• 18-06-2021, 11:50:06
    #1
    Merhaba arkadaşlar internetten ürün satıp 3 5 ek gelir elde etmeye çalışıyorum ama bu fatura sorunu beni illallah ettirecek.

    İnternetten satış olduğu için her ürüne fatura kesiyorum mecbur. Ama toptan ürün alırken hiç bir yer fatura vermiyor fatura isteyince yüzde 18 KDV koyuyor fiyatın üstüne!. Bunu koyunca da zaten bişey kalmıyor. Fatura vermeniz zorunlu zaten diyorum e tamam veriyorum ya kdv yi karşılarsan diyor. E başta neden kdvli fiyat vermiyorsun o zaman

    Geçen bir firmadan perde malzemesi aldım. Fatura istedim perde ipi diye yüzde 8 lik fatura kesti yüzde 8 ücretini alıp. Malzeme ip değil aslında yüzde 18 kdvsi. Dedim bu malzeme yüzde 18. yüzde 18 kesmen lazım. Yok bizde bütün faturalar yüzde 8 işine geliyosa dedi. Ben o malzemeyi satarken yüzde 18 kesiyorum adamdan yüzde 8 almak zorunda kaldım al bide burdan zarar. Bunu yapan koca koca firmalar vergi kaçırıyor ediyor. Ben aylık 4 5 bin liralık iş zor yapıyorum korkumdan her ürüne fatura kesiyorum ceza yerim diye. Muhasebecim de hiç yardımcı olmuyor her aradığımda bi yerden fatura bulman lazım diyor sadece. Artık burama kadar geldi ne fatura bulabiliyorum ne bişey yapabiliyorum aldığım her ürüne zor bela fatura kesitrmek istiyorum adamlar bir de 1000 lira altına fatura kesemiyoruz diyor. Ben e arşivden 10 liralık ürüne fatura kesiyorum adam 500 liralık aldığım ürüne miktar düşük diye fatura kesmiyor. Bu konuda ne yapabiliriz yol gösterirseniz sevirinim
  • 18-06-2021, 11:54:01
    #2
    Üyeliği durduruldu
    masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar internetten ürün satıp 3 5 ek gelir elde etmeye çalışıyorum ama bu fatura sorunu beni illallah ettirecek.

    İnternetten satış olduğu için her ürüne fatura kesiyorum mecbur. Ama toptan ürün alırken hiç bir yer fatura vermiyor fatura isteyince yüzde 18 KDV koyuyor fiyatın üstüne!. Bunu koyunca da zaten bişey kalmıyor. Fatura vermeniz zorunlu zaten diyorum e tamam veriyorum ya kdv yi karşılarsan diyor. E başta neden kdvli fiyat vermiyorsun o zaman

