• 19-05-2021, 14:24:03
    #1
    Arkadaşlar az önce muhasebeci gittim, anlamadım sordum ama anlamadım. İnternette araştırdım bulamadım.
    Şahıs işletmesi kurmamı önerdi şahıs şirketine gerek yok dedi üstelik şahıs şirketinin kosgeb desteği alamayabielceğini ama bakacağını söyledi.
    Böyle 2 farklı ayrım var mı ben şahıs şirketi var sadece diye biliyordum. Sizin bir bilginiz varsa yardımcı olur musunuz?
    Teşekkrü ederim
  • 19-05-2021, 14:25:07
    #2
    @benimmuhasebecim; 'e sorularınızı sorabilirsiniz
    • sukrukara
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 19-05-2021, 14:25:48
    #3
    Şahıs Firması olur, Şirket farklı birşey
    Muhasebeciler Şirket dediğinizde Ltd. As. vb anlar. Ama size söylenilen şahıs firması (şahıs şirketi diye bir şey) yoktur.

    Şahıs Firması ✅
    Şahıs Şirketi ⛔
  • 19-05-2021, 14:29:55
    #4
    Mali Müşavir
    Her ikiside aynı şeydir şahıs firması şahıs şirketi hocam
  • 19-05-2021, 14:34:10
    #5
    benimmuhasebecim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her ikiside aynı şeydir şahıs firması şahıs şirketi hocam
    Hocam mesela kara sektör gibi isim veremeyeceğim verirsem belki yakalanıp ceza yüyebileceğimi söyledi ve ana faaliyet kodu dışında nace kodu eklediğimiz her eklediğimiz nace kodu için odalara kayıt olmak gerektiğini söyledi.
    Sanki adamı kötülüyormuş gibi oldu ama böyle mi oluyor gerçekten
  • 19-05-2021, 14:38:30
    #6
    ikisi farklıdır
    Şahıs işletmesi: basit veya gerçek usülde vergilendirilir. giderler ucuzdur kendin e devlet üzerinden başvuru yapıp vergi levhanı alabilirsin. Ssklı işçi çalıştırma zorunluğu yoktur.
    Şahıs şirketi: anonim ve ltd şeklinde olur bir sermayesi ve en az 1 ssklı çalıştırma zorunluluğu var mali muşavirle çalışmak zorundasın ve giderleri fazladır.
  • 19-05-2021, 14:40:03
    #7
    Rosso adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ikisi farklıdır
    Şahıs işletmesi: basit veya gerçek usülde vergilendirilir. giderler ucuzdur kendin e devlet üzerinden başvuru yapıp vergi levhanı alabilirsin. Ssklı işçi çalıştırma zorunluğu yoktur.
    Şahıs şirketi: anonim ve ltd şeklinde olur bir sermayesi ve en az 1 ssklı çalıştırma zorunluluğu var mali muşavirle çalışmak zorundasın ve giderleri fazladır.
    Hocam şimdi oldu,
    Ben sanıyorum ki şahıs şirketi işte normal bi dükkan falan.
    Halbuki dediğim şey şahıs işletmesiymiş
  • 19-05-2021, 17:39:09
    #8
    Merhaba Misafir;

    Şu bilginin tamamen yanlış olduğunu belirtmek isterim:

    "Şahıs işletmesi kurmamı önerdi şahıs şirketine gerek yok dedi üstelik şahıs şirketinin kosgeb desteği alamayabielceğini ama bakacağını söyledi. "

    Selamlar.
  • 19-05-2021, 18:13:44
    #9
    Esasen
    Şahıs Firması (şirketi) Bilanço usulüne göre defter tutan şirkettir.
    Şahıs işletmesi işletme hesabına göre defter tutar,

    Ne iş yapmak istediğinizi yazarsanız daha sağlıklı cevap verebiliriz.