• 13-05-2021, 20:12:06
    #1
    Selam arkadaşlar. Geçtiğimiz ay arkadaşlarla bi otele gittik. Gitmeden 2 saat önce rezerve yapmıştık. Kalabalık olduğumuzdan dolayı 2+1 şeklinde bir odaya 350 lira karşılığında rezervasyon yaptırdık. Otele gittiğimizde alaycı tavırlarla karşılayıp 2+1 odanın kalmadığını söyleyip 2 adet 1+1 oda verip 400 lira alacaklarını söylediler. Saat geç vakitti gece 02.00 sularıydı. Haliyle onaylamak zorunda kaldık. Odaya çıktığımızda odaların perişan olduğunu görünce ve diğer arkadaşların da gelmesiyle otelden ayrılma kararı aldık. Totalde 1 saat bile durmadık neticede.

    Çıkış durumunda iade etmeyeceklerini dile getirdiler. Az biraz tartışma sonucunda muhasebe işlemleri sonrasında 30 gün içinde parayı banka hesabıma iade edeceklerini dile getirdiler. (Ödeme kart ile olmuştu.) Bunu kabul edip çıktık.

    1 ay beklememin sonucunda şu an iade etmek zorunda olmadıklarını dile getiriyorlar. Böyle bir durumda kandırmacalı satış dahilinde ve erken cayma hakkım doğrultusunda bu parayı iade almam hakkım değil midir sizce?

    Pazartesi günü Kültür bakanlığını ve tüketici heyetini ayrıca arayıp bilgi isteyeceğim. Sizlerin de görüşünü almak istiyorum belki konuya hakim birisi vardır ümidiyle.
    Herkese iyi forumlar, iyi bayramlar.
  • 13-05-2021, 20:19:27
    #2
    30 gün içerisinde iade alacağınıza dair yazılı bir belge yoksa elinizde çok bir şey çıkmaz gibi
  • 13-05-2021, 20:19:40
    #3
    Keşke polis çağırsaydınız o esnada
  • 13-05-2021, 20:21:47
    #4
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Keşke polis çağırsaydınız o esnada
    Biz çıkış yaparken 2 memur vardı resepsiyonda denetim yapıyodu kimlik sorgusu vs. Bize dik dik bakıp uğraşmak dışında çıtları çıkmadı.
  • 13-05-2021, 20:22:49
    #5
    tc_pilot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biz çıkış yaparken 2 memur vardı resepsiyonda denetim yapıyodu kimlik sorgusu vs. Bize dik dik bakıp uğraşmak dışında çıtları çıkmadı.
    şikayete bağlı bir olay olduğu için şikayette bulunmadığınız için müdahil olmak istememişlerdir
  • 13-05-2021, 20:22:57
    #6
    Rezervasyonunuzu iadeli mi iadesiz mi yaptırmıştınız?
    Eğer idaesiz rezervasyon yaptıysanız gitmesiniz dahi iade olmaz.
  • 13-05-2021, 20:24:11
    #7
    tc_pilot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam arkadaşlar. Geçtiğimiz ay arkadaşlarla bi otele gittik. Gitmeden 2 saat önce rezerve yapmıştık. Kalabalık olduğumuzdan dolayı 2+1 şeklinde bir odaya 350 lira karşılığında rezervasyon yaptırdık. Otele gittiğimizde alaycı tavırlarla karşılayıp 2+1 odanın kalmadığını söyleyip 2 adet 1+1 oda verip 400 lira alacaklarını söylediler. Saat geç vakitti gece 02.00 sularıydı. Haliyle onaylamak zorunda kaldık. Odaya çıktığımızda odaların perişan olduğunu görünce ve diğer arkadaşların da gelmesiyle otelden ayrılma kararı aldık. Totalde 1 saat bile durmadık neticede.

    Çıkış durumunda iade etmeyeceklerini dile getirdiler. Az biraz tartışma sonucunda muhasebe işlemleri sonrasında 30 gün içinde parayı banka hesabıma iade edeceklerini dile getirdiler. (Ödeme kart ile olmuştu.) Bunu kabul edip çıktık.

    1 ay beklememin sonucunda şu an iade etmek zorunda olmadıklarını dile getiriyorlar. Böyle bir durumda kandırmacalı satış dahilinde ve erken cayma hakkım doğrultusunda bu parayı iade almam hakkım değil midir sizce?

    Pazartesi günü Kültür bakanlığını ve tüketici heyetini ayrıca arayıp bilgi isteyeceğim. Sizlerin de görüşünü almak istiyorum belki konuya hakim birisi vardır ümidiyle.
    Herkese iyi forumlar, iyi bayramlar.
    Öncelikle yaşamış olduğunuz aksiliği bir daha yaşamamanız dileğiyle diyeceğim ancak TÜRKİYE'de maalesef bu tür kurumların denetimi yetersiz olması, bazı bu tarz butik çalışan yerlerin ise resmi işletme ruhsatı olmaması sebebiyle bu tarz sıkıntılar sıklıkla olabiliyor. Unutmamalı ki tüketici hakem heyeti ve tüketici mahkemesi yolunuz her zaman açıktır. Pek çok bir birine benzer konuda farklı ilçelerde ki tüketici hakem heyetlerinde verilen kararların birbirinden farklı olduğuna şahit oldum. Dolayısıyla buradan akıl versek dahi farklı tüketici hakem heyetinin farklı karar verebileceği unutulmamalıdır. Sonrasında ise tüketici mahkemesi yolu herzaman açıktır.