    Geçen bir firmadan perde malzemesi aldım. Fatura istedim perde ipi diye yüzde 8 lik fatura kesti yüzde 8 ücretini alıp. Malzeme ip değil aslında yüzde 18 kdvsi. Dedim bu malzeme yüzde 18. yüzde 18 kesmen lazım. Yok bizde bütün faturalar yüzde 8 işine geliyosa dedi. Ben o malzemeyi satarken yüzde 18 kesiyorum adamdan yüzde 8 almak zorunda kaldım al bide burdan zarar. Bunu yapan koca koca firmalar vergi kaçırıyor ediyor. Ben aylık 4 5 bin liralık iş zor yapıyorum korkumdan her ürüne fatura kesiyorum ceza yerim diye. Muhasebecim de hiç yardımcı olmuyor her aradığımda bi yerden fatura bulman lazım diyor sadece. Artık burama kadar geldi ne fatura bulabiliyorum ne bişey yapabiliyorum aldığım her ürüne zor bela fatura kesitrmek istiyorum adamlar bir de 1000 lira altına fatura kesemiyoruz diyor. Ben e arşivden 10 liralık ürüne fatura kesiyorum adam 500 liralık aldığım ürüne miktar düşük diye fatura kesmiyor. Bu konuda ne yapabiliriz yol gösterirseniz sevirinim
    alış faturan ile kdv zaten eşitleniyor diye biliyorum yanlış mı biliyorum her fatura kesen kişide senden alıyor o fatura parasını bizde ödüyoruz
  • 18-06-2021, 12:01:53
    #3
    Hocam öncelikle fatura kesmeyen işletmeyi şikayet edin. Ayrıca aileniz harcama yaparken faturayı sizin adınıza kestirsin. Teknolojik cihaz mobilya vb malzemeleri sizin adınıza alırlarsa oradan da kdv geri dönüşünüz olur.
  • 18-06-2021, 12:03:12
    #4
    Böyle devam edersen yarın öbür gün sorarlar "sen hiç mal alışı yapmadan nasıl ürün satıyorsun ?"
    Tedarikçilerinden fatura alman senin için daha iyi olur,
    Diğer bir konu KDV, KDV sizin için emanet para gibi düşünebilirsiniz.
    Maliyetlerinizi KDV hariç üzerinden hesaplayın, sattığınız üründeki hesaplanan KDVyi zaten tahsil ediyor ve ödemesini yapıyorsunuz.
  • 18-06-2021, 12:11:22
    #5
    Ahh hocam maalesef dediğiniz şekilde o kadar fazla firma var ki, birde son zamanlarda şu kadar altına fatura kesemiyoruz diye saçma sapan bir kelime kullanıyorlar. Size tavsiyem fatura vermeyen firma yerine başka firmalardan mail ile veya telefon ile konuşarak proforma fatura (fiyat teklifi) isteyin, zaten onu verdiklerinde kdv dahil veya kdv hesaplanmış şekilde verecekler. Bu sayede daha uygun ürün satıcıları bulmak mümkün.
  • 18-06-2021, 15:26:39
    #6
    ayvuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle devam edersen yarın öbür gün sorarlar "sen hiç mal alışı yapmadan nasıl ürün satıyorsun ?"
    Tedarikçilerinden fatura alman senin için daha iyi olur,
    Diğer bir konu KDV, KDV sizin için emanet para gibi düşünebilirsiniz.
    Maliyetlerinizi KDV hariç üzerinden hesaplayın, sattığınız üründeki hesaplanan KDVyi zaten tahsil ediyor ve ödemesini yapıyorsunuz.
    Hocam almaya çalışıyorum yine elimden geldiğince hiç almamış değilim zaten. Son dediğinizi anlamadım.
    mesela ürünü 50 tl den alıyorum fatura kesmiyor. Daha sonra ürünü 100tl den satıyorum. bana 100TL nin kdv si çıkmıyor mu 18 lira? Tabi kargo ve komisyon gideri de var hadi 30 lira onlar tutsa ben yine 70 liranın kdv sini veriyorum.
  • 18-06-2021, 15:27:14
    #7
    garajyazilim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle fatura kesmeyen işletmeyi şikayet edin. Ayrıca aileniz harcama yaparken faturayı sizin adınıza kestirsin. Teknolojik cihaz mobilya vb malzemeleri sizin adınıza alırlarsa oradan da kdv geri dönüşünüz olur.
    Mobilya vs olacağını sanmıyorum hocam yani internet satışı olduğu için sadece bilgisayar malzemeleri oluyor.
  • 18-06-2021, 18:59:18
    #8
    masterthone adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam almaya çalışıyorum yine elimden geldiğince hiç almamış değilim zaten. Son dediğinizi anlamadım.
    mesela ürünü 50 tl den alıyorum fatura kesmiyor. Daha sonra ürünü 100tl den satıyorum. bana 100TL nin kdv si çıkmıyor mu 18 lira? Tabi kargo ve komisyon gideri de var hadi 30 lira onlar tutsa ben yine 70 liranın kdv sini veriyorum.
    Arkadaş tedarikçin sana fatura kesmediği için sen resmi olarak aldığın malların bedelini maliyete yansıtamıyorsun,
    ilk aşamada resmi olarak görünen durum
    Hiç mal alışı yok ama sürekli satış var ? hayatın olağan akışına uygun olmayan bir durum.

    KDV kısmına gelirsek tekrar söylüyorum maliyetler KDV hariç hesaplanır.

    Eğerki mal alışın faturalı olsaydı (KDV %18 kabul edilmiştir.);
    Örneğin: 100 liradan 20 tane ayakkabı aldınız
    100x20=2.000 TL ayakkabı maliyetiniz oldu
    bu ayakkabıları dükkanınıza getirmek için 100 lirada kargo verseniz
    toplam maliyet 2100 lira olur
    2100/20=105 lira bir ayakkabının maliyeti olur size.

