• 04-05-2021, 01:03:12
    #10
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam alma sebeplerimden en büyük sebebi, Taşınabilir olması ve almışken macbook almayı düşünüyorum. Oyun oynama gibi niyetim yok sadece yazılım üzerine. Tuşlara gelirsek öğrenirim onu da illaki

    Ben fırsatını bulsam hemen huawei alacağım. Hemen hemen her özellik aynı, artısı bile var
    Benim cihaz bana hediye geldi ve uzaktan eğitim için kullanıyorum. O yüzden eldende çıkartamıyorum Belki seneye
  • 04-05-2021, 01:04:05
    #11
    Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    M1 çipte şuanda Windows kuramaz hocam performanslı kullanılacak bir biçimde.
    Windows kullanman gerekmiyor ise ve bütçeyi arttırabilirseniz bende 0 olarak Air m1 öneririm.
    Açıkcası macos işletim sistemini kullanmak istiyorum almak istediklerimden biride bu sebeptir. Windows vs kurmayacağım kesinlikle. Bütçemi biraz daha zorlamayı düşünüyorum bu gidişle.
    • Webkurum
    Webkurum bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 04-05-2021, 01:05:06
    #12
    Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    M1 çipte şuanda Windows kuramaz hocam performanslı kullanılacak bir biçimde.
    Windows kullanman gerekmiyor ise ve bütçeyi arttırabilirseniz bende 0 olarak Air m1 öneririm.
    Sen yanlış anlamışsın arkadaşım. Diske windows kurmayacak zaten. Oracle Virtual Box üzerinde sanal makine kuracak.
  • 04-05-2021, 01:09:04
    #13
    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen yanlış anlamışsın arkadaşım. Diske windows kurmayacak zaten. Oracle Virtual Box üzerinde sanal makine kuracak.
    Sanallaştırma da yapamaz şuanda performans alınacak bir biçimde arkadaşım. M1 çipi x86 olarak çalışmıyor arm mimariyle çalışıyor çünkü. Yakın bir tarihte de bu Windows mevzusu değişmeyecek Windows tarafı arm a önem vermezse ki vermeyecektir.

    Not: Aktif olarak kullanıcısıyım
  • 04-05-2021, 01:13:52
    #14
    Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanallaştırma da yapamaz şuanda performans alınacak bir biçimde arkadaşım. M1 çipi x86 olarak çalışmıyor arm mimariyle çalışıyor çünkü. Yakın bir tarihte de bu Windows mevzusu değişmeyecek Windows tarafı arm a önem vermezse ki vermeyecektir.

    Not: Aktif olarak kullanıcısıyım
    Bknz: https://www.parallels.com/
    Bu arada arm çalışmaları var Windows'un ve hala devam ediyor yakında gelebilir bence
  • 04-05-2021, 01:13:58
    #15
    Webkurum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanallaştırma da yapamaz şuanda performans alınacak bir biçimde arkadaşım. M1 çipi x86 olarak çalışmıyor arm mimariyle çalışıyor çünkü. Yakın bir tarihte de bu Windows mevzusu değişmeyecek Windows tarafı arm a önem vermezse ki vermeyecektir.

    Not: Aktif olarak kullanıcısıyım
    Performans anlayışı görecelidir. Bende kullanıyorum ve bir sorun yaşamıyorum. Sen yaşıyor olabilirsin
  • 04-05-2021, 01:15:03
    #16
    Bütçemi biraz daha yükseltip M1 macbook air almayı düşünüyorum, Sıfır şekilde tavsiye eder misiniz? Kullanan var mı?
  • 04-05-2021, 01:19:40
    #17
    halilkahraman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bknz: https://www.parallels.com/
    Bu arada arm çalışmaları var Windows'un ve hala devam ediyor yakında gelebilir bence
    Arm mimarisi ve tabanlı Windows önceden de vardı hocam uygulamaların arm desteği yok arm tarafı uzun bir süre oturmaz maalesef geliştiriciler için niş bir alan Windows tarafı için. Yoksa arm windows kuruluyor fakat uygulamalar çöküyor veya açılmıyor. Zamanla düzelecektir ama uzun bir süre alacağını söylüyor büyük editörler. Bakalım bekleyip göreceğiz bu arada bu durum 2020 sonu M1 macler ve sonrası için geçerlidir. Intel tabanlı maclerde Windows kullanımı için bir sorun yoktur.

    onruzl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Performans anlayışı görecelidir. Bende kullanıyorum ve bir sorun yaşamıyorum. Sen yaşıyor olabilirsin
    M1 chipsetli macbookta mı kullanıyorsunuz önemli olan o önceki nesil maclerde düzgün çalışıyor zaten . Arkadaşın konusunu kirletmeyelim daha fazla hayırlı akşamlar
  • 04-05-2021, 08:28:47
    #18
    M1 MacBook Pro kullanıyorum bir sorun yaşamıyorum( Tasarım, Netflix) fakat bütçeniz için öneri vereyim.

    2016 ve sonrası kasalarda intel işlemciler için söylüyorum ısınma gibi kronik bir problem oluyor. Hatta 2020 16'' ilk modeli kullanan arkadaşım (23k galiba şuanki fiyatı) yaz sıcaklarında Youtube'da video izlerken dahi video donuyordu sattı kurtuldu. 2017 vardı bende problem aynıydı kurtuldum. Şans meselesi siz alırsınız problem yaşamazsınız ama servis bu konuda garanti vermiyor TR'de. inanılmaz saçma bi olay. ben 2 defa servise verdim yazılım güncelledik sorun yok dediler verdiler.

    Benim 6.5k bütcem olsaydı Mac arıyorsam eğer az kullanılmış, temizinden 2015-2014 yapılandırılmış bulmaya çalışırdım.
    2015 ve öncesi kasalarda yapılandırılmış bir bilgisayar alabilirsiniz. i7 16RAM donanımında bi bilgisayar üzmez.