    Tecrübelerime dayanarak şahsi görüşüm ise, tüketici hakem heyetine başvurunuz sonrasında tabiki karşı tarafında yapacağı savunma ile beraber otelden ayrılışın sebebinin aldığınız hizmetin ücretinin değişmesi ve oda şartlarından dolayı ıspatlayabilmeniz durumunda kazanacağınız yönünde. Ancak aksi durumda otelden erken ayrılma sebebiniz işletmecinin kusuru olmadığından dolayı kaybetmeniz kuvvetle muhtemel.

    Aklıma bu durumda ilk gelen eğer rezervasyon maili aldıysanız veya 350TL olarak rezerve yaptığınızı yazılı olarak gösterebileceğiniz bir ekran görüntüsü veya farklı bir doküman varsa, kartınızdan çekilen 400 TL'lik dekontu iletmeniz durumunda kusurlu hizmet doğrultusunda kazanacağınız yönünde.

    Tüketici hakem heyeti, tüketici mahkemesi gibi sizi çağırıp dinlemeyeceği için aklınızda eğer arkadaşlarınızın birbirine şahit olma durumu varsa bu maalesef gerçekleşmeyeceğinden haklılığınızın ispat yükümlülüğü de sizde olduğundan bu durumu ispat etmeniz güç olacaktır.

    Selamlarımla
  • 13-05-2021, 20:38:55
    #8
    SelimD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle yaşamış olduğunuz aksiliği bir daha yaşamamanız dileğiyle diyeceğim ancak TÜRKİYE'de maalesef bu tür kurumların denetimi yetersiz olması, bazı bu tarz butik çalışan yerlerin ise resmi işletme ruhsatı olmaması sebebiyle bu tarz sıkıntılar sıklıkla olabiliyor. Unutmamalı ki tüketici hakem heyeti ve tüketici mahkemesi yolunuz her zaman açıktır. Pek çok bir birine benzer konuda farklı ilçelerde ki tüketici hakem heyetlerinde verilen kararların birbirinden farklı olduğuna şahit oldum. Dolayısıyla buradan akıl versek dahi farklı tüketici hakem heyetinin farklı karar verebileceği unutulmamalıdır. Sonrasında ise tüketici mahkemesi yolu herzaman açıktır.

    Tecrübelerime dayanarak şahsi görüşüm ise, tüketici hakem heyetine başvurunuz sonrasında tabiki karşı tarafında yapacağı savunma ile beraber otelden ayrılışın sebebinin aldığınız hizmetin ücretinin değişmesi ve oda şartlarından dolayı ıspatlayabilmeniz durumunda kazanacağınız yönünde. Ancak aksi durumda otelden erken ayrılma sebebiniz işletmecinin kusuru olmadığından dolayı kaybetmeniz kuvvetle muhtemel.

    Aklıma bu durumda ilk gelen eğer rezervasyon maili aldıysanız veya 350TL olarak rezerve yaptığınızı yazılı olarak gösterebileceğiniz bir ekran görüntüsü veya farklı bir doküman varsa, kartınızdan çekilen 400 TL'lik dekontu iletmeniz durumunda kusurlu hizmet doğrultusunda kazanacağınız yönünde.

    Tüketici hakem heyeti, tüketici mahkemesi gibi sizi çağırıp dinlemeyeceği için aklınızda eğer arkadaşlarınızın birbirine şahit olma durumu varsa bu maalesef gerçekleşmeyeceğinden haklılığınızın ispat yükümlülüğü de sizde olduğundan bu durumu ispat etmeniz güç olacaktır.

    Selamlarımla
    Açıklama adına teşekkür ederim gerçekten. Ne yazık ki telefon ile görüşme sağlamıştık sözlü rezerve oldu. Mail ya da yazılı bir şey yok elimde. Tek sunabileceğim otelin oda kaydı, güvenlik kamera kaydı ve banka dökümü.
  • 13-05-2021, 20:50:08
    #9
    tc_pilot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açıklama adına teşekkür ederim gerçekten. Ne yazık ki telefon ile görüşme sağlamıştık sözlü rezerve oldu. Mail ya da yazılı bir şey yok elimde. Tek sunabileceğim otelin oda kaydı, güvenlik kamera kaydı ve banka dökümü.
    @tc_pilot;
    Hocam Kültür Bakanlığına şikayetiniz sonucunda size faydası olacak bir netice alamayacaksınız. Tüketici hakem heyeti başvurunuzda ise size 350 TL olarak fiyat verildiğini ispatlamanız imkansız. Kamera görüntünüz ile ise hiçbir şey ispat edemezsiniz. Kaldı ki özel hayatın gizliliği kapsamında oda içerisinde kamera kaydı alınamaz. Dolayısıyla otelden ayrılış sebebinin örneğin odanın dağınık veya toparlanmamış olduğunu dahi ispat edemezsiniz. Yalnızca kamera kaydında otel odasına giriş görüntünüzden, giriş saati ve çıkış saati tespiti yapılabilir ki bu durum tamamen müşterinin inisiyatifindedir. Dilerse odayı kiralar ücretini öder ve hiç gidip kalmayabilir. Odadan erken ayrıldım diyerekten iade istenmesi kabul görmeyecektir.

    Bu yaşadığınız tatsız olay sizde yalnızca bir sinir harbi getirecek olup, kafanıza takmayıp unutmanız en doğrusu olacak gibi gözüküyor. Bu tür bir durum ile karşılaşmanız durumunda yapılması gereken emniyetin aranarak ilgili adrese kolluk kuvvetinin çağırılması ve olay ile ilgili bir tutunak tutulması olmalıdır. Veya olay anında ilgili bölge karakoluna giderseniz şikayetinizi alarakta bir tutanacak tutacaklardır. Ancak bu tutanak karşılığında tüketici hakem heyetine gitmeniz sizin lehinize bir sonuç doğuracağını düşünüyorum.

    Yine de daha detaylı bir bilgi için hukuki destek almanız faydanıza olabilir. Saygılar