamakla birlikte bios ekrandan first boot deviceye girip hdd seçerseniz düzelir belki
  • 20-06-2021, 14:04:51
    #3
    Boot (açılış) önceliğini HDD'ye vermelisiniz. Bilgisayarınızda boot edilemeyecek bir DVD/USB bellek takılı olabilir ve sistem bu aygıtlar üzerinden başlayamadığı için hata döndürebilir.

    En kötü ihtimal ise HDD'nizin arızalanmış olma ihtimalidir.
  • 20-06-2021, 14:11:58
    #4
    @BilWeb; hocam boot ekranında böyle çıkıyor işte

  • 20-06-2021, 14:12:59
    #5
    Dell cihazlar sıradan cihazlara göre bios konusunda da farklıdır testi tekrar yapip hard drive seçeneğini seçin hatayı resim olarak gönderiniz. Birde Eklemek istediğim hdd bilgisayarı çalıştırdıginizda ses veriyormu yada titreşim varmı çalışmasını doğrulamak için eğer ses veya titreşim durumu yoksa anakart üzerinde hdd yolu üzerinde mosfet veya dirençlerde problem olabilir.
  • 20-06-2021, 14:15:57
    #6
    Yeniden başlatıp sürekli F8'e basarak (veya hangi tuşsa sizdeki) normal boot menüsünün açılmasını sağlayıp ekran görüntüsü yollayabilir misiniz?
  • 20-06-2021, 14:16:53
    #7
    Cd yada usb ile başlangıç onarma yapın hocam boot dosyaları bozulmuş olabilir. Hdd bozulmuş olabilir. Hdd kablosu bozulmuş olabilir. Çok ihtimal var. Deneyip test etmeniz gerek.
  • 20-06-2021, 14:20:10
    #8
    @OneGui; hocam ekran bu şekilde. Ayrıca ilk açılışta ses geliyor her zaman ki normal ses.
  • 20-06-2021, 14:22:39
    #9
    BilWeb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeniden başlatıp sürekli F8'e basarak (veya hangi tuşsa sizdeki) normal boot menüsünün açılmasını sağlayıp ekran görüntüsü yollayabilir misiniz?