    KDV kısmından olaya baktığımızda
    100x20=2.000 + KDV (360 TL KDV alacağınız var)
    100 lira nakliye için : 18 TL kdv alacağınız var

    Toplamda (378) 360+18 TL kdv alacağınız oluşur,

    Satış yaptınız bir ayakkabıyı başabaş noktasında satma maliyetiniz 105 TL
    siz ayakkabıyı 200 TL ye sattınız diyelim
    200+kdv (KDV 36 tl)

    Şuanki durumda
    378 TL KDV Alacağınız
    36 TL KDV Borcunuz var
    devletten toplam alacağınız 342 TL olur

    iki gün sonra
    300 liradan 15 ayakkabı sattınız
    300x15=4500+KDV (kdv 810 TL)

    Şuanki durum
    Maliyetlerdeki alacağınız KDV 378
    ilk satıştaki ödenecek KDV 36
    Sonraki satıştaki Ödenecek KDV 810

    Son durumda
    36+810= 846 TL Ödenecek KDV
    378 TL Alacağımız KDV olur

    mahsuplaşırsak
    846-378= 468 TL KDV ödemeniz çıkar.



    daha basit nasıl anlatılabilir bilmiyorum ama sattığın ürünler ile ilgili dengeli olarak alış faturanı toplamanı tavsiye ederim. KDV senin durumunda en az sorun çıkaran durum görünüyor.
  • 18-06-2021, 19:09:46
    #9
    ayvuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş tedarikçin sana fatura kesmediği için sen resmi olarak aldığın malların bedelini maliyete yansıtamıyorsun,
    ilk aşamada resmi olarak görünen durum
    Hiç mal alışı yok ama sürekli satış var ? hayatın olağan akışına uygun olmayan bir durum.

    KDV kısmına gelirsek tekrar söylüyorum maliyetler KDV hariç hesaplanır.

    Eğerki mal alışın faturalı olsaydı (KDV %18 kabul edilmiştir.);
    Örneğin: 100 liradan 20 tane ayakkabı aldınız
    100x20=2.000 TL ayakkabı maliyetiniz oldu
    bu ayakkabıları dükkanınıza getirmek için 100 lirada kargo verseniz
    toplam maliyet 2100 lira olur
    2100/20=105 lira bir ayakkabının maliyeti olur size.

    KDV kısmından olaya baktığımızda
    100x20=2.000 + KDV (360 TL KDV alacağınız var)
    100 lira nakliye için : 18 TL kdv alacağınız var

    Toplamda (378) 360+18 TL kdv alacağınız oluşur,

    Satış yaptınız bir ayakkabıyı başabaş noktasında satma maliyetiniz 105 TL
    siz ayakkabıyı 200 TL ye sattınız diyelim
    200+kdv (KDV 36 tl)

    Şuanki durumda
    378 TL KDV Alacağınız
    36 TL KDV Borcunuz var
    devletten toplam alacağınız 342 TL olur

    iki gün sonra
    300 liradan 15 ayakkabı sattınız
    300x15=4500+KDV (kdv 810 TL)

    Şuanki durum
    Maliyetlerdeki alacağınız KDV 378
    ilk satıştaki ödenecek KDV 36
    Sonraki satıştaki Ödenecek KDV 810

    Son durumda
    36+810= 846 TL Ödenecek KDV
    378 TL Alacağımız KDV olur

    mahsuplaşırsak
    846-378= 468 TL KDV ödemeniz çıkar.



    daha basit nasıl anlatılabilir bilmiyorum ama sattığın ürünler ile ilgili dengeli olarak alış faturanı toplamanı tavsiye ederim. KDV senin durumunda en az sorun çıkaran durum görünüyor.
    Eyvallah hocam çok güzel anlattınız. Benim burada tabi kargo ve komisyon giderleri de var onlarında yüzde 19 i var. Mal faturası tabi ki alıyorum ama mesela iki kere ürün alıyorsam 40 40. ilkine alıyorum ikinciye almıyorum falan bi şekilde halletmeye çalışıyorum ama dediğiniz gibi sıfır mal girişi asla yok bir çok fatura aldığım ayrı ayrı yerler var.

    Benim sormak istediğim bu kdv alacağı vereceği ne kadar var bunu nereden takip edebiliriz. Yani aylık olarak ne kadar kdv açığım var bunu nereden takip edebilriiz detaylı olarak